anna_holmquist26

Hur viktigt är det med tavlor och annat på väggarna?

Anna Holmquist
7 år siden

Är ett avskalat rum avkopplande och lugnt eller känns det tråkigt och opersonligt? Dela dina tankar här.

Villa Wallin · Mere information

(20) kommentarer

  • mariannese
    7 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}7 år siden

    Med över 60 bilder och annat på väggarna i fyra rum och kök tycker jag uppenbarligen att de är viktiga för trivseln hemma. Dessutom har jag en hel del på källarväggarna också, mest botaniska planscher.

    "Värmländskt centrum" av Tage Åsén hör till favoriterna.

  • PRO
    Mikspiration
    7 år siden

    Beror helt på hur stora väggytorna är och hur mycket fönster som finns i rummet. Med mycket fönster kan utsikten bli tavlorna, vid stooora väggytor krävs noggranna tankar runt hur ytorna ska användas, -kanske inte tavlor, kanske annan konst, textilier, föremål etc. Vid mindre väggytor kanske även här finns andra alternativ än tavlor och konst, -en fotovägg kanske? Våga tänka utanför boxen.....och uppåt väggarna!

  • PRO
    husnummertjugo
    7 år siden

    Idag finns det så otroligt många andra alternativ än bara tavlor. Sen speglar ju husets karaktär in oxå. Finns det många fönster, så kan mycket saker på de övriga väggarna bli lite rörigt för ögat, då fönster även är en tavla i sig ;-)

  • Jana Stevanovic
    7 år siden
    Hur tråkigt är inte det här?
    Två svarta tavlor ska upp :) köpt posters på nätet och det kommer bli så fint då.
    Är annars mer för en avskalad stil men tavlor eller annat gör väldigt mkt för ett hem. I alla fall för mig
  • PRO
    Trend 4 Home
    7 år siden

    Det är jättefint med tavlor på väggarna.

  • PRO
    Graffiti och Inredning av Pernilla
    7 år siden

    I vår förra bostad satte vi upp ramar för lp-skivor (ikea) och hade våra favoritskivor i dem. Lätt att byta ut skivorna.

  • PRO
    Älvans Hantverk LpDesign
    7 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}7 år siden

    Butiken · Mere information

    Ett alternativ till en vanlig tavla är en handgjord tavla i trä med ledbelysning. Batteridriven med timer funktion så ingen ful sladd som behöver uttag syns. Du hittar dem här på www.alvan.se Detta är en annan variant än de jag tänker på men jag hade ingen annan bild, denna kommer också därifrån.

  • lahr1980
    7 år siden

    vi har inte en enda tavla nånstans men vi har bara bott här ett år och vi vill välja ut vår "konst" noggrant så det inte blir hål i onödan eftersom det är relativt nymålat/tapitserat.

    Men jag tycker det ska finnas något på väggarna men det behöver nödvändigtvis inte vara tavlor =)

  • PRO
    arkitekt MAA knippel
    7 år siden

    helt enig....

  • PRO
    Konstnär Martina Silander
    7 år siden

    Jag älskar färger på väggarna, loppisfynd blandas med min egna konst.

    Istället för att sprida ut tavlor och bilder överallt i rummet så har jag gjort en stor vägg med både egen och andras konst lite hullerombuller. Olika former på ramarna är ett enkelt knep sa att rummet känns mjukare, det kan det räcka med en eller två ovala ramar mellan de andra kantigare ramarna. Ett helt rum kan ändra färg med en tavla som ger det där lilla extra blinget i ögonvrån, hoppas ni förstår hur jag menar :)

  • PRO
    EJ Interior
    7 år siden

    Kala väggar ger ett halvfärdigt intryck av inredningen, det bli väldigt opersonligt samt att det finns risk att ljudet studsar. Man behöver ju inte sätta upp just tavlor på väggarna som flera skrivit ovan, en spegelvägg gör att rummet fortfarande känns luftigt tex.

  • PRO
    Architerior
    7 år siden

    Spana in Architerior Galleryshop på architerior.co/galleryshop. Supernygga prints från unga fotografer som alla har givit sin personliga story till bilderna. Kul att få en inblick i vart och hur bilden skapades samt att få stötta unga fotografer :)

  • PRO
    AdoptMyart
    7 år siden

    Jag tycker att vitt avskalat är en perfekt bakgrund för en riktig färgklick som en stor mandala :D Kolla gärna in mina om du vill/ Maria

  • PRO
    Ekerö Glasmästeri AB
    7 år siden

    Less is more!

  • PRO
    Mikspiration
    7 år siden

    Brukar föreslå tankarna utanför boxen......-dvs, varför alltid tavlor? Finns så otroligt mkt läckert man kan nyttja väggar till som inte behöver vara tavlor! Detta i balans med helt "obehandlade" väggar. Detta bildar Less & More!!!!!!


  • Hélen Syvertsen
    7 år siden

    Jag är en typiskt impulsiv människa, jag gillar tavlor i olika format och motivmässigt, somliga har jag målat själv, en del har svärmor målat, snygga tyger både från nu och i synnerhet 50-talet pryder mina väggar, t o m några "fula" tavlor som har stort affektionsvärde för mig, en scendräkt jag fått av en väninna som är sångerska i SydAfrika, Pappas gamla hatt + mycket mer pryder mina väggar som en salig blandning, det gör mig lycklig!

  • User
    7 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}7 år siden

    Som illustratör gillar jag att ha grejer på väggarna. Jag gör en del själv av det vi har uppe. Lite för att testköra motiven. Hur de känns i ett rum oså. Men för att inte få för stort ego :) så jag blandar upp med andra illustratörer/konstnärer, loppisfynd och annat jox. Ett sjökort över Vänern från 1897 bredvid en isglass i akvarell oså Olle Eksell på ett hörn, typ :)

    Gillar att byta ut och flytta runt. Det skapar dynamik och en känsla av förnyelse.

  • PRO
    HABITUDE LIVING
    7 år siden

    Jag tycker inte att tavlor måste sitta på väggen utan det blir jätte fint att ställa dem på tex en stol som på den här bilden

  • Houzz-bruger-ID-95175512
    2 måneder siden

    Sök på Posterfusion, du kommer säkert hitta något passande

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.