fannymilla

Hvordan slipper man for dræbersnegle?

Hvilke kneb har du, for at holde dræbersnegle væk fra haven? Og kan det passe, at man kan holde dem ude af potter, ved at trække kobbersnor/tape rundt om potten? Del dit bedste tip med os andre, så vi kan få en snegle-fri sommer!

Haveprojekt Odense · Mere information


(5) kommentarer

  • Dorothea Gundtoft
    8 år siden

    En effektiv, ikke - kemisk måde athåndtere dem , er ved at indføre nematoder (mikroorganismer, der lever i jorden , og som er dødbringende for snegle især) . Mange mennesker sværger ved kobber- eller kaffebønner omkring planter.

  • Trine Vig
    8 år siden
    Skovsnegle of dræbersnegle formerer sig som rotter, så hver gang du ser en skal de bortskaffes. Nogle ætser dem med salt, hvilket dog efter min mening ikke anses som humant, men en skovl over nakken burde i løbet af en sommer udrydde dem....
  • PRO
    TT Fliser og Anlæg
    8 år siden

    Grav en plast bøtte ned med låg, lav et hul i låget og hæld øl i bøtten, så kravler de ned i hullet og kan ikke komme op igen... De elsker øl :) men kan selvfølgelig også tiltrække flere snegle :(

  • PRO
    LivingSweetLiving
    8 år siden

    Istedet for en bøtte kan man også bare bruge en gammel mælkekarton med skruelåg, som man hælder øl i. Så kravler sneglene derind, og drukner i øllet, og så er det bare at sætte låget på igen og smide kartonen ud.
    Hvis man bruger skovlen og hakker sneglene over, skal man huske at samle resterne sammen efterfølgende, eller tiltrækker de bare flere snegle, som jo er både ådselødere og kannibaler.

  • Malthe Winther Kühn
    8 år siden

    Mine katte plejer at tage sig af de fleste, men ellers har jeg også haft udmærkede erfaringer med øl-tricket

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.