trinenyborg

Hvad er det bedste ved efteråret?

Trine Nyborg
4 år siden

Efteråret er for alvor over os med gråvejrsdage og begyndende kulde. For mange betyder det mere tid indenfor, tid til at læse bøger eller se en god tv-serie. Hvad er for dig det bedste ved efteråret?

(24) kommentarer

• PRO
    Carsten Juul
    4 år siden

Det er de farver naturen disker op med , det tager hvert år pusten fra mig, og så er højt til "loftet" og dejlig frisk luft.

• Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

Jeg kunne ikke være mere enig Carsten - fantastiske farver! Dejligt at høre, at naturen stadig kan glæde en, som har arbejdet i den og med den i så mange år! :)

• PRO
    Carsten Juul
    4 år siden

Ja det er skønt og så er det stadig gratis, og jeg tror glæden deles af alle aldersgrupper, unge og gamle. Tænk hvilken fornøjelse det er at tage børn eller børnebørn med på en tur derud, man kan simpelthen ikke få nok.

• Fannymilla Falking
    4 år siden

HYGGE :D

• Lars
    4 år siden
    Dejlige hygge særdeles når men tager på efterårs ferie her hjem og får simre mad.
  • Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

Og suppe! Jeg er egentlig ikke suppe-fan, men om efteråret er det som om det hører sig til sammen med simre-mad!

• Dorothea Gundtoft
    4 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}4 år siden

ELSKER efterår, det er så hyggeligt- specielt når solen skinner men det stadig er køligt og ikke bagende varmt. Bestemt én af de bedste årstider! Har i set denne hyggelige artikel, som handler om at lave marmelade og andet hyggeligt til efteråret! [https://www.houzz.dk/magasin/goer-det-selv-omfavn-efteraaret-med-hjemmelavet-marmelade-og-saft-stsetivw-vs~54707313[(https://www.houzz.dk/magasin/goer-det-selv-omfavn-efteraaret-med-hjemmelavet-marmelade-og-saft-stsetivw-vs~54707313)

• Nikolaj Peters
    4 år siden

Det er noget helt unikt ved at gå igennem en skov om efteråret. Farverne, stemningen, og den kolde luft der niver i kinderne. Love it!

• PRO
    Stendal Anlægs- & Haveservice
    4 år siden

Mængden af frugter og grønsager

• Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

Enig, samt alle de nye grøntsager, som dukker op i supermarkederne, særligt de mange forskellige typer græskar!

• Houzz-bruger-ID-593526
    4 år siden

Ja

jeg har nu efter 3 mdr i en lille campingvogn med min familie på 1 mand,2børn og hund fået vores køkken.

Efter 3 mdr med projekt ombygning af vores hus. Det tog om sig.

Kostede mange tårer stress ,

fortvivlelse,uvisheden under et byggeri af et hus fra 1880'erne

og ja... Så nu et køkken som får sit eget præg. Men ift. Efterår kan jeg se frem til at tilberede grøntsager, nødder og lækkert til et sundt måltid.

Ligepludselig at opdage værdien i selv at bage og lave nem mad med næring.

Huset er stadig ikke færdigt, men taknemlig over at vaske op i varmt vand og et almindeligt køleskab.

Jeg leder efter lamper til loft over køkkenbordet istedet for spot.

Helt enkle som sidder fast i loftet i hvide gerne med en detalje på?

Nogle der vil dele med mig?;-)

Ved ikke om det er ok at sætte denne kommentar på her, men jeg mærker i tråden her værdien i de jordnære ting,naturen. Jeg bor tæt på Gisselfeld slot og naturen her er uendelig smuk. Med efterårets træer og lang udsigt til eventyrlig natur med søer og skov.

Dejlig dag til jer☺️

• Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

Det lyder faktisk lidt hyggeligt med et par sommer-måneder i camping-vogn, men kan også godt forstå, at du glæder dig til at få dit eget (og flotte nye!) køkken igen. Synes det er blevet rigtig pænt og at du har ramt en god stil mellem moderne og noget jordnært. Umiddelbart tænker jeg nogle lamper i en kobberfarve eller noget i samme stil som den lampe, du allerede har stående. Jeg ville anbefale dig at lave et nyt opslag med samme billed - på den måde får du en hel del flere besvarelser, fordi folk der måske går op i køkken og lamper ikke nødvendigvis tjekker dette opslag :) Sig til hvis du har brug for hjælp til at lave opslaget!

• Houzz-bruger-ID-593526
    4 år siden

Ok tak Trine.

Ja jeg har også kobber lamper tre stk og lysestage fra Hay mm.

Jeg kan godt forestille mig det du du siger

tusind tak☺️

• kibl
    4 år siden
    At gå en lang tur i skoven, opleve stilheden og se detaljer som denne.
  • Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

wauw kibl, hvor har du fundet denne? Helt fantastisk.

• kibl
    4 år siden
    Jeg bor i Grindsted. Fra hedens opdyrkelse er der tilplantet 5 plantager rundt om byen. Her går jeg mange ture. Det var i en af dem denne sprang i øjnene.
  • Trine Nyborg
    Forfatter
    4 år siden

Sådan nogle har vi desværre ikke hvor jeg bor, til gengæld er træerne fantastiske for tiden - grønne, gule, orange og brune toner!

• lisbeth1110
    4 år siden

Har du set Menus Bollard lampe?

• Dorthe Puccio
    4 år siden

Det er bedste er.... at det er den perfekte undskyldning for at slappe af og hygge med venner og familie!

• PRO
    Uderum v/landskabsarkitekt Alice Nøhr
    4 år siden

Der kan være masser af farver i haven langt ind i efteråret - det er bare et spørgsmål om at vælge de rigtige planter! Her er det prydgræsser sammen med asters og en speciel gyldenris, der har den flotteste citrongule farve!

• mukke4
    3 år siden

Den høje, kølige luft - hvis regnen ikke står ned i stænger - og de dejlige svampe.

• Steffen Pihl
    2 år siden

Efteråret er min absolutte yndlingsårstid – selvom hver årstid har noget dejligt at byde på. Elsker farverne, luften og især stemningen, der er lidt en blanding af glæden ved at man kan trække indenfor og hygge sig med familie og venner (og sig selv, med en god bog, en kop varm kakao, pyjamas og tykke sokker) og en snert af melankoli, da det også er lidt trist, at man skal sige farvel til sommersolen, havens planter, træernes blade og de glade dage udenfor, man har haft i løbet af sommeren og sensommeren. Nu begynder der en ny slags glade dage udenfor, hvor man kan trække i den hyggelige, varme jakke (og hue og vanter, når frosten begynder at sætte ind) og gå sig en tur i skoven i de knitrende, røde blade og glæde sig over naturens skønhed – og glæde sig til bagefter at komme hjem i varmen. Inden længe går juleforberedelserne så småt i gang, der jo kun bidrager yderligere til hyggen og samværet. What's not to like?

• mukke4
    2 år siden

Først svampene...og dernæst, at der kun er et halvt år til, at lyset kommer igen! Jeg bor i en mørk, nordvendt stuelejlighed med indirekte lys udefra fra kl. 10 om formiddagen. Vintertiden rammer mig i hovedet som en sæk kartofler hver gang. Lys vil jeg have!

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.