jetteyde

Mini præ teen drengeværelse

Jette Yde
8 år siden
sidst ændret:6 år siden

Andre med drenge på 10-12 år der er ved at lave værelse eller har lige gjort det. Det er som om vi mangler lidt til væggen her, især over TV og sofa. Det er hjemmelavet det meste og et ikea hack er der også plads til, samt et gammelt teaktræs skrivebord og oldgamle ølkasser fra faxe bryggeri. Kom og vis dit barns værelse og dine idéer:)


(49) kommentarer

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Det kunne også være fedt hvis nogen bare havde lyst til at byde ind med noget til de udvalgte steder, selvom man nu ikke har en mini pre teen derhjemme:)

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    wauw Jette, virkelig et fantastisk værelse. Har du selv indrettet det eller har I haft indretningsdesigner til at hjælpe? Hvis du har nogle før billeder vil jeg klart anbefale dig at lægge billeder op i "før og efter" kategorien - det ville være så sjovt at se forvandlingen!

  • Jette N
    8 år siden

    Så smart lavet.

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    nej jeg selv både lavet det, bygget og malet vægge og kasser:) Jeg har ikke rigtigt før billeder, jeg nåede at få flere ting givet væk før jeg tænkte på det med at tage billeder. Der var en loftseng før, reol og skab med legeting, lego og sådan. Skrivebordet har bare fået et selvvalgt farve valgt af barnet, så det havde han også før, med tapet på:)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    sådan her så tapen ud, inden den fik med det hvide der lukker kanter

    Sengen da kommoderne var skruet sammen inden holderen til lamelbunden blev lavet på væggen.

  • Birgitte Petersen
    8 år siden

    Faldt lige over dit værelse. Er helt ny på forummet så er ikke helt klar over, hvad der er op og ned endnu, men må simpelthen sige at dette her er meget inspirerende. Årets mor ;-) Tror mine drenge havde elsket sådan et værelse. Som sagt har jeg jo ikke længere hjemmeboende børn, men min ide ville være nogle sjove lamper eller lysstofrør hen over TV'et, hvor der godt kunne mangle lidt lys og lidt sjov på væggen.

  • Valentina Andersen
    8 år siden

    Seeejt!!

  • Nikolaj Peters
    8 år siden

    Hvor er det godt lavet! Som barn havde jeg en anden tone på én af væggene, der gik rundt i top-kanten af de andre vægge - mere kunne det ikke blive til. Det her er jo i en liga for sig selv. Er sikker på dine børn er vilde med det!

    Hvad med (endnu) en wallsticker over TV'et? eller måske en opslagstavle i kork til billeder/beskeder?

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    tak for dit input:) jeg har selv tænkt wallsticker af en art fordi det er så nemt at ændre og jeg har været den strenge mor at nedlægge forbud mod plakater (før var der billeder af Ronaldo alle vegne) Men en stor sticker med Ronaldo kunne selvfølgelig godt være en løsning. Opslagstavler gider han ikke:)

  • Dorothea Gundtoft
    8 år siden

    Fantastisk børneværelse og detaljer, har du mon læst nogle af de her børneværelses historier: http://www.houzz.dk/ideabooks/boernevaerelse

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    ^^Nej havde ikke været herinde inden jeg lavede børneværelse, men har set dem nu og jeg synes de er til yngre børn. Min er 10 og har haft værelse ala det med indbyggede legemuligheder:)

  • PRO
    Design By Dane
    8 år siden

    Det ser rigtig godt ud Jette! Din søn må være henrykt! Så fedt med gaming området, hvor du har tilføjet Loading over sofaen. Er det en wallsticker?

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Jep, det er også en wallsticker ligesom gamer figuren. De er begge købt på Etsy:) Jep, min søn er superglad, han valgte farver og hvad han ønskede og jeg fik det bragt til handling;)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Jeg har bestilt en Cristiano Ronaldo sticker i sort til over tv'et samt 5M led kabel, som kan monteres rundt om skrivebordet og tv'et. Han synes sådan noget lys er rigtig gamer agtigt og så må jeg jo bøje mig .

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Hvad man ikke gør for sine børn ;-) Jeg synes nu, at det er meget sjovt med lidt farver og lys på væggen i den alder! Er sikker på det bliver rigtig flot, og vil give det lille 'ekstra' du mente manglede for at have værelset helt færdigt! Slå gerne billedet op, når alt er færdigt med lys og wallsticker!

  • PRO
    Www.DESIGNtraegulve.dk
    8 år siden

    Like the old beer boxes!

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    ^^Me too ;) And thanks

  • Marcus Hartwall
    8 år siden

    Really nice!

  • PRO
    Steen Jørgensen El-installation A/S
    8 år siden

    Husk at have el installationen i orden :-)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Det kommer med en remote ved jeg, men hvor mener du det kan godt galt? Det skal vel hæftes fast hele vejen rundt om skrivebord og TV med noget dobbelt klister tape. Hvad skal jeg tage højde for?

  • Mikkel Andresen
    8 år siden

    Er neonrrør anderledes end andre lamper ift el-installation?

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Jeg smider billeder op senere, har lavet led lys og sat Ronaldo op;)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    så, her kommer et af Led lys og den nye CR7 sticker (stor ronaldo fan her). lyset kan selvfølgelig skifte mellem farver og lave alskens lir kombinationer. Der var iøvrigt slet ikke nok til at komme rundt om tv'et, men jeg har bestilt lidt mere:)

    Nå ja, et nyt tæppe, endeligt fandt jeg et som passede til og som min søn synes var fedt:)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    ej, så kom det ikke med, kommer med nyt.

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    lige et grønt

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Nå, man skal åbenbart bare klikke på billederne for at se dem helt, my bad

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Bordet ser da fantastisk ud - synes det er en sjov ide - kan det lyse i flere farver? Kan også se du har nogle fugle/sommerfugle i det andet rum. Må jeg spørge hvor du har købt dem? Jeg har de "kendte" valmuer fra IKEA som jeg hængende i min gang. Synes det kunne være sjovt at prøve noget andet!

  • Sofie Hansen
    8 år siden

    Hej, kan se I er nogle mennesker som kan lide farver og personlige løsninger ;-) har i nogle ideer til kreative fotorammer? Har lige lavet et opslag om det, men vil gerne i gang med at lave dem i dag hehe. Er lidt utålmodig og vil gerne overraske manden med en fotovæg i aften ;-)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Trine, ja bordet kan lyse alle mulige farver og kombinationer, rent gamer lir siger knægten:) Det jeg har i det værelse er fra Ebay tror jeg, det er 3 år siden. Du skal bare søge på wallsticker butterfly eller lign, så kommer der alt muligt. Det behøver ikke være ebay:)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Sofie, mener du rammer man laver selv? det gør jeg ikke, det med glasset er tricky. Men ellers køber jeg alle mulige forskellige rammer og enten maler dem eller bruger maskintape. Det giver et helt andet udtryk og ser fedt ud. Maling giver det tydeligste farveforskel.

  • Birgitte Petersen
    8 år siden

    Kommenterer lige på det med rammerne :-) Jeg ville købe rammer i genbrugsbutikker rundt omkring og spraymale dem.

  • Rikke Holmberg
    8 år siden

    Hvordan har du bygget sengen?

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Hej Rikke! Jeg har købt 6 malm kommoder i ikea med to skuffer. Sat dem sammen som et L og skruet dem sammen. Bygget en lamelbund som går ned i en lægte på væggen. Den kan dermed nemt lige løftes af, så man kan bruge hulrummet under. Kommoderne koster 299 kr stk. De fåes også med 3 skuffer men det vurderede jeg var for højt, da der ville komme yderligere 20cm på med bund og madrasser. vh Jette

  • Sofie Hansen
    8 år siden

    Hej, blev lige interesseret i det med sengen, da jeg tænker den kunne bygges som en 120 eller 140 seng. Har du skuffer under hele sengen, eller er der steder hvor der kun er lamelbund og intet "underlag" under?

    Jette Yde thanked Sofie Hansen
  • Trine Hav Christensen
    8 år siden

    Jette, hvor ser det vildt ud med LED-lysene på skrivebordet! Hvis jeg var en teenager, ville jeg elske at have dig som mor!

    Jette Yde thanked Trine Hav Christensen
  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Sofie Hansen, du kan se længere oppe på et billede at kommoderne udgår et L og så er der hulrum. Det bruges til opbevaring og er nemt at komme til. Selvfølglig kan sengen blive bredere, men så skal den stå mere midt i rummet, ellers kan man ikke bruge skufferne. Så kunne man lave dem som et U istedet for mit L:)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Trine Hav Christensen, tusindt tak for dine søde ord:) Min egen mini pre teen er også svært begejstret og synes vist det er swag:)

  • Sofie Hansen
    8 år siden

    Mange tak for svaret Jette - havde ikke set billedet hvor de stod i et L. Tænker at man bare skal have fat i nogle gode, solide lameller, der godt kan klare at ligge hen over hulrummet. Virkelig god inspiration. De har faktisk en seng i IKEA med skuffer under, mener det er fire store skuffer, men kan godt lide din løsning med mindre skuffer - og så er det jo genialt til flot opbevaring!

    Jette Yde thanked Sofie Hansen
  • Rikke Holmberg
    8 år siden

    Har du mulighed for at tage et billede af der hvor lamelbunden er fæstnet til væggen? Jeg kan ikke lige se det for mig. Ligger den bare løst oven på kommoderne eller er den skruet fast der? Er det malm-kommoder?

  • PRO
    Katrine Risbjerg Vardrup / Interiorlovin
    8 år siden

    Jette hvor er det cool lavet, er så vild med det Ikea hack af en seng:) Rigtig gode idéer:)

    Jette Yde thanked Katrine Risbjerg Vardrup / Interiorlovin
  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Ja, vi burde lave en forumtråd med idéer til ikea hacks! Ville elske at se andre gode idéer til, hvordan man kan forvandle ikea-møbler til et mere personligt møbel. Jeg har blandt andet Ikea Malms kommede, som jeg er ved at være lidt træt af, og som jeg gerne snart vil gøre noget kreativt ved. Jeg starter en tråd - håber at I har en masse idéer :)

    Jette Yde thanked Trine Nyborg
  • PRO
    Katrine Risbjerg Vardrup / Interiorlovin
    8 år siden

    Rigtig god idé med forumtråd til det alene, det er et fantastisk univers der åbner sig der;)


  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Nemlig - har oprette en [her[(https://www.houzz.dk/forum/hvad-er-jeres-bedste-ikea-hack-dsvw-vd~3526262) :) Jette, jeg ved du er en ørn til at opgradere forskellige møbler, så glæder mig til at se om du har flere gode tricks i ærmet ;-)

    Jette Yde thanked Trine Nyborg
  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Rikke Holmberg, den er ikke fæstnet på kommodene og ej heller på væggen. Der er en træliste hvor der er en liste påsat for enden så der ligesom er et L (igen) og der er lamelbunden "sat" ned og så hviler den på sengen. Men den rykker sig ikke. Jeg prøver lige at få taget et billede senere:)

  • Jette Yde
    Forfatter
    8 år siden

    Fedt med forum til forskellige gør det selv opgraderinger :)

  • louise4853
    7 år siden

    Hej Jette, super flot værelse. Jeg vil gerne spørge om gamer figuren orange og grå: hvor har du købt den og er det en plakat? Tak. Vh louise


  • Jette Yde
    Forfatter
    7 år siden

    Figuren er en wallsticker købt på Etsy og så har jeg malet et gråt felt på væggen :)

  • louise4853
    7 år siden

    Tusind tak for svar. Det vil jeg forsøge at gøre efter :-)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.