dorothea_gundtoft

Har du nogle pudsige og usædvanlige rengøringstips?

Dorothea Gundtoft
8 år siden
sidst ændret:8 år siden

Nogle pudser sølvtøjet med bananskræller, andre rengør
mikroovnen med eddike. Har du nogle tips, som lyder vanvittige, men rent
faktisk virker? På Houzz redaktionen vil vi meget gerne høre dine bedste tips og
usædvanlige rengøringsmetoder. De bedste tips vil blive brugt til en
international artikel, hvor vi vil dele usædvanlige husmorråd fra hele verden.

Cleaning · Mere information

(19) kommentarer

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Ved ikke om det er usædvanligt, snarere en smule farligt, men jeg bruger barberblade til at fjerne kalk omkring vandhaner og i badekaret. Det virker!

    Dorothea Gundtoft thanked Trine Nyborg
  • Dorothea Gundtoft
    Forfatter
    8 år siden

    Man kan fylde en pose op med eddike, og fastsætte den omkring brusehovedet med en elastik, og lade den sidde natten over- så vil den være fri for kalk næste dag, og man kan gå glad i bad..

  • Trine Hav Christensen
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Trine Nyborg's husmoderråd minder mig om, at jeg altid bruger mit kreditkort til at skrabe stearin væk fra borde og gulve. Det ridser ikke, men fungerer hver gang!

  • Pernille Jensen
    8 år siden

    I forhold til køleskabet, så er det en god idé ikke at stille madvarer op af bagvæggen, da det forudsager grim lugt, pga. madvarerester som klæber sig til isen, som så smelter og bliver til muggent vand. Tjek at køleskabet har det godt, én gang om ugen, så undgår man den store tur...

  • Rie Munthe-Rasmussen
    8 år siden

    Jeg bruger til tider en citron for at opløse kalken, der sætter sig ved vandhanen eller omkring afløbet. Lad gerne citronen, eller saften sidde og få lov til at trænge ind - ét af de humorråd der holder og som til med er helt naturlige! ;-)

  • PRO
    LeanLiving
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    En stål-krøl-'svamp' er noget af det nemmeste at fjerne kalk med. Hvis du har kalkrender i et glas, kører du bare en tur med 'svampen'. En terrassobordplade, der ikke tåler syre, skrubbes med 'svampen'. Stearinrester skrubber den også snildt af. Den duer ikke til porcelæn/toiletter, hvor den vil efterlader sorte striber og heller ikke blanke materialer, hvor den kan efterlade ridser.Brug den også til at rengøre bageplader, bradepander og gryder med.

  • PRO
    LeanLiving
    8 år siden

    Hvidt tøj har det med at blive gustent hen ad vejen. Hvis du sætter det i blød i lunkent vand med 1 spsk soda (bagepulver) inden vask, har du altid hvidt tøj.

  • PRO
    LeanLiving
    8 år siden

    Rengøring er ikke min favoritdisciplin, men gøres skal det jo. En mikro-fladmoppe er redningen. Den er lynhurtig og effektiv. Støv, hundehår m.m. sætter sig i moppen, som bare skal rystes efter behov. Snulder fejes sammen. Skal gulvet vaskes, er det lige så hurtigt. Kør med tørmoppen, så gulvet er støvfrit og rend en tur med vådmoppen bagefter. Moppen er desuden miljøvenlig, da der ikke skal bruges rengøringsmiddel. Vaskes uden skyllemiddel og hænges til tørre.

  • Anna Maj Madsen
    8 år siden

    Jeg har altid en flaske eddike stående, det er billigt og kan erstatte mange dyre rengøringsmidler. Prøv altid med eddike det virker!

  • PRO
    Kiradesign
    8 år siden

    Jeg bruger autoshampoo til håndvask, køkkenvask, armaturer og fliser i brusenichen. Det er miljøvenligt og så danner det en film/voks hinde der hindre kalken i at sætte sig så fast.

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Bliver virkelig inspireret af alle jeres husmorråd :-)

  • Eva Albrechtsen
    8 år siden

    Vi bruger Natron til at gøre opvaskemaskinen ren. Kører bare en omgang med tom maskine tilsat natron. Det bliver helt ren.

  • dorthe
    8 år siden

    Jeg pudser spejle med lidt vand og tørrer af med avispapir. Er ret effektivt og sætter ikke striber.

  • Bo Behrens
    7 år siden

    Jeg pudser spejle med lidt vand og tørrer af med avispapi. Er ret effektivt og sætter ikke striber.

  • PRO
    LeanLiving
    7 år siden

    Toppen af køkkenskabe kan være en klistret affære. Med dette lille trick slipper du for at gøre rent fremover:

    Når skabene er mest fæle bruger du flydende skruerecreme til at gøre bundrent. (Flydende skurecreme er fantastisk til at fjerne fedt med.)

    Når skabene er fine og flotte, lægger du en enkelt side avispapir på toppen. Fold eller klip til om nødvendigt.

    Næste gang, om nogle år måske, behøver du kun at skifte papiret. Det hyggelige ved at bruge avispapir er, at det er genbrug og du kan se datoen for, hvornår du sidst var i højden.

    God fornøjelse.

  • knirke_shs
    7 år siden

    Juletræets lysholdere med stearinrester gøres let rene. Læg dem på bagepapir i varm ovn, blot et øjeblik, så vil stearinen hurtigt smelte af.

    Bagefter smides bagepapiret ud, og du er fri for både at skrubbe og få stoppet vasken af stearinen.

  • hclh1939
    7 år siden

    Jeg er den sidste i badeværelset hver morgen og tørrer bruser, håndvask og toilet af med håndklæder der kun bruges til det, Samtidig får toilettønden en omgang med en hård børste. (en gang om ugen står det med toiletrens et par timer) I kan ikke se at det nuværende badeværelse er 15 år!

    Husk dog at jeg at jeg har gjort det hver dag i den tid! Tidsforbrug 6 minutter.

    Jeg forstår slet ikke nødvendigheden af alle jeres opfindelser.

  • Oliver Killick
    7 år siden

    Bruge din hund til mad spild :)

    East India Cleaners

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.