valentinaandersen

Hjælp: Erfaring med at slibe og male denne type kommode søges!

Valentina Andersen
8 år siden
sidst ændret:8 år siden

Hej, jeg har købt denne kommode brugt og vil gerne have den gjort i finere stand. Mine planer er maling og nye håndtag. Men det er en forholdsvis billig model,og ikke 'tung' i træet - den er nærmest lakeret med en form for "film", så det er ikke en 'rå' kommede man bare kan gå i gang med at slibe på og så male. Nogen der har erfaring med lign projekter? Kan man få 'filmen' af? Har forsøgt at tage et billede af det jeg kalder filmen eller lakeringen, håber det kan ses...

(9) kommentarer

  • Jette N
    8 år siden

    Jeg er ikke selv ekspert på området, men ved at der før er blevet talt om afslibning af møbler herinde, se blandt andet her: https://www.houzz.dk/forum/hvordan-ville-i-style-en-barvogn-dsvw-vd~3394262?n=14 Håber det hjælper!

  • Dorothea Gundtoft
    8 år siden

    Man kan male den over flere omgange, men det er nok bedst at lide slibe lakken af først så malingen tager bedre fat...


  • brianiversen
    8 år siden
    Har du overvejet chalk paint? Se evt video på youtube fra enten Annie Sloan eller Jeanne D'Arc.
    Ingen forbehandling nødvendig
  • PRO
    HOE Boligdesign
    8 år siden

    Hej Valentina. Det kan sagtens lade sig gøre.

    1. Afvask med grundrens og slib den mat. Brug en slibesvamp så gør du begge ting på en gang.

    2. Den skal grundes med en hæftegrunder, så malingen kan binde og holde til at bruge brugt.

    3. Når grunderen er helt tør, maler du den med en interiør maling med den ønskede farve og glans. Den skal males min. 2 gange for et flot resultat og holdbarhed.

    Gå i en farvehandel og få denne vejledning :-)

    Go fornøjelse :-)

  • Valentina Andersen
    Forfatter
    8 år siden

    Tusind tak for den gode vejledning. Kan se at mine billeder ikke rigtig viser den "film" jeg taler om som er ovenpå kommoden. Det er nærmest som om hele kommoden er betrukket med film (og ikke lak!). Mener du stadig det er muligt? I følge din vejledning lyder det jo forholdsvist nemt at gå til - værdsætter virkelig din hjælp!!

  • PRO
    HOE Boligdesign
    8 år siden

    Ja det er stadig muligt. Det er bare vigtigt at bruge hæftegrunder. Som navnet lyder. Så hæfter den sig på div overflader og gør det muligt at maling kan vedhæfte der på :-)

  • Jette N
    8 år siden

    Jeg snupper lige lidt råd herfra ;-) Er selv i gang med et lignende projekt!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.