trine_pro

Houzz julekalender: 12. december - vind Muuto lampe

I dag er vi halvvejs i vores nedtælling til juleaften, og det skal fejres med en ekstra stor præmie. I dag kan du nemlig blive den heldige vinder af denne fine lampe fra Muuto til en værdi af 895 kroner.

Det eneste du skal gøre er at stemme på din favorit julesalme samt fortælle os, hvorfor du elsker denne sang i kommentarfeltet. Vinderen findes efter d. 24. december, hvor konkurrencen afsluttes.

Se vilkår og betingelser her.

Et barn er født i Bethlehem
Det kimer nu til julefest
Dejlig er den himmel blå
Glade jul, dejlige jul
Andet (fortæl os mere i kommentarfeltet)

(38) kommentarer

• Krista Due
    4 år siden

Det er bare så smuk

• jessie holmslykke
    4 år siden

Jeg holder meget af nu tændes 1000 julelys, da jeg syntes den er smuk :-)

• Sissel Dahl Pedersen
    4 år siden

Den bedste julesalme er et barn er født i Bethlehem, det er hyggeligt at synge den for i min familie er der ingen som kan synge i kor.

• Susanne Østerbye Lousdal
    4 år siden

Det er sangen om barnet, der blev født i Bethlehem, der er årsagen til at vi holder jul. Den minder mig om alle de goder vi har og om alle de mangler mange andre mennesker på denne klode har. Vi skal huske at værdsætte det vi har og være kærlige ved hinanden og bortgive det vi ikke behøver til alle dem der mangler.

• karina_s87
    4 år siden

Jeg har stemt på "Det kimer nu til julefest"! Den giver mig dejlige minder fra min barndom, og så er melodien og teksten rigtig smuk! Glæder mig til st synge den, når vi går om træet om 12 dage

• nej_ja
    4 år siden

'Dejlig er jorden'. En skøn julemelodi. Den er melankolsk, og det gør den så smuk.

• Evelin Toom
    4 år siden

"Glade jul, dejlige jul" - det er som jule hymn til mig.

• Susanne Petersen
    4 år siden

Dejlig er den himmel blå, er bare en dejlig sang <3

• Vicki Boysen
    4 år siden

Her komme Jesus dine små ... Min alt for unge afdøde fars yndlingsjulesang - som nu er givet videre til at være min yndlingssang <3

• Lisbeth Glud
    4 år siden

Jeg har flere favoritter men "Dejlig er jorden" er et must hjemme hos os. Dels synes jeg, at budskabet er værd at huske på dels holdt min bedstefar så meget af den og jeg mindes ham med glæde hver gang vi synger den.

• Lene Vestergaard
    4 år siden

Dejlig er jorden. Den er bare smuk og livsbekræftende!

• kirstenaakerman
    4 år siden

hører sig bare til

• Mille Andersen
    4 år siden

Det er så smuk og samtidig så beskrivende af hvorfor vi holder jul.

// Mille

• Annemette Andersen
    4 år siden

Min yndlings julesalme er: 'En rose så jeg skyde'. Vi synger den hvert år, når vi går rundt om juletræet, fordi det minder os alle om min kære farmor, der nu er en stjerne på himlen. Sangen er så smuk, fordi den handler om lyset midt i mørket og kulden! ✨

• astridmh
    4 år siden

Glade jul dejlige jul, smuk sang og tekst, men desværre svær at synge ordentligt for vores umusikalske familie

• katrine_hamborg
    4 år siden

Et barn er født i Bethlehem - og den har fået en helt anden betydning efter Lars Lilholt har skrevet en version heraf ☺️

• fleurkt
    4 år siden

Det kimer nu til julefest. Den minder mig om min barndom. Jeg må dog indrømme at nu om stunder er det ikke julesalmer der får smilet frem, det er mere nutidige sange, som dem fra julekalenderen Valhall.

• PRO
    LivingSweetLiving
    4 år siden

"En rose så jeg skyde" - det er den smukkeste salme, med et smukt budskab.

• Inge Hougaard
    4 år siden

Der er mange gode salmer og sange til jul, så det er svært at vælge en...

• Jette Yde
    4 år siden

Fordi den kan min søn synge med på, det er fantastisk :)

• frkbuur
    4 år siden

Den er så fin - og kan synges, uden at det lyder helt forfærdeligt på de høje toner :)

• Johannelouise Andersen
    4 år siden

Jeg bliver i godt humør af at synge : Dejlig er den himmel blå til hver en Juleaften :)

• majsimonsen62
    4 år siden

Et barn er født i Bethlehem. Den er bare indbegrebet af en smuk julesalme. (((-:

• lailadupontholdt
    4 år siden

Det kimer nu til julefest - grunden til det blev den, er fordi den sang vi da jeg gik lucia som barn/teenager, og der er mange rigtig dejlige og gode minder fra den tid. Fx gik jeg med min dengang bedste veninde, som jeg mistede kontakt med, fordi vi flyttede til den anden ende af byen. Men som jeg heldigvis har fået kontakt til igen som voksen via Facebook <3

• Birgitte Lund
    4 år siden

Det kimer nu til julefest er min favorit.

Det var min fars ynglings salme. så da han juleaften for nitten år siden

døde sang vi den for ham.

Den er så smuk

• camilla_risholt
    4 år siden

Det kimer nu til julefest er meget stemningsfuld :-)

• Charlotte Marcell
    4 år siden

Børn og voksne i kærlig krans, har betydning for mig, fordi min far holdt meget af den julesang/salme. Glade jul er den anden, da det var min mors...selv holder jeg af på loftet sidder nissen :-)

• ac1301
    4 år siden

"På loftet sidder nissen med sin julegrød" den sang vi meget op til jul sammen med min morfar da jeg var barn

• Marek Poulsen
    4 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}4 år siden

Nummer ét på min liste er "Oh Come All Ye Faithful". Der findes også en dansk version (Kom, tro, og kom, glæde), men den danske tekst er efter min mening ikke nær så god som den engelske.

• Lene Larsen
    4 år siden

Glade jul, dejlige jul, engle daler ned i skjul... Sangen som vi starter med hvert år til minde om en, som vi elsker meget højt.

• cwjcwj1
    4 år siden

Let love be love... den sang røre mig bare. Det er ikke til at beskrive, men alle kender det at høre et nummer der røre en ind i sjælen.

• Rikke B
    4 år siden

Min Julesang er Dejlig er den himmel blå - Nok mest fordi jeg kan hele teksten udenad.

Jeg har jo også haft mange gange til lære den :-)

• Mathilde
    4 år siden

Glade jul, dejlige jul, simpelthen så smuk - og man har sunget den hver eneste jul :)

• Konstancja Ford
    4 år siden

Glade jul, dejlige jul findes på mange sprog - smuk - og lidt højtidelig, som julen også er (lidt).

• cigena
    4 år siden

'Julen har bragt velsignet bud' er den fineste og smukkeste julesang der har så sigende et budskab.

• Kathrine
    4 år siden

Et barn er født ... fordi det var den første julesang jeg sang med mine børn

• charliekapow
    4 år siden

dejlig er den himmel blå, frisk sang der får en I godt humør. Og så det en sang der er sunget voldsomt meget i folkeskolen for mange år siden

• Houzz Danmark Afstemninger
    Forfatter
    4 år siden

Tusind tak til alle jer, som har deltaget i vores julekalender - vi håber I synes det har været sjovt! Vinderen er nu fundet og har fået besked direkte via email. Husk derfor at tjekke den email, som du bruger på Houzz! Følg med her i forummet, hvor vi hele tiden har nye spændende tiltag og konkurrencer!

Flere diskussioner
Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.