lene_pedersen1

SKRÅVÆG i soveværelset - WHAT to do?

Lene Pedersen
8 år siden
sidst ændret:6 år siden

http://www.houzz.dk/projects/1458370 Hej, Vi har et meget lille soveværelse med skråvæg og en dobbeltseng/to boksmadrasser. Dobbeltsengen kan kun stå sådan at vi må hoppe ind i seng når vi åbner døren... nogen som er stødt på nogle billeder eller links til skråvægge soveværelser man kan få lidt inspiration fra...? Vi er faktisk åbne overfor at lave to enkelt senge for at kunne få mere gulv plads og stemning i soveværelset fordi det lige nu også er rigtig svært at rengøre ordentligt osv. jeg har vedhæftet en lille tegning som kan ses på linket ovenfor. :) tusind tak hvis i har bare en lille ide... Lene


(19) kommentarer

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Hej Lene, ville være fantastisk at se et billede eller en tegning :-) Du kan evt. trykke "rediger" opslag for at lægge billedet op, og ellers ligge det ind i en kommentar.

    Lene Pedersen thanked Trine Nyborg
  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Jeg fandt forresten denne artikel, der handler om indretning af rum med skråvægge, men rummene her virker dog større end det du beskriver. [Her[(https://www.houzz.dk/magasin/houzz-tips-saadan-indretter-du-med-skraavaegge-stsetivw-vs~56645094) kan du se den :-)

    Lene Pedersen thanked Trine Nyborg
  • Lene Pedersen
    Forfatter
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Hej Trine,

    tusind tak for dit link

    jeg har sat et link ind med en tegning af rummet....

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Jeg har tilladt mit at sætte billedet ind her på oplægget, så det er nemmere for folk at se :-) Det håber jeg er okay! Glæder mig til at følge med i diskussionen.

    Lene Pedersen thanked Trine Nyborg
  • Mikkel Andresen
    8 år siden

    Har I undersøgt mulighederne for udtrækssenge eller sofaer? Ved godt det ikke er så skønt med en sofa/udtræksseng, men de kan spare jer for meget plads da de kan pakkes sammen! Men det har I måske overvejet?

    Lene Pedersen thanked Mikkel Andresen
  • Malthe Winther Kühn
    8 år siden

    Som nævnt, er udtrækssenge en mulighed. Hvad gælder sovesofaer er det også overraskende, hvor meget bedre de er blevet, så man rent faktisk kan få en man kan sove godt i.

    Lene Pedersen thanked Malthe Winther Kühn
  • Lene Pedersen
    Forfatter
    8 år siden

    tusind tak alle sammen...vi er "nødt" til at have en seng som er ret stor men vil helt sikkert undersøge hvad der findes af udtrækssenge o.l. min første tanke er nok bare at man aldrig vil få den pakket væk...hmm...jeg tænker om man kunne bygge to enkelt senge så den ene var under vinduet og den anden langs væggen...men så er radiatoren i vejen... og hvad hulen gør man ved det?

  • Rie Munthe-Rasmussen
    8 år siden

    Hej Lene, det er ikke en specifik indretningsidé, men hvis du har mulighed for det så kan du evt. bruge houzz's nye Sketch app. Det ville være helt perfekt til dette projekt, da du super nemt ville kunne placere møbler i dit rum og se hvordan det rent faktisk tager sig ud - du kommer ret tæt på virkeligheden her. Har linket til det her :) Send gerne et billede af resultatet, det kunne være super at se! Håber i finder den perfekte løsning.

    [https://www.houzz.dk/magasin/houzz-app-udforsk-sketch-en-ny-maade-at-puste-liv-i-dine-design-ideer-stsetivw-vs~57926380[(https://www.houzz.dk/magasin/houzz-app-udforsk-sketch-en-ny-maade-at-puste-liv-i-dine-design-ideer-stsetivw-vs~57926380)

    Lene Pedersen thanked Rie Munthe-Rasmussen
  • Mikkel Andresen
    8 år siden

    Kom lige i tanker om en anden ide... har du undersøgt om man kan få to enkeltmandsenge, hvor man kan ligge en plade i mellem dem for at gøre den til èn stor seng, når man har lyst til det? Kunne være smart... så kan man nemt rydde op og gøre rent, en hurtigt trylle dem til én seng - ellers er der køjesenge tilbage ;)

    Lene Pedersen thanked Mikkel Andresen
  • Lene Pedersen
    Forfatter
    8 år siden

    Mikkel....det var da genialt det med pladen.....takkkk

    Rie: tusind tak - det anede jeg ikke man kunne....

    ihh denne side er da fantastisk..

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    God ide med pladen, sådan noget må kunne købes eller laves selv relativt billigt og nemt! Har I en god håndværker-ven Lene, der kan assistere?

  • Lene Pedersen
    Forfatter
    8 år siden

    ja har lige en som sikkert kan lave det hurtigt og billigt...måske endda min egen mand... :) jeg ligger billeder op når vi engang er færdig i det nye år..

  • Rie Munthe-Rasmussen
    8 år siden

    Ja, det må du endelig gøre- vi er nysgerrige på resultatet;) God arbejdslyst!

  • Mille Björlik-Nimb
    8 år siden

    Umiddelbart ser det ud som om I kan vende sengen på den anden led og stille den foran vinduet. Med et gardin eller en gipsplader kan man så lave et lille "walk-in closet" for fodenden. Og ellers er en udtræksseng en fantastisk idé. De har nogle i IKEA, der er både pæne, komfortable og praktiske.

  • PRO
    RJ Arkitektur
    7 år siden

    Har du mulighed for at lave en håndtegning med mål på?

    Billede nr 8 på denne side viser et småt men godt rum. https://multatuli-apartment.nl/photos

    Du kunne montere gulvbrædderne på skunkvæggene, og derved skabe mere miljø. Alternativt kunne du føre skunkvæggen længere ind i rummet, så den bliver højere. og sætte sengen deropad. Så har du mulighed for at lave små nicher til opbevaring inde i den nye skunkvæg/ på hver side af sengen.

  • mommy_mary
    7 år siden

    Hej Lene, jeg har selv skråvægge på min førstesal, jeg syntes selv jeg har fundet en fin løsning. Jar jeg har købt køkkenskabe, som ikke er så høje som klædeskabe og skåret dem til, så de passer til skråvæggen. dette gav lidt mere gulvplads og luft i rummet. Held og lykke med dit projekt.

  • Trine Nyborg
    7 år siden

    Det var virkelig en smart løsning mommy_mary! Jeg flytter ind i en femtesals lejlighed til august, og der er skråvægge overalt. Har haft lidt hovedpine over opbevaring, så denne her idé er da helt ideel.

  • PRO
    Roon & Rahn
    7 år siden

    Nu ved jeg ikke, hvor handy i er? Men en ide, som jeg selv har haft til mit værelse er denne:
    Når i står op om morgenen udløser i låsen, således en gasfjeder skubber madrassen op. Basen som sengen står på fungerer også som opbevaringsrum. Ideen er at basen kun fylder det rum som i har bag døren, således den ville kunne åbnes helt. Når i skal i seng om aftenen, så lukker i døren og trækker madrassen ned og låser den.
    Her er lige en lynhurtig koncepttegning på en post-it lap :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.