anewingreen

Ufærdig terrasse med forkert fald

anewingreen
8 år siden
Vi leder efter en håndværker, der ved, hvad der skal gøres ved denne terrasse. Vi har overtaget et nybygget, men ufærdigt hus, hvor der mangler afslutninger, og mulige nye skader skal undgåes.
Vi har haft murer, tømrer og blikkenslager ude og kigge. De ved ikke helt, hvad der skal gøres. Det lag, der ligger nu ligner glasfiber med epoxy ovenpå.
Der er muligvis trængt vand ned gennem den halvmur, der står der, da den ikke har været afdækket ordentligt. Faldet er forkert på overfladen, så der ligger vand deroppe. På sigt vil vi gerne have et trægulv derude og glas-rækværk.
Billederne er ikke optimale, men håber det giver et indtryk. Nogen, der har et bud på en fagperson og løsning?

(5) kommentarer

  • Mikkel Andresen
    8 år siden

    Er der ingen mulighed for at følge de originale planer for terrassen eller er den bygget forkert, så det ikke længere kan lade sig gøre?

  • anewingreen
    Forfatter
    8 år siden
    Vi har købt huset på tvang, og har ikke mulighed for at skaffe oplysninger om, hvordan det er bygget. Vi har desværre kun plantegninger og ikke noget i detaljer.
  • PRO
    HB Ejendomme og Renovering Aps
    8 år siden

    Hvor meget fald er der? Og vender det ind mod huset? Kan ikke se noget afløb på billederne, er det ikke det ? Den halvmur du omtaler er det den hvide man kan se på øverste billede? Eller er det nede under terrassen? Hvis det kun er en smule den hælder forkert, kunne en løsning evt være at få tagpap på. Der er mulighed for at rette op på hældningen ved at lægge såkaldte terrænbatts under. Det er selvfølgelig nødvendigt, at strøerne efterfølgende kan ligge på fast underlag inden der sættes træ på. PS er dør/vinduerne af maghoni? I så fald kunne de se ud til at trænge til behandling.... :)

    anewingreen thanked HB Ejendomme og Renovering Aps
  • anewingreen
    Forfatter
    8 år siden

    Hej HB Ejendomme og Renovering Aps

    Mange tak for dit svar. Jeg ved ikke, hvor mange centimeter faldet er forkert, men vandet samler sig i hjørnet til højre ud mod trappen. Der kommer et nedløbsrør ud af væggen, nedenfor halvmuren, men der er ikke afløbshul oppe på terrassen. Det er mystisk. Det kunne godt være en ide, det du beskriver. VI have en epoxy-mand ude i dag. Han ville skære 30 cm af ude langs kanten, for at tjekke hvordan det ser ud nedenunder, og så lægge et nyt lag epoxy med rigtigt fald. Lyder det, som en god løsning?

    Jep, det er meget forsømte maghoni-vinduer og dører, jeg skal i gang med dem invendigt i weekenden.

    Det er et hus, der er bygget med de bedste intentioner, men alt er gået i stå, og har stået stille længe! Vi overtog i december, og skal nu have løst diverse problemstillinger og gjort det færdigt. Mvh AW

  • PRO
    HB Ejendomme og Renovering Aps
    8 år siden

    Hej AW

    Ja, det lyder meget mystisk med det afløb - kunne være sjovt at stikke et scop kamera op igennem... Spændende om I ellers finder den anden ende under epoxyén . Tror det kunne være en god løsning hvis han kan lægge noget under epoxyen og få rettet faldet. Han ved også hvad og hvordan man bedst lægger noget oven på epoxy.

    Husk at der skal UV beskyttelse i olien I bruger udvendigt, og at man kan få med meget eller lidt farvepigment i.

    Og held og lykke med projektet, det lyder ikke som om I kommer til at kede jer foreløbelig :) Mvh HB Ejendomme

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.