Hvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
9 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(20) kommentarer
- 9 år siden
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
AFSTEMNING: Hvad vil du helst ændre ved dit køkken?
Kommentarer (7)jeg bor til leje og kan ikke lave om sådan drastisk. Men jeg gad virkelig godt have linolium eller vinyl på gulvet i en fed farve. Jeg har sådan nogle boligforeningsgulve i træ med knaster og det er voldsomt øjebæ:(...Se flereHvad skal jeg tjekke? Overvejer køb af gammelt hus, som er renoveret
Kommentarer (4)Hej Katrine. Først og fremmest bør du kigge i Tilstandsrapporten. Dernæst bør I få jeres egen uvildige byggerådgiver ud og gennemgå huset fra kælder til kvist, inden I køber. Det kan være vanskeligt at sige noget fornuftigt om generelle byggefejl og -skader i et forum som dette, for der kan være mange steder og ting man skal se efter på gennemgangen. Jeg har gennemgået mange huse i min tid og set lidt af hvert, fx: Indvendig efterisoleringsplader i kælder, med omfattende skimmelvækst bagved, tage udført uden undertag, ulovligt indrettede loftrum osv. Held og lykke med huset....Se flereJeg skal bygge nyt hus. Hvem skal jeg hyre og hvad koster de?
Kommentarer (4)Hej Morten. Du skal vel allerførst have besluttet hvordan huset helt overordnet skal se ud og fungere, indenfor den økonomiske ramme du har - det vil sige have skitseret huset. Efterfølgende skal du have byggetilladelse fra den lokale kommune - og dertil skal du også bruge nogle (lidt mere detaljerede) tegninger. Både skitser og tegninger til myndigheder er noget du kan få hjælp til hos en arkitekt/bygningskonstruktør. Herfra kan du vælge to veje: 1) Lade arkitekt/byggerådgiver tegne videre og detaljere projektet yderligere i tegninger og beskrivelser, således at du kan indhente retvisende håndværkerpriser, eller 2) Indlede en dialog med en totalentreprenør, som så både sørger for de nødvendige arbejdstegninger og bygger huset. Endelig bør du naturligvis prioritere at få ført tilsyn/kontrol når byggeriet går i gang på byggepladsen. Du vil komme til at træffe 500 beslutninger inden huset står klar, og det er ret afgørende at få truffen de rette valg, på rette tidspunkt og ikke mindst baseret på de rette informationer. En arkitekt/byggerådgiver vil kunne hjælpe med at tilvejebringe de rette beslutningsgrundlag igennem hele forløbet. Når/hvis du vælger en arkitekt/byggerådgiver skal det være en der har erfaring med enfamiliehuse og måske tidligere har tegnet noget du kan lide. Det skal også være en der har forstand på det mere byggeøkonomiske og styringsmæssige. Håber dette var lidt af de svar du ønskede. Ellers skriv igen, så vil jeg gerne svare mere :-)...Se flereHvilke overvejelser skal man gøre sig når man skal lave badeværelse?
Kommentarer (12)Hej Trine, Vi har netop renoveret to små badeværelser, som så ud nogenlunde som dit, og et fif kunne være at pudse og male væggene udenpå de gamle fliser (eventuelle løse eller revnede fliser skal selvfølgelig fjernes). Vi valgte store 60x60 cm samt 30x60 cm cementgrå fliser til gulv og bruserum. Det betyder, at der ikke er så mange fuger, så det er lettere at holde rent. Det virker fint med store fliser, selvom badeværelset er lille. Brusevæg og dør er fra Unidrain, og er valgt fordi det skulle være let og luftigt og fylde mindst muligt i de små rum. Af samme årsag valgte vi et Geberit Monolith toilet med cisterne og en helt enkel rektangulær Duravit Vero vask uden underskab. For opbevaring købte vi i stedet et stort højskab fra INR med hylder, skuffer og masser af opbevaringsplads. Badeværelserne er super nemme at rengøre med de store fliser og det væghængte toilet og højskab. De lodrette håndklædevarmere er fra INR, og er elektriske. Spejlet fra Dansani er med indbygget lys og helt enkelt....Se flere- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}9 år siden
- 9 år siden
- 9 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden