johanne_scheel

Kedelig bagbeklædning trænger til opfriskning

Johanne Scheel
8 år siden
sidst ændret:8 år siden


Vi har et IKEA garderobeskab, som fungerer som skillevæg på et værelse. Det er 4 skabe der går næsten til loft. Bagbeklædningen er kedelige, brune plader. Kan man fx klistre tapet på? Eller male dem? Overfladen er ikke helt jævn, da sidepladerne kan ses.

(14) kommentarer

  • Mikkel Andresen
    8 år siden

    Ved du hvilket materiale træpladerne er lavet af og om de er behandlet på overfladen? Hvis ikke, burde du forholdsvis nemt kunne male dem i flot farve eller sætte et spejl på en af lågerne.

  • Ditte
    8 år siden

    Jeg ville male dem hvide og evt sætte nogle lette hylder på, som I kan stille lidt bøger og pynteting på. Jeg så dette på Instagram den anden dag, og hylderne er hjemmelavede med lidt ting fra det lokale byggemarked. Tror du de ville kunne holde?

    Johanne Scheel thanked Ditte
  • Julle Petersen
    8 år siden

    Her er nogle fede tapeter - fandt dem ved at søge på tapet under produkter:

    LLZ TAPET · Mere information


    så ville jeg måske vælge en hvid kant for at gøre det mere afdæmpet :) :)

    Johanne Scheel thanked Julle Petersen
  • PRO
    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold
    8 år siden

    Hej Johanne

    Bagbeklædningen på skabene er af masonit. Du kan sagtens sætte tapet på. Men det er dog ikke en 100 pc stabil flade. Den kan slå sig, når du bruger tapetklister, fordi den vil suge limen - det er en ubehandlet flade. Har du mod på det, kunne du købe nye masonitplader i så store mål som muligt og lade den glatte side være ud i rummet. Så ville du få en pænere og glattere flade, hvis du f.eks. vælger at male den.

    God fornøjelse.

    Venlig hilsen - Niels


  • Johanne Scheel
    8 år siden

    Tak for gode idéer og kommentarer. Tror jeg vil forsøge med tapet på de 4 masonitplader og så maling eller en eller anden form for bekældning til kanterne... måske kan man få noget selvklæbende ligesom til kanter på køkkenbordplader...

    Hilsen fra

    Johanne

  • Lars
    8 år siden
    Luk den af med en gips plade
  • Karina Nicolaisen
    8 år siden

    Hvis bagpladerne er hvide på den anden side, kan du bare vende dem? Det har jeg gjort med et af mine møbler :)

    Johanne Scheel thanked Karina Nicolaisen
  • Julle Petersen
    8 år siden

    Karina, er der så ikke huller fra sømmene? Lyder som en ide jeg kunne bruge på min ikea malm kommode

  • Johanne Scheel
    Forfatter
    8 år siden
    @Karina: god idé at vende pladerne. Afventer svar på sømhuller :-)
  • Katrine H
    8 år siden

    Kommer nok meget an på hvilket møbel man har om der er sømhuller, men ellers kan man måske spartle hullerne til og male over?

    Johanne Scheel thanked Katrine H
  • Karina Nicolaisen
    8 år siden

    Da det skal sømmes fast igen bruger man jo bare de samme huller og så ses det ikke:)

    Johanne Scheel thanked Karina Nicolaisen
  • PRO
    K Design ApS
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    I stedet for at arbejde videre på et ustabilt 4mm masonit plade, ville jeg nok ophænge 12mm hvide melamin plader. - pladerne hænger på en liste der går ind over skabene, samtidig vil der også være mulighed for at lukke op mod loftet, hvis det ønskes, fastgøres indefra i skabene - ingen skruer eller søm synlig på bagsiden, ca. 100 kr. pr. m2

    Johanne Scheel thanked K Design ApS
  • PRO
    Ragus & Co
    8 år siden
    Du kan også lave en opslagstavle af fiber plader fra byggemarkedet. De fås i op til 122x244 cm og Bauhaus skærer gerne på mål. Betræk med det stof du har lyst til. Jeg har netop lavet en til en ikea rumdeler - her klammede jeg to plader sammen, og stoffet holdt sammen på det hele, med flere klammer. Nemt at have med at gøre, bare husk skiver når du skruer i, da pladen er super blød.
    Johanne Scheel thanked Ragus & Co
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.