Renovering af badeværelse med før & efter. Indrettet med Boffi & Vola.
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(38) kommentarer
Relaterede diskussioner
Hjælp til renovering af badeværelse!
Kommentarer (10)Hej alle sammen, tak for rigtig gode og brugbare råd. Jeg har læst indlægget om glasafskærmer og synes faktisk det giver mening at have da det lyder til at være overkommeligt at rengøre og giver plads og lys. Jeg er ikke meget for at skulle lave om på elinstallationerne og på nuværende tidspunkt er ideen at hive badekaret væk og bruge den installation (som er overfor toilettet) til en bruser. Alt andet vil jeg gerne lade være - dog med toilet som kan hænge fra væggen så der er mindre rengørring og igen for at give noget plads. Havde egentlig forestillet mig at købe en frithængende vask, men vi overvejer at købe en vask/skab løsning for at få noget opbevaring hvilket vi aldrig rigtig har haft (andet end det lille medicinskab). Tak for alle de gode råd - må nok sige at jeg aldrig havde hørt om en foldbar bruser før - den var ny ;-) Utrolig så meget man kan gøre nu til dags....Se flereHvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
Kommentarer (20)Hvad angår træ og træbordplader, så er massiv træ det mest bæredygtige materiale man kan vælge, og det kan altid (næsten) slibes og behandles, så det fremstår smukt igen. Undtagelsen er, når et træbord gennem mange år har fået vandpåvirkning, f.eks. omkring en vask, uden at blive behandlet. Så begynder træet at rådne, og det giver sorte plamager, som ikke kan slibes helt væk, hvis det er gået i dybden. Men hvis man blot een gang årligt, lader det tørre, sliber let og giver olie (Vi arbejder kun med oliebehandling hos os), så kan det holde evigt, og stå smukt....Se flereHvad er jeres bedste budget trick til indretningen og renovation?
Kommentarer (12)Jeg bruger rigtig meget byggemarkeder, genbrugsbutikker, dba.dk og loppemarkeder. Det der er med at finde sine ting på den måde er, at du ikke altid kan regne med at finde en færdig løsning. Ligesom du kigger på materialer i Silvan eller Panduro, kan du lære at kigge på genbrugsting som materialer - hvilke dele består de af? Kan disse bruges på en anden måde eller sammen med noget andet? Som regel vil du få øje på farven, materialet eller formen af en dims. Det er ikke altid du med det samme har en klar idé til hvad det skal blive, men prøv at se på tingen fra forskellige vinkler. Måske slår det dig pludseligt hvad det jo selvfølgeligt er dimsens ægte formål er. Det er lidt svært at forklare, men her er et eksempel: Det er en blød start. Ben på stol blev til ben på bænk, altså ændrede delen ikke funktion, men indgik i en anden kombination. Så er de ting som kan få nye funktioner. Under en osetur i discountsektionen af en genbrugsbutik fandt jeg et stativ til brevbakker, hvor plastik bakkeren manglede. Jeg kunne virkeligt godt lidt de runde metaltråde. Jeg stod og vendte og drejede den og så kunne jeg da lige se at det var en bladholder. Jeg har senere fundet en bakke som passer oven på, så nu er det også et bord. Jeg fik en plastikpose i en butik, som havde et fint billede, blev til en papfigur og et klistermærke til køleskabslågen. Se hvordan her: https://ploefff.wordpress.com/2011/03/13/gratis-sticker/ Du kan også kaste dig ud i decoupage. Jeg kan se at CeeDesign har lavet en del med sider fra tegneserier. Det giver et mindre mønster, hvis du gerne vil have et der er større, skal du lede efter større stykker tryk, som plakater: https://ploefff.wordpress.com/2011/10/09/et-nemt-fix-til-en-kedelig-stol/ Folie er fantastisk. Jeg forlængede mine køkkenskuffers levetid med det. Det kræver lidt teknik og en del tålmodighed at arbejde med, men det giver en mere holdbar overflade. https://ploefff.wordpress.com/2011/06/18/pimp-min-skuffe/ Du skriver at du har malet din kommode med vægmaling. Så er det nu jeg skal sige: "puuuhaaaa, man skal altid bruge grunder og træmaling, hvis du vil have et holdbart resultat." Når det er sagt, så kan du godt bruge vægmaling, så længe at det ikke er på overflader med hårdt slidt. Vægmaling er ikke beregnet til at blive rørt ved og derfor giver det en sart overflade. Det du skal huske omkring indretning er, at ting som bliver rørt ved - noget du sidder på, ting du rør ved og ting du stiller andre ting på er udsat for hårdere slid end man lige skulle tro og det gængse råd er, at det derfor skal lakeres bagefter - men lak er ikke helt billigt. Hvis du ikke har lyst til at skifte grebene på kommoden, kan du købe neglelak billigt og male håndtagene med det, for så kommer de til at holde betydeligt længere. Dog ville jeg skrue håndtagene af inden jeg maler dem for at gøre det nemmere at få pænt resultat Så er der toppen af kommoden. Jeg tænker folie med marmormønster på. Det giver en overflade, der kan holde til potteplanter m.m....Se flereHjælp til kedelig badeværelse
Kommentarer (8)jeg synes du er inde på noget af det helt rigtige ved at arbejde MED de farver du ikke er vild med [ men ikke har mulighed for at slippe af med ] ved bevidst at bruge lignende farver i et MATERIALE du GODT kan li' - til ligesom at 'samle det grimme op' og trække det i en smukkere retning .. træ [ og bambus som jo er græs, men føles som træ i forarbejdet form ] er desuden altid godt på badeværelser, fordi det 'varmer' rummets naturlige 'kulde' op og får rummet til at føles mere organisk og levende .. TO FARVER især, fungerer også vidunderligt i badeværelserer - OG desuden som det perfekte supplement til træ [ og øvrige naturelementer; strå, træspån, læder, ler, etc ] - idet de tilføjer et element af LIV, BEVÆGELSE og LETHED til den ro og stilhed/stilstand som træ/jord/det brunlige gi'r .. den første farve er LYS GRØN [ som vore kroppe 'genkender' som et bogstavelig talt 'naturligt' match //hvor det repræsenterer blade + græsser ] den anden farve er LYS TURKIS eller LET HIMMELBLÅ [ som vore kroppe på samme vis instinktivt accepterer som hørende naturligt 'til paletten' //hvor det respræsenterer vand + himmel ]] som med alt der rent faktisk ER naturligt - giver farver og materialer som ILLUDERER natur, altid en følelse af fred, liv og balance .. [ farverne kan puttes ind via alt fra farven på tandbørster + krus, til farven på håndklæder, forhæng - eller endog væggene over fliserne [ fungerer dog bedst når omtalte fliser er hvide, fremfor creme/beige/blegbrune, og den blå variant fungerer bedre end den grønne - fordi den flade væg der går hele vejen omkring os mest minder om den vidstrakte himmel som vi kan se uanset i hvilken retning vi ser imod ]] .. vedr. dét badeforhæng du efterlyser - prøv evt. at GOOGLE BILLESØGE på ordene: 'badeforhæng bambus' .. derved finder du på én gang den vare du søger - og får i samme arbejdsgang præsenteret samtlige online forhandlere på en nem og overskuelig måde .. af og til er man endog heldig at falde over smukke, sjove og uventede varianter af dét man oprindelig var på udkig efter - varianter som man nogle gange synes endnu bedre om end originalen - og når du har valgt hvad du vil købe, ka' du i fred og ro sidde og sammenligne priser .. [ husk at sammenligne den samlede pris for BÅDE varer PLUS forsendelse .. en billig vare ender rigtigt ofte med at være dyrere end en indledningsvis dyrere vare, når fragten [ og nogle gange andre sære tillægsgebyrer ] er lagt til .. DIN pris på varen kan du derfor først se, når du har set prisen - PLUS porto/transport-pris i din sammenligning ] .. go' jagt :) - og rigtig fornøjelig indretning .....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden