citymaleren

Renovering af badeværelse med før & efter. Indrettet med Boffi & Vola.

City Maleren
20. februar 2016
sidst ændret:23. august 2017
  1. Renovering af badeværelse i villalejlighed fra år 1919.

Gulvet har fået lagt skiferfliser fra operahuset (vi var heldige at få et restparti). Vægge og lofter er grundet med vådrumsgrunder, inden de er spartlet 2 gange med vådrumsspartel. Vægge og lofter har fået opsat glasfilt der er behandlet med vådrumsgrunder, inden de er malet 2 gange med vådrumsmaling. Indretningen er med bla. Vola, Boffi m.m. Der er naturlighvis brugt vådrumssikring ( Lip ) inden malerarbejdet er igangsat. Vådrumsmebran er lagt inden spartling og på den rå (grundede) beton inden fliser..... Vi her valgt en kølig hvid nuance i malingen, hvilket står flot til elementerne.

(35) kommentarer

• Trine Nyborg

Flot arbejde - er overrasket over småt rummet egentlig er - med de materialer der er valgt er der masser af lys og plads!

City Maleren thanked Trine Nyborg
  • Birgitte Petersen

Vild med toilettet! Har aldrig set sådan et sjovt design før!!

City Maleren thanked Birgitte Petersen
  • Annamusen

spændende projekt - er bruseren foran vinduet? Hvis den er, hvordan holder man så vinduet fri for at blive vådt og muggent?

City Maleren thanked Annamusen
  • PRO
    City Maleren

Hej Anna. Der bliver monteret 6mm diamant glas ( også kaldt jernfattigt glas ) på rustfri beslag foran vinduet. Så kan man altid vippe det væk ved rengøring m.m. Jeg skal nok tage et billede, når brusevæggen også bliver monteret. Hilsen citymaleren / Dennis

• Mikkel Rasmussen

Det ser bare så lækkert ud!!!

City Maleren thanked Mikkel Rasmussen
  • PRO
    City Maleren

Lige et hurtigt billed så det giver lidt mere mening

• Sophia Møller

Sikke en forskel! Virkelig flotte efter billeder!

City Maleren thanked Sophia Møller
  • PRO
    City Maleren

Det lykkedes at få et rigtigt fedt rum, selvom størrelsen var trang.

• Malthe Winther Kühn

Fedt projekt!

City Maleren thanked Malthe Winther Kühn
  • Annamusen

Tak for svar - det er altså mega mega smart! Skal lige hjem og vende det med kæresten. Kunne være genial løsning hos os.

City Maleren thanked Annamusen
  • Sofie Hansen

elsker toilettet!

City Maleren thanked Sofie Hansen
  • PRO
    City Maleren

Toilettet er italiensk design og klart det flotteste på markedet (efter min mening) Det giver et meget anderledes udtryk og jeg her set på rigtig mange forskellige, spejlet har forresten lys i, fed detalje hvis man ikke gider lamper og spot i loft. ( jeg kan da godt tage et billed af spejlet med lys i hvis nogen ønsker det)

• Trine Nyborg

Har aldrig set sådan et toilet før - synes det har et ret kunstnerisk udtryk, hvilket man ikke kan sige om toiletter generelt :-) generelt et fantastisk udtryk i hele badeværelset. Jeg kunne personligt godt tænke mig at se den løsning med gladpladen foran vinduet, som du er i gang med at arbejde på. Mange Københavner lejligheder har bad eller brus foran vinduerne, og din løsning lyder som en rigtig fin måde at holde vand og dermed mug væk fra vindueskarmen!

• PRO
    City Maleren

Jeg lover et billed af løsningen når glasset kommer. Hilsen Dennis / Citymaleren

• Trine Nyborg

Tak Dennis - det glæder jeg mig til at se!

• mckrogsfeldt

Hej Dennis.

Vi skal til at indrette 2 badeværelser og overvejer i den forbindelse ikke at sætte fliser op i brusenicherne. Når vi har talt med andre om dette er de meget bekymrede for skimmeldannelse mv. når det "blot" er malede vægge. Der kommer fliser på gulvet. Hvad er dine erfaringer? Kan se at du har skrevet lidt om det i teksten ovenfor, men er der ellers noget vi skal være opmærksomme på?

Hilsen

Christina

City Maleren thanked mckrogsfeldt
  • PRO
    City Maleren

Hej Christina. Jeg skal lige nævne at god ventilation altid er vigtigt, uanset om der er fliser på vægge eller ej. Jeg har ikke nogle dårlige erfaringe med glatte vægge i badeværlse, men husk at alle vådrumsbehandlinger skal udføres korrekt. Sidst men ikke mindst er kvaliteten af produkterne meget vigtig, husk at fulsdspartlingen af væggene er lavet pænt, ellers bliver det meget grimt. Vådrumsmalingen er blank og alle små fejl skinner lige igennem filten.

Hillsen Dennis

• PRO
    City Maleren
    Jeg har netop behandlet vinduespartiet med vandafvisende nano behandling, jeg har valgt IKKE at montere glasplade foran vinduet. Jeg syntes designet blev for tungt at kigge på. Det tager få sekunder at tørre vinduespladen af efter man har været i bad. Glaspladen i 10 mm diamantglas er netop sat op i rustfri skinne.
  • Trine Nyborg

Hvad med fugerene i vinduerne, kan de klare vandet og fugten over tid uden en glasplade foran?

• PRO
    City Maleren

Fugerene over vinduet er ikke noget problem, jeg har lavet behandlingerne som var det et udvendigt vinduesparti ( og det får regn og fugt hele året ) En god fiberklud er perfekt til aftøring af vinduespladen og gulvet. Jeg er sikker på det er en god løsning, samtidig har behandlingen med nano også en kraftig vandafvisende effekt. Men jeg vender tilbage hvis der opstår fugtproblemer. Hilsen Dennis / www.citymaleren.dk

• PRO
    City Maleren
    Jeg glemte at nævne at indfatninger samt vinduespladen ved brusehjørne er efterbehandlet med nano imprægnering, efter jeg valgte at droppe glas ved vinduet.
  • Trine Nyborg

Tak for svar Dennis - meget smart løsning!

• Annika Olesen

Kan gode lide at vinduet bliver en del af løsningen i stedet for at klaske et grimt badeforhæng op foran som man ellers ofte ser (særligt i mange små københavner lejligheder som min egen!)

• PRO
    City Maleren
    Jeg har desværre allerede købt rustfri hængsler og glas på mål...... Men da det blev monteret var det bare ikke lige i øjet, nu nyder jeg det originale design som er lige i øjet..... Det kræver dog en aftørring med kluden. Hilsen Citymaleren
  • PRO
    City Maleren
    Sådan ser en nanobehandlet vinduesplade ud efter et bad
  • Kasper Grønn

Hold da op!

Der er virkelig kræset for detajlerne! Jeg er imponeret :)

• PRO
    City Maleren

Tak Casper..... Glad for du bemærker detaljerne. Følg evt. Malerfirmaet Citymaleren her: https://www.facebook.com/citymaleren

• PRO
    City Maleren
    Opdatering 1 år efter renoveringen er badeværelset, heldigvis er fliser, vinduesplade, glasvæg samt div badeværelsesarmaturer stadig fri for kalk
  • Karina S

Hvor er det dog flot og er vild med arkitekturen I har valgt.

• PRO
    City Maleren
    Tak Karina....
    Vi er også rigtig glade for badeværelset....
  • Nicholas Rose

Meget fin renovering af jeres badeværelse, lyst og stilrent. Tænker i bor øverst eller går jeres faldstamme til overbo på den anden side af væg bag toilettet?

• PRO
    City Maleren
    Vi bor i midten 1, sal og faldstammen er lagt ind i ydervæggen.
  • Peter Nyegaard

Rigtig flot badeværelse! Hvor er toilettet fra? Det vil passe perfekt til badeværelset på min arbejdsplads.

Hilsen hilsen

Peter

• Signe Hastrup

OMG, hvor er det fedt! Har virkelig aldrig set et så fedt toilet som jeres før! Godt arbejde :)

Jeg vil forsøge at overtale konen til at købe toilettet med vores flyforsinkelse kompensation, det kunne være lækkert!

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.