annikaolesen

Skal jeg bryde væggen ned mellem køkken og stue og lave åbent plan?

Annika Olesen
8 år siden
sidst ændret:6 år siden

Jeg har for nyligt købt en lejlighed på vesterbro i København på 2 værelser, altså køkken, bad, stue og soveværelse. Både køkken og stue er dog relativt små værelser og jeg overvejer derfor meget stærkt at fjerne væggen mellem stue og køkken og lave et åbent plans køkken/stue rum ala det på billedet nedenfor (ikke mit - lånt!) Jeg er dog i tvivl om hvorvidt dette er en god ide, idet jeg jo mister et rum, som bliver taget med til køkkenet og derved bliver mere et køkken alrum. Har forhørt mig ved venner, og mange nævner at dette "åben plans køkken" er en mode-dille lige nu og at folk snart vi efterspørge aflukkede køkkener igen. Jeg er også opmærksom på at jeg ikke skal bo i lejligheden i meget mere end 5 år, da jeg ikke kan bo her med en familie, så jeg vil heller ikke foretage ændringer så store at jeg ikke kan komme af med lejligheden/mister penge på den. I princippet vil den jo gå fra en 2-værelses lejlighed til en 1 1/2 værelses lejlighed. Med andre ord vil jeg gerne høre om der er nogle arkitekter eller køkkeneksperter som kan fortælle mig hvad der er smart at gøre, både i forhold til min nuværende situation, men også i forhold til fremtidigt salg? Er der nogle fordele eller ulemper jeg ikke har nævnt her, som jeg bør tænke på mht til et åbent plan VS lukkede rum?


(8) kommentarer

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.