nielsrejnhold

Gammelt badeværelse får friskere look

Mit badeværelse var af ældre dato. Da jeg flyttede ind i min lejlighed i 2007, var det endnu kalket - loft og det halve af væggene. Det var et større projekt at få al kalken vasket ned. Men det lykkedes at komme i mål.

Jeg satte filt op, grundede og malede.

For at skabe reference til vandelement og strand valgte jeg blå og en lettere grå.

Det store badekar, der oprindeligt havde stået på badeværelset, var der desværre ikke længere. Det havde ellers løvefødder, fik jeg at vide.

Efter længere overvejelse valgte jeg at få lavet et brusehjørne. Det skulle være nemt og praktisk. For ikke at gøre rummet optisk mindre blev det til klart, altså gennemsigtigt, glas . Og det fungerer rigtigt godt, synes jeg.

Placeringen af de faste installationer, altså WC og håndvask, fik jeg ikke lavet om på. Men jeg fik dog monteret nyt WC og en større håndvask med blandingsbatteri. Den oprindelige håndvask havde koldt og varmt vand i hver sin side.

Badeværelset er faktisk ret stort, hvilket er ret atypisk for ældre lejligheder i København. Det betyder, at jeg kan have en vaskesøjle i badeværelset.

FØR (afvaskning af kalk)



EFTER



FØR (afvaskning af kalk)



EFTER



FØR (afvaskning af kalk)



EFTER



FØR (afvaskning af kalk)



EFTER



EFTER



EFTER



Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.