trinenyborg

FØR & EFTER: Engelsk gårdhave får tropisk make-over

Trine Nyborg
7 år siden

Jeg måtte tjekke to gange, da jeg så den forvandling fra en engelsk familie lavet af Georgia Lindsay Garden Design. Den kedelige gårdhave, som før blev brugt til opbevaring og aflagte ting, blev forvandlet til et tropisk paradis. Hvad synes I om forvandlingen? I kan se hele projektet og forvandlingen her.

Før:

Efter:


(2) kommentarer

  • PRO
    Uderum v/landskabsarkitekt Alice Nøhr
    7 år siden

    Udover den fantastiske custommade indretning, der er lavet i dette projekt, er der to ting, der er med til at skabe stemningen, og som sagtens kan genskabes i mindre ambitiøse projekter. Og det er den indirekte belysning + selvfølgelig levende lys, og tropisk udseende planter. Hvilke planter dét kunne være, kan man læse om i Jens Michael Gundersens bog: Eksotiske planter - nye ideer til din have, fra forlaget Jepsen & Co, eller Hot Plants for Cool Climates af Susan A. Roth og Dennis Schrader fra Timber Press, som begge kan give et indblik i, hvad der er muligt at plante i vores klima af eksotisk udseende vækster.

  • Trine Nyborg
    Forfatter
    7 år siden

    Tak for de gode idéer Alice! Jeg er meget enig med dig i, at belysningen her er en af hovedårsagerne til den vellykkede renovering!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.