valentinaandersen

Stol hængende fra loftet - hvad skal man tjekke inden?

Jeg vil rigtig gerne have en "stol" op og hænge i loftet, som den i ser på billedet. Men hvordan ved man om loftet ligesom er sikkert nok og kan bære vægte? Nogen der ved hvordan man tjekker?

(2) kommentarer

  • PRO
    ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning for husejere
    7 år siden

    Parcelhus: Du skal skrue op igennem loftbeklædning og forskalling og have fat i et spær, gerne igennem spæret med en bolt på den anden side (har jeg selv gjort). Etageejendom: Der skal skrues op igennem puds/forskalling og ind i en bærende etagebjælke (hvis det er en ældre ejendom - nyere ejendomme kan have beton som bærende etagedæk, og så må man finde en metode der kan holde det træk der kommer, spørg fx i byggemarkedet).

  • Valentina Andersen
    Forfatter
    7 år siden

    Mange tak for svar. Jeg bor i lejlighed, så må nok hellere lige have fat i andelsforeningen inden jeg begynder at bore op i nogle af bjælkerne så! Jeg har vist været lidt naiv, var ikke klar over at man lige skulle ramme en bjælke, og dem er jeg ikke helt klar over hvordan man lige finder frem til. Godt jeg ventede med at prøve mig frem med min nye gyngestol, det kunne da vist være gået helt galt!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.