Er børneværelset for småt eller kan vi være kreative med pladsen?
9 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(10) kommentarer
- 9 år siden
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
Søger ideer til personlige og kreative rammer
Kommentarer (5)Hej Sophie Jeg ville - ud fra de ønsker og tanker, du fremlægger - vælge at gå i en genbrugsbutik for at købe forskellige - gerne gamle - rammer - bland form og størrelse. Men hold dig inden for en vis størrelse. Så bevarer du balancen og roen. Mal dem i nogle dejlige farver, der spiller sammen. Og sæt så dine billeder eller motiver i. Du kan sagtens købe nye rammer i træ, men de får ikke så megen kant, som du netop opnår ved at købe gamle rammer, fordi de er uens i udtryk, tykkelse og form. God fornøjelse. Niels...Se flereHvad er jeres bedste indretningstip?
Kommentarer (26)Jeg er helt enig med @Hansen Kitchen ApS. Lys, lys, lys. På engelsk bruger man et begreb der hedder "task lighting", hvilket dækker over det at hver opgave som rummet skal udfylde skal have sit eget lys f.eks en lampe, der er placeret så du ikke skygger for bogen, når du vil sidde og læse. Stemningslys, der gør rummet rart at være i. De fleste har prøvet at sidde en aften og skulle hygge, hvor det eneste lys var en skarp pære i loftet. Det er ikke specielt hyggeligt. Jeg har små lamper placeret i alle hjørner af stuen, så det giver en mere dæmpet belysning, hvilket gør rummet rart at sidde i om aftenen. Den skarpe loftslampe skal man selvfølgelig også have, så man kan se at finde det man har brug for. Man kan eventuelt sætte en lysdæmper på og der er ingen undskyldning længere for man nu kan købe pærer med indbygget lysdæmpning. Den ligner en helt almindelig pære og passer til helt almindelige lamper. Dem jeg har kører med 3 trin, som aktiveres ved at tænde og slukke på kontakten. Hvis du tænder på kontakten som du almindelig vis ville gøre lyser den på højeste niveau, hvis du så slukker og tænder igen lige bagefter, lyser den mindre og sluk/tænd 3. gang på laveste indstilling. Mine er købt i Harald Nyborg og kostede ca. 50kr for en pære til min spisebordslampe. Man kan også bruge lys til at snyde med. Hvis du bor småt er det vigtigt at kunne se så stor en del af gulvet som muligt. Jeg hængte mine skabe op på væggen, lagde et lysstofamatur oven på skabene og skruede et fast på den træliste de hvilede på (det er nogle år siden, hvor LEDlys ikke var så nemt tilgængeligt og billigt som det er nu) Det gjorde skabene til én stor lampe.ploefff.wordpress.comploefff.wordpress.com Det er altid svært at få et ordentligt billede af elektrisk lys, men man kan godt ane hvordan det at man kan se helt ind til væggen for rummet til at virke større....Se flereHvilke fliser skal vi bruge på badeværelset i vores kolonihave?
Kommentarer (3)Hej Sanne Hvis du vil have noget dekorativt, kunne glas fliser være en idé? Det første billede nedenfor har man i badeværelset valgt at lave det hele i glasfliser, men mange af vores kunder vælger fx også hvide keramiske fliser og bryder med at skifte enkelte ud med vores glas fliser (Billede nr. 2). Det kunne være en mulighed :-) Ellers findes der sikkert mange sjove keramiske fliser på loppemarkeder, og ellers kan du selv lave nogle på kreative værksteder rundt omkring i landet :-) Billede 3 og 4 er også alternative dekorative muligheder for lister og vindueskarme. (Glasfliserne kan bestilles i farver og størrelser som kunden er med til at bestemme) Mvh Galina...Se flereHar brug for gode ideer til et lille bitte toilet
Kommentarer (6)Jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor omfattende skal renoveringen være? En total-enterprise af et københavner-toiletter koster jo gerne 100.000 kr og opefter. Eller snakker vi mere en udskiftning af VVS og opsætning af fliser? Hvad er de konkrete problemer som irriterer ved det nuværende badeværelse? Er det ikke hyggeligt nok/for lidt plads at bade/håndvasken for lille/manglende opbevaring etc... Er der noget plads at hente i faldstamme-væggen? (kan se der også er en udsugningkanal? - hvor meget fylder den?) Hvordan ser køkkenet/modstående rum ud? Ville det f.eks. være en mulighed at flytte døren som her?: (Eller over på den væg der er 72 cm (østvæggen)?) Til dine konkrete spørgsmål : Der har været et tidligere indlæg om fliser og fuger [her[(https://www.houzz.dk/forum/fliser-til-badevaerelse-kender-du-til-nogle-fine-dsvw-vd~4004857?n=9), hvor du måske kan finde noget inspiration, men generelt vil jeg sige store, matte, rengøringsvenlige fliser på gulvet (så ingen kommer til skade), og så er vægfliserne en lidt mere åben arena af valgmuligheder, især når der er et vindue med dejligt lysindfald. I mit københavnerbad (kan ses [her[(https://www.houzz.dk/forum/lille-bitte-badevaerelse-dsvw-vd~4035713?n=16)) bader jeg lige når jeg træder ind i rummet/foran toilettet og vasken (det er lidt foran det hele når badeværelset er så lille :)). Dvs. jeg har 73 cm i badediameter fra vaskekanten til væggen. Jeg har absolut ingen problemer med det - jeg har blot et badeforhæng foran døren, og så bliver det hele lidt til mit badeområde, hvilket fungerer upåklageligt. Mit badeværelsesgulv er i øvrigt nedsænket en smule, så man træder et lille trin ned, og der derfor ikke løber vand ud under døren. Mht. håndvasken så ville jeg måske anbefale en sidevask som i eksemplet nedenunder, for at bruge pladsen bedst muligt: Jeg har i øvrigt vedhæftet plantegningen for det badeværelse som inspiration - mange har nemlig den omvendte bad/toilet-fordeling. Mht. til håndværkere kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg tror jeg har en håndværkerforbandelse over mig, og de ender altid med at lave noget lort/gå konkurs/stjæle mit værktøj....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Flere diskussioner
Møller Nielsens Tegnestue