thuesen1982

Forslag til tapet? Hvid højglans køkken, sorte møbler

thuesen1982
7 år siden

Hej!

Jeg har et langt rum, hvor der i den ene ende er et køkken (og bagved dette er entré'en), derefter kommer spiseafdeling og i den anden ende af stuen er TV afdelingen.

Køkkenet er hvid højglans med en sort/mørkebrun bordplade. Gulv af sorte klinker.

Resten af stuen er lyst trægulv af en art, spisebord er sort højtrykslaminat med ben af naturlig eg, spisebordsstolene er grå stof (med lidt spil i) med ben af børstet stål.

Derudover har jeg en hvid skænk med én låge i naturlig eg, samt ben i naturlig eg, og et TV bord i hvid og med sorte stoffronter, og igen ben i naturlig eg. Sofaen matcher spisebordsstolene, med grå stof og fødder af børstet stof.

Problemet: Jeg har en 3 meter lang væk der binder køkken og spiseafdelingen sammen. Den er glat, da der tidligere har været tapet som nu er malet over, og resten af tapet i huset er hvidt glasvævstapet så det har jo en vis struktur i sig.

Jeg søger inspiration til hvilket mønster der kunne gå godt til et køkken af hvid højglans samt sorte møbler / naturlig eg. Jeg har kigget masser af billeder igennem, men synes ikke jeg har fået det rette, eller er i tvivl om hvordan det vil se ud herhjemme...

Hvis det gør nogen forskel, har jeg en 3-4 billeder (såkaldte "Displate", der er plakater på metal), jeg gerne vil hænge op på tapetet også, de er primært lidt afdæmpede i farverne men har lidt rødligt (sol/blade) / natur i sig. Vedhæfter et par eksempler.

Jeg vedhæfter også et billede fra salgsopstillingen, hvor man kan se det gamle tapet.

Der vil også komme en lille skænk op at hænge (cirka halv størrelse i forhold til den man kan se på billedet).

Hvilken farve / mønster ville I vælge? Eller bare gå den helt almindelige vej og sætte glasvævstapet op igen, så det matcher resten af huset? :)



(4) kommentarer

  • Julie1988 H.
    7 år siden

    Virkelig nogle flotte billeder du har, men jeg synes umiddelbart at de bliver ret svære at matche med noget tapet, der har mønster. Jeg ville gå efter tapet der er sort-hvid, som dem på billedet nedenfor... jeg lavede bare en søgning på houzz i søgefeltet på "black white wallpaper" og der kom virkelig mange fede op!

    Eller også ville jeg holde mig til en ensfarvet væg i en lidt mørkere farve, der ville se bedre ud som baggrund for billederne - evt i en mørkeblå farve - det står super godt til et hvidt køkken (se bare nedenfor) :-) Håber det var til inspiration!


    Graphic Half Bath · Mere information


    Portland Mid-Century Modern · Mere information

    1644 Residence · Mere information


    Kaplansbacken · Mere information

  • Katrine H
    7 år siden

    Du kan se fede tapeter her og få lidt gode tips: [https://www.houzz.dk/magasin/trendy-tapeter-skab-mormor-retro-i-moderne-hjem-stsetivw-vs~63738751[(https://www.houzz.dk/magasin/trendy-tapeter-skab-mormor-retro-i-moderne-hjem-stsetivw-vs~63738751)

    Personligt synes jeg helt klart du skal gå efter et livligt tapet, og evt hænge billederne op længere nede ved sofaen omkring eller i stedet for den hvide hylde - så skaber du ikke for mange udtryk på én væg med både billeder og mønster - det kan måske godt blive lidt for meget, som Julie skriver, når resten af rummet er forholdsvist enkelt og lys indrettet :-)

    Held og lykke med projektet!

  • thuesen1982
    Forfatter
    7 år siden

    Tak for jeres svar :)

    @Julie, det kunne være interessant med en mørkeblå væg, jeg er bare bange for at det blir for mørkt i forhold til møblerne osv. Men måske ikke. Det kan vel altid males over igen hvis det er :)


    @Katrine, jeg har flere billeder end dem der lige blev vist, nede i TV-enden har jeg bl.a. "Martin McFly" fra Tilbage til Fremtiden og "O'Conner" fra Fast & Furios-filmene, så der blir skabt lidt hometheater stemning i den ende :)

  • PRO
    Hansen Living ApS
    7 år siden

    Jeg er meget enig med Katrine i, at det blvier for meget flimmer med en mønstret baggrund til de billeder du viser der. Jeg ville dog ikke vælge en mørke, men en lysere farve, som ramme om billederne, kan man sige. Jeg ville vælge en farve der er i de fleste af billederne, f.eks. en kaffe-med mælk-farve eller lignende, og male hele det ønskede vægfelt og hænge billederne op i flere rækker, i feltet. Det vil fremhæve billederne og ikke støje for meget i dit relativt rene rum.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.