sophiamoeller

Kaktus-hjælp!

Sophia Møller
7 år siden

Jeg har lige købt den sødeste lille kaktus! Jeg er dog i tvivl om, hvor ofte den skal vandes, og hvor meget vand den skal have hver gang. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? På forhånd tak!

(4) kommentarer

  • Mikkel Rasmussen
    7 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}7 år siden

    Hej Sophia,

    Det afhænger af forskellige ting, så som krukkens størrelse samt hvor varmt der er.

    Vh

    Sophia Møller thanked Mikkel Rasmussen
  • Sophia Møller
    Forfatter
    7 år siden

    Mange tak Peter!

  • ptrisja
    7 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}7 år siden

    Hej Sophia.

    Hvis det kan hjælpe dig ligner det grangiveligt en Opuntia Microdasys. Min erfaring med kaktusser er hellere en gang for lidt end en gang for meget, så jeg vander stort set aldrig min (1 gang om måneden måske), og den er gået helt amok med skud her til sommer, så tænker jeg gør et eller andet rigtigt. Når du endelig vander den skal det helst heller ikke være så meget at jorden er fuldstændig gennemblødt i flere dage.

    Og så er det en kaktus man skal have respekt for. De der små hår ser nok så uskyldige ud, men gnaver sig altså langt ind i huden og kan sidde der i ugevis. Bare en lille advarsel :)

    Sophia Møller thanked ptrisja
  • Sophia Møller
    Forfatter
    7 år siden

    Hej ptrisja.


    Mange tak for dit svar, det er virkelig en stor hjælp! Ja, det lyder i hvert fald som om, at du gør det rigtigt :) Jeg har allerede fundet ud af, at de små hår virkelig ikke skal undervurderes!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.