trinenyborg

Arkitekt-hjælp til mit spøjse køkken - hvordan ville I omdanne det?

Trine Nyborg
7 år siden

Efter næsten et år som community manager her på Houzz, hvor jeg har læst om alle jeres fantastiske renovationer og interessante udfordringer med boligen, er det blevet min egen tur til at bede om hjælp og hyre professionelle. Jeg har nemlig købt en lejlighed, som skal have en ordentlig tur!

Lejligheden er egentlig ret regulært indrettet i forhold til rumfordeling og størrelse. Det er dog en taglejlighed, som er blevet bygget på det originale tørreloft i 60'erne efter de andre lejligheder var etableret. Det betyder at lejligheden ikke har nogen vægge (og vinduer!) ud mod gården, da der løber en smal gang, så folk i opgangen stadig kan tilgå deres loftrum og resten af tørreloftet. Se plantegningen (nummer 1) nedenfor, hvor jeg har tegning en tyk lilla streg omkring den del af plantegningen der er vores lejlighed. den gule firkant er en skorsten.

Mit spørgsmål er: Hvad pokker gør jeg ved dette lille, åndsvage køkken, hvor der kun er et lille tunnellys og en skorsten, som ikke kan fjernes, midt i det hele? Det er ikke stort nok, og vi har da også overvejet om det skal flyttes ind i et af soveværelserne, men vil af praktiske årsager gerne beholde det, hvor det er. Vi har to ideer (plantegning 2 og 3). Begge dele tager udgangspunkt i at åbne op indtil spisestuen så vi får noget lys ind, samt installere et ovenlysvindue. jeg har sat krydser over de vægge vi vil fjerne.

Hvad tænker I om ideerne? Har I andre mulige løsninger? Vi sætter pris på alt jeres feedback og input, stort som småt.


Plantegning 1 - originale



Idé 1

Idéen er at medtage den lille gang til køkkenet og lade skorstenen (den gule) være fritstående mit i rummet. De lilla udfyldninger er der, hvor vi vil have bordplads/elementer. Der er dog kun 80cm fra bordplade til skorsten og det vil blive svært at komme forbi/åbne skabe.


Idé 2

Idéen er at inddrage gangen og lave bordplade rundt om skorstenen (den gule). Vi vil i så fald skulle flytte døren til toilettet og lave ny adgang til soveværelset fra stuen.

(10) kommentarer

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.