annikaolesen

Søger Ægte tæpper - Kelimtæpper

Annika Olesen
7 år siden

Efter i flere år at have tænkt på dem som gammeldags og støvede, er jeg i dag blevet en stor fan og søger nu selv et ægte tæppe eller kelim tæppe i rødlige/lyserøde farver. Hvor kan jeg købe dem til rimelige penge? Kan i anbefale nogle virksomheder i København eller evt. noget online?

Søger noget ala nedenstående tæppe, som er billede jeg fandt på nettet.

(3) kommentarer

  • ptrisja
    7 år siden

    Jeg har selv haft orientalske tæpper i kikkerten et stykke tid, men har ikke fundet det helt rigtige endnu, så jeg lurer lige med her. Nu tænker jeg at du mener 'ægte tæpper' som udseende, ikke de der reelt håndlavede nogle til 20-30.000 kr. Du skal kigge efter Wilton tæpper, som er den billige syntetiske version af de ægte tæpper: http://taeppebutikken.dk/wilton.html. De forhandles stort set alle steder der forhandles tæpper. De lægger omkring 700-1000 kr i pris for 200x140 cm.

    Jeg har også fulgt lidt med på dba, men synes der er langt imellem pæne velholdte tæpper, og ville personligt også hellere have noget der ikke er brugt, når det drejer sig om tekstiler der er svære at vaske. Men ellers ligger de ofte omkring 600 kr og op derinde for noget der ikke er helt tarveligt og er omtrent 200x160 i størrelsen.

  • Annika Olesen
    Forfatter
    7 år siden

    Ja, du har helt ret! Jeg mener af udseende :) Og kan se efter at have søgt endnu mere, at det bestemt ikke er Kelim tæpper jeg vil have - de er en tand for vilde i farver og mønster. Jeg faldt netop over dette og det er simpelthen så fint. Ud fra resten af indretningen ligner det dog (desværre!) et meget ægte tæppe. Tror det bliver svært at opnå samme look med et syntetisk.

    Tak for DBA tippet! Der havde jeg ikke overvejet at kigge! Har det dog lidt ligesom dig, men kommer selvfølgelig an på om jeg kan spare en masse penge ved at købe et brugt :-)


    Houzz reportage - Hemma hos Lesley Pennington · Mere information

  • ptrisja
    7 år siden

    Hehe. Der er også rodet så meget rundt i de der begreber at jeg
    ikke selv ved hvad de rigtigt hedder. Jeg kalder dem bare
    orientalske/persiske tæpper. Men forstod straks da jeg så billedet :)

    Mjaah.
    Altså man kan sagtens få de der Wilton-tæpper i uld også, som nok er
    lidt tættere på 'the real deal', men de er også dobbelt så dyre.

    Nu er syntetisk et lidt vidt begreb, men disse to er begge syntetiske:

    Det nederste kunne da godt fuppe mig (kan i øvrigt fås her
    til 600 kr). Dem der bruger 30.000 kr på et tæppe vil nok sige de kan
    se en massiv forskel, men jeg ville selv mene at de 'billige' er helt
    fine hvis det bare er til at opnå den der boho-vibe :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.