Lille bitte badeværelse
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(16) kommentarer
- 8 år siden
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hjælp til kedelig badeværelse
Kommentarer (0)Har I nogle gode ideer til indretning af dette lille badeværelse? Jeg er overhovedet ikke fan af den mønstrede flisestribe. Men da jeg ikke har mulighed for at skifte ud i øjeblikket, har jeg overvejet at bruge træmøbler/-dekorationer så det passer med det brune i fliserne. Har eksempelvis overvejet denne træreol fra IKEA (se billede) til venstre for toiletkummen. På forhånd tak :)...Se flereHjælp til kedelig badeværelse
Kommentarer (8)jeg synes du er inde på noget af det helt rigtige ved at arbejde MED de farver du ikke er vild med [ men ikke har mulighed for at slippe af med ] ved bevidst at bruge lignende farver i et MATERIALE du GODT kan li' - til ligesom at 'samle det grimme op' og trække det i en smukkere retning .. træ [ og bambus som jo er græs, men føles som træ i forarbejdet form ] er desuden altid godt på badeværelser, fordi det 'varmer' rummets naturlige 'kulde' op og får rummet til at føles mere organisk og levende .. TO FARVER især, fungerer også vidunderligt i badeværelserer - OG desuden som det perfekte supplement til træ [ og øvrige naturelementer; strå, træspån, læder, ler, etc ] - idet de tilføjer et element af LIV, BEVÆGELSE og LETHED til den ro og stilhed/stilstand som træ/jord/det brunlige gi'r .. den første farve er LYS GRØN [ som vore kroppe 'genkender' som et bogstavelig talt 'naturligt' match //hvor det repræsenterer blade + græsser ] den anden farve er LYS TURKIS eller LET HIMMELBLÅ [ som vore kroppe på samme vis instinktivt accepterer som hørende naturligt 'til paletten' //hvor det respræsenterer vand + himmel ]] som med alt der rent faktisk ER naturligt - giver farver og materialer som ILLUDERER natur, altid en følelse af fred, liv og balance .. [ farverne kan puttes ind via alt fra farven på tandbørster + krus, til farven på håndklæder, forhæng - eller endog væggene over fliserne [ fungerer dog bedst når omtalte fliser er hvide, fremfor creme/beige/blegbrune, og den blå variant fungerer bedre end den grønne - fordi den flade væg der går hele vejen omkring os mest minder om den vidstrakte himmel som vi kan se uanset i hvilken retning vi ser imod ]] .. vedr. dét badeforhæng du efterlyser - prøv evt. at GOOGLE BILLESØGE på ordene: 'badeforhæng bambus' .. derved finder du på én gang den vare du søger - og får i samme arbejdsgang præsenteret samtlige online forhandlere på en nem og overskuelig måde .. af og til er man endog heldig at falde over smukke, sjove og uventede varianter af dét man oprindelig var på udkig efter - varianter som man nogle gange synes endnu bedre om end originalen - og når du har valgt hvad du vil købe, ka' du i fred og ro sidde og sammenligne priser .. [ husk at sammenligne den samlede pris for BÅDE varer PLUS forsendelse .. en billig vare ender rigtigt ofte med at være dyrere end en indledningsvis dyrere vare, når fragten [ og nogle gange andre sære tillægsgebyrer ] er lagt til .. DIN pris på varen kan du derfor først se, når du har set prisen - PLUS porto/transport-pris i din sammenligning ] .. go' jagt :) - og rigtig fornøjelig indretning .....Se flereHvilke overvejelser skal man gøre sig når man skal lave badeværelse?
Kommentarer (12)Hej Trine, Vi har netop renoveret to små badeværelser, som så ud nogenlunde som dit, og et fif kunne være at pudse og male væggene udenpå de gamle fliser (eventuelle løse eller revnede fliser skal selvfølgelig fjernes). Vi valgte store 60x60 cm samt 30x60 cm cementgrå fliser til gulv og bruserum. Det betyder, at der ikke er så mange fuger, så det er lettere at holde rent. Det virker fint med store fliser, selvom badeværelset er lille. Brusevæg og dør er fra Unidrain, og er valgt fordi det skulle være let og luftigt og fylde mindst muligt i de små rum. Af samme årsag valgte vi et Geberit Monolith toilet med cisterne og en helt enkel rektangulær Duravit Vero vask uden underskab. For opbevaring købte vi i stedet et stort højskab fra INR med hylder, skuffer og masser af opbevaringsplads. Badeværelserne er super nemme at rengøre med de store fliser og det væghængte toilet og højskab. De lodrette håndklædevarmere er fra INR, og er elektriske. Spejlet fra Dansani er med indbygget lys og helt enkelt....Se flereHar brug for gode ideer til et lille bitte toilet
Kommentarer (6)Jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor omfattende skal renoveringen være? En total-enterprise af et københavner-toiletter koster jo gerne 100.000 kr og opefter. Eller snakker vi mere en udskiftning af VVS og opsætning af fliser? Hvad er de konkrete problemer som irriterer ved det nuværende badeværelse? Er det ikke hyggeligt nok/for lidt plads at bade/håndvasken for lille/manglende opbevaring etc... Er der noget plads at hente i faldstamme-væggen? (kan se der også er en udsugningkanal? - hvor meget fylder den?) Hvordan ser køkkenet/modstående rum ud? Ville det f.eks. være en mulighed at flytte døren som her?: (Eller over på den væg der er 72 cm (østvæggen)?) Til dine konkrete spørgsmål : Der har været et tidligere indlæg om fliser og fuger [her[(https://www.houzz.dk/forum/fliser-til-badevaerelse-kender-du-til-nogle-fine-dsvw-vd~4004857?n=9), hvor du måske kan finde noget inspiration, men generelt vil jeg sige store, matte, rengøringsvenlige fliser på gulvet (så ingen kommer til skade), og så er vægfliserne en lidt mere åben arena af valgmuligheder, især når der er et vindue med dejligt lysindfald. I mit københavnerbad (kan ses [her[(https://www.houzz.dk/forum/lille-bitte-badevaerelse-dsvw-vd~4035713?n=16)) bader jeg lige når jeg træder ind i rummet/foran toilettet og vasken (det er lidt foran det hele når badeværelset er så lille :)). Dvs. jeg har 73 cm i badediameter fra vaskekanten til væggen. Jeg har absolut ingen problemer med det - jeg har blot et badeforhæng foran døren, og så bliver det hele lidt til mit badeområde, hvilket fungerer upåklageligt. Mit badeværelsesgulv er i øvrigt nedsænket en smule, så man træder et lille trin ned, og der derfor ikke løber vand ud under døren. Mht. håndvasken så ville jeg måske anbefale en sidevask som i eksemplet nedenunder, for at bruge pladsen bedst muligt: Jeg har i øvrigt vedhæftet plantegningen for det badeværelse som inspiration - mange har nemlig den omvendte bad/toilet-fordeling. Mht. til håndværkere kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg tror jeg har en håndværkerforbandelse over mig, og de ender altid med at lave noget lort/gå konkurs/stjæle mit værktøj....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
Sponsored