Hvilke overvejelser skal man gøre sig når man skal lave badeværelse?
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(12) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
Kommentarer (20)Hvad angår træ og træbordplader, så er massiv træ det mest bæredygtige materiale man kan vælge, og det kan altid (næsten) slibes og behandles, så det fremstår smukt igen. Undtagelsen er, når et træbord gennem mange år har fået vandpåvirkning, f.eks. omkring en vask, uden at blive behandlet. Så begynder træet at rådne, og det giver sorte plamager, som ikke kan slibes helt væk, hvis det er gået i dybden. Men hvis man blot een gang årligt, lader det tørre, sliber let og giver olie (Vi arbejder kun med oliebehandling hos os), så kan det holde evigt, og stå smukt....Se flereSkal vi bygge nyt eller renoverer på gammelt hus?
Kommentarer (19)Min mand og jeg var selv i lignende situation for ca. 10 år siden. Vi solgte vores gamle villa på Frederiksberg, som vi havde gået og renoveret på i 14 år. NU ville vi have et nemt liv, med en værktøjskasse der ikke var større end, at den kunne stå under køkkenvasken. Så vi købte os ind i et projekt der hed Glashusene i Trekroner, hvor husene skulle bygges indenfor det kommende år. Vi holdt stor afskedsfest for vennerne og pralede af de lette forhold der ventede os med det nye hus. MEN... projektet blev forsinket, og så lidt mere forsinket og så helt enormt forsinket. Derfor endte det med, at vi alligevel begyndte at se os om efter noget andet. Vi fandt en gammel skole, her på Stevns, faldt fuldstændig for den og de mange muligheder dette store hus med den store have rummer. Vi har siden grint meget af dette "sidespring" til nybyg. Vi er SÅ glade for vores gamle hus, som vi renoverer på der ud af. Og vi har lært meget fra tiden på Frederiksberg, og som en anden en skriver længere oppe, så handler det i HØJ grad om at lave et projekt ad gangen, så det hele tiden er overskueligt, både i forhold til hvad man skal leve i, men også hvad økonomien kan bære. Jeg drømmer da nogen gange om et nyt hus, et 0-energihus som ingenting koster i varme o.s.v., men alle de historier der bor i sådan en gammel skole, er alligevel en temmelig stor den af charmen. Så det korte af det lange er nok, at ingen kan fortælle jer, andre end jer selv, om I er til det ene eller til det andet ;o)...Se flereHvilke fliser skal vi bruge på badeværelset i vores kolonihave?
Kommentarer (3)Hej Sanne Hvis du vil have noget dekorativt, kunne glas fliser være en idé? Det første billede nedenfor har man i badeværelset valgt at lave det hele i glasfliser, men mange af vores kunder vælger fx også hvide keramiske fliser og bryder med at skifte enkelte ud med vores glas fliser (Billede nr. 2). Det kunne være en mulighed :-) Ellers findes der sikkert mange sjove keramiske fliser på loppemarkeder, og ellers kan du selv lave nogle på kreative værksteder rundt omkring i landet :-) Billede 3 og 4 er også alternative dekorative muligheder for lister og vindueskarme. (Glasfliserne kan bestilles i farver og størrelser som kunden er med til at bestemme) Mvh Galina...Se flereArkitekt/design hjælp til udbygning badeværelse.
Kommentarer (6)Ja det er altid kunsten at begrænse sig så renoveringen ikke griber om sig ;) Kan sagtens se at brus er i den forkerte ende i forhold til indgangen til bad. Men selv få cm kan gøre underværker på et lille bad. Samt skabe opbevarings plads. Nu har jeg jo ikke helt målene fra væg til vindue. Jeg vil etablere en ny væg ved det lille værelses vindue, som "kanter" sig over til væggen ved entreen. Så er det lille værelse inddraget til køkken og bad. Bad: Bruseniches væg går 30 cm længere ud fra den nye skillevægs lige linie ind i bad. Det giver plads til vaskemaskine, samt et bord over og i fuld længde mod vindue. Pusleplads over vaskemaskine. Når børnene er fri for ble skift kunne der etableres overskabe/hylder fra bordplade til loft dybde 30 cm. Smal rektangulær vask monteres i bord, samt skabe under bord, skåret ned til en passende dybde. Endevæg ved vinduet bliver med indbygnings cisterne, det letter vvs arbejdet at bibeholde placeringen. Geberit har en model der er 83 cm i højden. På den måde kan bordpladen være i samme højde hele vejen rundt. Toilet skålen trækkes så langt mod højre (20 cm). Hele venstre side bliver inddækket med hylder. Faldstammen er gemt væg og der opstår opbevarings plads. Radiatoren er så lidt i vejen, men går ud fra at der skal etableres gulvvarme :) Køkken: Ved bruseniches bagvæg starter bordpladen og ender i en vinkel ved vinduerne. Væggen ved vaskemaskine kunne være overskabe/hylder. De to vaske er bag ved hinanden, det letter vvs arbejdet. Køl og frys burde kunne placeres ved siden af dør. På den anden side et vitrine skab til opbevaring. På siden ved vinduerne placeres komfur. Der bliver en lille udfordring med hensyn til stænk plade. Ellers kan vask og komfur bytte plads ;) God arbejdslyst :)...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 7 år siden
- 6 år siden
- 6 år siden
- 6 år siden
- 6 år siden
- 5 år siden
- 5 år siden
Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Møller Nielsens Tegnestue