Hvor gik din ferie hen i år?
8 år siden
Italien
Framkrig
Spanien
Jeg blev i Danmark og nød sommeren her!
Andet
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(7) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hvordan laver man hyggebelysning?
Kommentarer (20)Spændende indlæg. Hyggebelysning er meget individuelt som mange af Jer nævner. Rigtig fine lamper fra @Marinov Design i øvrigt, og som du så rigtigt nævner har det meget med farvetemperaturen at gøre, det synes vi i hvert fald også. En traditionel glødepære bliver mere gul i lyset efterhånden som man dæmper den, og ender til sidst i et skær meget nær stearinlys = hygge. En traditionel LED chip som dæmpes holder samme farvetemperatur. Derfor er det som mange af Jer rigtigt smart at have en LED lyskilde hvor man kan skifte farvetemperaturen på. Jeg glæder mig til hvad fremtiden bringer på dette punkt. Jeg kan huske hvordan jeg i min fagprøve forsøgte at introducere LED GU10 som pærer ikke lyste særligt meget, men til gengæld var helt blå i lyset:) Ved ikke om der er nogle af Jer der kan huske de her: Kobber giver et rigtigt godt hyggeskær også, så indersiden af skærmen har jo ganske rigtigt også meget at sige mht. den farve temperatur som bliver reflekteret ud i rummet. Vi har også lamper hvor indersiden er belagt med 18 karats guld for at komme med en rigtig lækker farvetemperatur.. Det gør dog også noget ved prisen at bruge guld som materiale:)...Se flereHvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
Kommentarer (20)Hvad angår træ og træbordplader, så er massiv træ det mest bæredygtige materiale man kan vælge, og det kan altid (næsten) slibes og behandles, så det fremstår smukt igen. Undtagelsen er, når et træbord gennem mange år har fået vandpåvirkning, f.eks. omkring en vask, uden at blive behandlet. Så begynder træet at rådne, og det giver sorte plamager, som ikke kan slibes helt væk, hvis det er gået i dybden. Men hvis man blot een gang årligt, lader det tørre, sliber let og giver olie (Vi arbejder kun med oliebehandling hos os), så kan det holde evigt, og stå smukt....Se flereHvad er jeres bedste budget trick til indretningen og renovation?
Kommentarer (12)Jeg bruger rigtig meget byggemarkeder, genbrugsbutikker, dba.dk og loppemarkeder. Det der er med at finde sine ting på den måde er, at du ikke altid kan regne med at finde en færdig løsning. Ligesom du kigger på materialer i Silvan eller Panduro, kan du lære at kigge på genbrugsting som materialer - hvilke dele består de af? Kan disse bruges på en anden måde eller sammen med noget andet? Som regel vil du få øje på farven, materialet eller formen af en dims. Det er ikke altid du med det samme har en klar idé til hvad det skal blive, men prøv at se på tingen fra forskellige vinkler. Måske slår det dig pludseligt hvad det jo selvfølgeligt er dimsens ægte formål er. Det er lidt svært at forklare, men her er et eksempel: Det er en blød start. Ben på stol blev til ben på bænk, altså ændrede delen ikke funktion, men indgik i en anden kombination. Så er de ting som kan få nye funktioner. Under en osetur i discountsektionen af en genbrugsbutik fandt jeg et stativ til brevbakker, hvor plastik bakkeren manglede. Jeg kunne virkeligt godt lidt de runde metaltråde. Jeg stod og vendte og drejede den og så kunne jeg da lige se at det var en bladholder. Jeg har senere fundet en bakke som passer oven på, så nu er det også et bord. Jeg fik en plastikpose i en butik, som havde et fint billede, blev til en papfigur og et klistermærke til køleskabslågen. Se hvordan her: https://ploefff.wordpress.com/2011/03/13/gratis-sticker/ Du kan også kaste dig ud i decoupage. Jeg kan se at CeeDesign har lavet en del med sider fra tegneserier. Det giver et mindre mønster, hvis du gerne vil have et der er større, skal du lede efter større stykker tryk, som plakater: https://ploefff.wordpress.com/2011/10/09/et-nemt-fix-til-en-kedelig-stol/ Folie er fantastisk. Jeg forlængede mine køkkenskuffers levetid med det. Det kræver lidt teknik og en del tålmodighed at arbejde med, men det giver en mere holdbar overflade. https://ploefff.wordpress.com/2011/06/18/pimp-min-skuffe/ Du skriver at du har malet din kommode med vægmaling. Så er det nu jeg skal sige: "puuuhaaaa, man skal altid bruge grunder og træmaling, hvis du vil have et holdbart resultat." Når det er sagt, så kan du godt bruge vægmaling, så længe at det ikke er på overflader med hårdt slidt. Vægmaling er ikke beregnet til at blive rørt ved og derfor giver det en sart overflade. Det du skal huske omkring indretning er, at ting som bliver rørt ved - noget du sidder på, ting du rør ved og ting du stiller andre ting på er udsat for hårdere slid end man lige skulle tro og det gængse råd er, at det derfor skal lakeres bagefter - men lak er ikke helt billigt. Hvis du ikke har lyst til at skifte grebene på kommoden, kan du købe neglelak billigt og male håndtagene med det, for så kommer de til at holde betydeligt længere. Dog ville jeg skrue håndtagene af inden jeg maler dem for at gøre det nemmere at få pænt resultat Så er der toppen af kommoden. Jeg tænker folie med marmormønster på. Det giver en overflade, der kan holde til potteplanter m.m....Se flereDin favorit pool?
Kommentarer (3)Suk, ferie - så er der endnu et år til sommeren venner ;o)...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Mick Bergenhammer