juliebhansen

væghængt vs alm badeværelsesarmatur?

Julie1988 H.
7 år siden

Jeg overvejer at få lavet et væghængt badeværelsesarmatur, men kan ikke finde ud af om det er en god ide- Hvad gør man f.eks. hvis man skal til omme bag ved og evt. have strammet rørene etc. Er der nogen der har erfaring med væghængte armaturer og kan give et råd med på vejen i forholdt til fordele/ulemper i forhold til alm. armatur? :)

(2) kommentarer

  • ptrisja
    7 år siden

    Tænker det ikke er normalt er sådanne rør skal strammes, når det er lavet ordentligt? Vores eksponerede vandrør i køkkenet med 20 lag maling bliver der da aldrig gjort noget ved. Anyway, så burde der ikke være nogle problemer hvis det bliver udført af en autoriseret VVS'er, der ved hvad han laver.

    Mht. generel vedligeholdelse, så kan selve termostaten jo afmonteres, så det er til at komme til bagved den og rense evt. filtre etc.

    Jeg har selv et væghængt brusearmatur, og fordelen er jo at der er langt mindre rengøring, når der ikke er rør over det hele. Derudover 'forstyrrer' det mindre i rummet rent visuelt. Ulemper har jeg ikke stødt på endnu :)

  • Mick Bergenhammer
    7 år siden

    Hvis det er et armatur over håndvask du taler om, så er der bla højden over vask der skal tages højde for. De forskellige producenter foreskriver forskellige højder på deres produkt. Det kommer an på hvor udløbstuden sidder. Spejlet over vask kommer også en anelse højere op ved anvendelse af armatur i væggen. Jeg vil så i samme ombæring også få afløbet ind i væggen

    Fordelen er klart at du nu har en vask som er nemmere at rengøre samt at du slipper for synlige rør under vasken.

    Du skal ikke bekymre dig om rør der skal strammes. Du skal kun glæde dig over det flotte enkelte udtryk det giver.

    God arbejdslyst

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.