josefinaboston

Vad tycker du om betong inomhus?

Josefina
7 år siden
sidst ændret:6 år siden

Skulle du kunna tänkta dig att ha betong som väggar och/eller golv? Kommentera gärna för-och nackdelar om du har detta hemma redan!


Ja, absolut! Super snyggt!
Nej, alldeles för industriellt för mig.

(30) kommentarer

  • PRO
    Karl Fredrik på Eklaholm
    7 år siden

    Supersnyggt tycker vi på Eklaholm! Det går alltid att blanda en mer industriell stil med antika och unika föremål för en egen och härlig stil!

  • PRO
    Arkitekturbild
    7 år siden

    Vackert!

  • PRO
    nolu
    7 år siden

    Snyggt=)

  • Ossiana Smith
    7 år siden

    Håller med Nolu, riktigt snyggt! Skulle gärna ha det i badrummet.

  • PRO
    Design by Cement
    7 år siden

    Betong är riktigt snyggt. Vi har idag en beläggning som man "spacklar" på för att skapa ett snyggt betongutseende men har funderingar på att ta fram skivor som man monterar likt det som finns på bilden ovan. Tror ni det skulle finnas efterfrågan på det?


  • PRO
    Emelie Westman
    7 år siden
    Älskart! Vill ha ett betonggolv genomgående i huset. Så snyggt och enkelt att variera ändå
  • Marie Truedsson
    7 år siden

    Häftigt att blanda olika material. Det ger en lite ruff känsla och mixat med vintage/antikt & modernt ger det ett väldigt personligt hem. Har själv ett rått gammalt betonggolv som vi har bara lagt gamla äkta mattor på. Vi har haft fet i 14 år och jag har inte tröttnat på det än



  • PRO
    Cmentdesign
    7 år siden

    Sugen på betonggolv? Vi murar med garanti stötdämpande, ljuddämpande och slitstarka betonggolv. Denna 4-skiktade betongyta och 3 mm tjock kan du få i helt valfria färg. Du behöver dessutom inte riva ut det gamla golvet då microcement är ett överbryggningsmaterial med otrolig fästförmåga. Vem vet kanske vi har en nöjd kund nära dig?

  • PRO
    User
    7 år siden

    Jeg synes beton er vældig fint, også som gulv. Om man vil have et mindre industrielt look kan man vælge softe farver som f.eks. pink eller rød.

    Nele | Yndlingsting


    KONTRAST Pouf BLUSH and WINE · Mere information

    KONTRAST Pouf BLUSH · Mere information

  • PRO
    Hillehem
    7 år siden

    Betong är supersnyggt inomhus! Älskar att ta in naturmaterial för att skapa ett mer levande hem.

  • PRO
    EJ Interior
    7 år siden

    Supersnyggt! Passar väldigt fint med olika stilar både att förstärka och bryta av. Tänk på att betong är poröst så den behöver behandlas om det ska vara golv eller tex en bänkskiva.

  • PRO
    Vasa Interiör
    7 år siden

    Supersnyggt med betong!

  • PRO
    User
    7 år siden

    Älskar betong.

  • PRO
    Örebro TapetserarVerkstad
    7 år siden

    Supersnyggt!

  • PRO
    Stenhusbyggarna
    7 år siden

    Snyggt med polerat betong golv!

  • PRO
    Formindex
    7 år siden

    Alltid snyggt

  • PRO
    Mint Furniture Shop
    7 år siden

    det är bara trä som jag tycker om inomhus i privata miljö!

  • PRO
    Josefina
    Forfatter
    6 år siden

    Låter som du har ett fantastiskt hem Nina! Skulle gärna ha en hel platta i vårt hus vi nu håller på att göra om. Har du möjligen bild?

  • PRO
    Cmentdesign
    6 år siden

    Hej Josefina! Många väljer nu microcementerade betonggolv genom sin unika hållbarhet och design. Passar även i badrum etc på både väggar & golv.

  • Lovisa Sekund
    6 år siden

    Jag tycker det är supervackert! Som kallblodig måste jag dock fråga om det inte blir bra kyligt? Eller går det att ha värmeslingor under ett sådant golv på något sätt? Tofflor får annars bli lösningen.. :)

  • PRO
    Cmentdesign
    6 år siden

    Hej Lovisa! Klart du kan ha golvvärme under. Dessutom leder microcementerade betonggolv värmen klart bättre än exempelvis klinker.

  • susanna_ohman
    6 år siden

    Kan man lägga microcement ovanpå sjösten i WC och dusch? Är så less på det gamla golvet i sjösten, och det är så trögt att få till stånd en badrumsrenovering i vår förening eftersom allt ska utredas tusen gånger innan man sätter igång så jag ids inte gå den vägen.

  • PRO
    Cmentdesign
    6 år siden

    Hej Susanna! Vi överbrygger all typ av sten-, klinkergolv utan att riva upp befintligt ytskikt. Vilket innebär att ditt gamla tätskikt förblir intakt. Maila mig mer detaljer, gärna bilder och antal m2 så vår du en kostnadsfri offert. E-postadress är info@cmentdesign.se
    Ha en bra kväll!

    Gustav

  • PRO
    Mc Carthy Homes Interior & Design AB
    6 år siden

    absolut!! det är ju så himla snyggt !! allt i från bänkskivor till bord Go for it !


  • PRO
    STHLM Mattor
    6 år siden

    Betonggolv är fantastiskt fint! Framförallt om man lägger en mönstrad eller färgglad matta på :)

  • Anna von Zweigbergk
    6 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}6 år siden

    En betongplatta med glättad betong håller 100 år. Hur länge håller microcementgolv?

  • PRO
    Cmentdesign
    6 år siden

    Hej Anna! En stålgglättad betongplatta håller inte i 100 år om den inte är impregnerad med antingen silaner eller siliktar. Konstant fukt och vattentillförsel destruerar betongen på bara några år. Betong blir till sand och just vatten är betongens värsta fiende. Enbart en dränering är aldrig ett 100%-igt skydd . Microcement är ett betongytskikt (3 mm) som appliceras ovanpå plattan, klinkers, golvgips etc och har en tredubblad slitstyrka i jämförelse med en gjuten platta. Maila gärna mig på gustav@cmentdesign.se om du har fler frågor!

  • Johanna Nylund
    6 år siden

    Go for it! Men glöm ej textilerna :)

  • PRO
    Kreativa Katarina
    6 år siden

    Betong är jättevackert och på rätt ställe lika fint som sten eller kakel. Men det är viktigt att inte glömma akustiken. Stora fönsterpartier och hårda material i golv och tak kan göra att det blir mycket eko och oljud. Stoppade möbler och gardiner hjälper. Finns massor med roliga och snygga dämpande material också, till exempel från Baux


Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.