lendingmaster11

Hvordan finansierer i jeres husprojekter?

Johanne Larsen
7 år siden
sidst ændret:7 år siden

Vi er igang med huset og vi står med håret i postkassen, da vi mangler lidt økonomi... Hvad gør i?

(6) kommentarer

  • Lars Andersen
    7 år siden

    Vi plejer at tage et lån, men ellers søger vi trøst i nogle gode familiemedlemmer. Dog vil jeg sige at det altid er en god ide at tage lidt ad gangen, så man kan finansiere det hele selv... Håber det hjalp?

  • Trine Nyborg
    7 år siden

    Jeg er også i gang med et kæmpe projekt, en totalrenovering af en lejlighed på 100kvm. Vi har lånt penge i banken - det vil jeg altid foretrække fremfor en kassekredit :)

  • Morten B.
    7 år siden

    Jeg er enig med Lars om at det handler om at tage det hele lidt ad gangen. Vi har oftest gjort det med en privat opsparing. Det tager tid at få samlet pengene, men kan føles rarere og man kan ligeledes gå og glæde sig til det :-)

  • ptrisja
    7 år siden

    Det lyder da øv :(. Jeg går som regel ikke i gang med et projekt medmindre jeg har en
    opsparing til det, men jeg kan selvfølgelig sagtens forestille mig at
    man står i situationen og det hele blev lidt dyrere end forventet. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad i har gang i for projekter, og hvor meget i mangler, men jeg
    ville nok generelt prioritere i denne rækkefølge:

    1. Se om der er
      noget der evt. kan vente, og hvor længe. Et fungerende køkken og bad/toilet
      ville for mig være det vigtigste. Derudover ville jeg opprioritere ting
      der bliver dyrere jo længere tid der går (f.eks. leje af maskiner,
      leje af storagerooms, bestille mad udefra grundet mangel på køkken etc.)

    2. Låne i banken. Måske I kan tage lån i huset, når det nu er forbedringer?

    3. Hvis
      du/I har et rundhåndet familiemedlem der kan undvære pengene i en
      periode, kan dette selvfølgelig også være en mulighed - men der skal
      selvfølgelig være en klar aftale omkring tilbagebetaling, så der ikke
      bliver noget splid senere.

    4. Kvicklån - absolut sidste mulighed.
      Og i dette tilfælde vil jeg anbefale at betale hurtigst muligt af, så I
      ikke skal betale alle de sure renter.

  • Sanna Hoffritz
    7 år siden

    Vi købte for nogle år siden et dejligt hus. Desværre var omfangsdrænet ikke optimalt (læs totalt sammenbrudt og stoppet) og vi har derfor måttet tage et lån i banken, for at få etableret et nyt. Dette skulle graves ned i 3 meters dybde, da vores hus har fuld kælder og samtidig er bygget ind i en skrænt.


    Projektet greb om sig, så vi er i gang med at få etableret ny belægning i indkørslen samt fliser foran husets langside. Grundet mange forskellige vinkler og grundhældninger, valgte vi at få etableret en lille forsænket terrasse ved den ene ende af huset. Vi er foreløbig endt med et lån, som vi er færdig med om 8 år, da vi vælger at betale ret meget af om måneden.

    Skal man spare op først, tager ting tid. Skal man løse opgaven løbende efterhånden som man har lidt penge fri til det, tager det også lang tid. For ikke at nævne rodet der følger med.

    Et lån til en fornuftig rente og med så stor en månedlig afbetaling som muligt, gør det muligt at få tingene gjort.

  • Sofie Erlandsen
    7 år siden
    Vi er i gang med at lave overetage på vores etplans-hus, og vi tager et realkreditlån + boliglån til projektet.
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.