trinenyborg

Yndlings storby i Europa?

Trine Nyborg
7 år siden

Berlin, London, Paris... Europa vrimler med fantastiske storbyer, der byder på sprudlende kultur, fantastisk mad og storslåede udsigter. Men hvis du skulle vælge, hvilken by står så øverst på listen over dine yndlingsbyer i Europa?


Sodermalm · Mere information

London
Berlin
Paris
Barcelona
Rom
Andet - fortæl os om det i kommentarerne

(4) kommentarer

  • Mick Bergenhammer
    7 år siden

    Bestemt London. Kontraster i bybilledet. Mode. kulturen. Markeder. Etniske forskelle. Pub livet. Parkerne.

  • ptrisja
    7 år siden

    I forhold til at bo, synes jeg jo at København er skøn, og den er nok min egentlige yndlingsstorby i Europa. Jeg kan godt lide at den er tilpas stor til at føles som en rigtig metropol, men tilpas lille til at den samtidig føles hjemlig og tryg. Den eneste storby jeg har besøgt som har føltes ligeså tryg har været Reykjavik - men den har slet ikke samme metropolstemning som København.

    Ellers kan jeg godt lide London af de grunde som Mick nævner - i særdeleshed synes jeg at det er noget af et shoppemekka, og så sker der også meget spændende rent kulturelt.

    Paris er nok min mindst favorit af de nævnte eksempler, selvom byen er flot. Jeg synes det var lidt ærgerligt at man ikke kunne gå 100 meter uden at blive antastet af tiggere, gadesælgere eller plattenslagere. Måske jeg bare var uheldig?

  • PRO
    Unikke Rum
    7 år siden

    Amsterdam er min favoritby, elsker deres butikker og de smukke husfacader. Holllænderne har samme smag som danskerne, så man kan altid gå shop amok i Amsterdam :)

  • Annika Olesen
    7 år siden

    Berlin - masser af kultur og historie, og så koster det ingenting at bo og leve, så man kan virkelig slå sig løs :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.