jette_paaske

Hvad skal der ske med min pool

Jeg er i gang med at upgrade mit sommerhus ifm. et evt. fremtidigt salg.

Problembarnet er min swimmingpool som er i stykker. Lige nu er der lagt trapez plader hen over,,,, men kønt ser det ikke ud. Jeg har overvejet at ligge ny dug i, men det går ikke da vi bor langt fra sommerhuset og derfor ikke kan passe en pool. Vi har også overvejet at fylde jord i og så græs.
Pool'en er oval og på 24 m2.
Tænker at de nye ejere må vurdere hvad der skal ske, men hvordan får jeg det til at se pænt og indbydende ud i mellemtiden?

På forhånd tak

(6) kommentarer

• PRO
    Møller Nielsens Tegnestue
    3 år siden

Hej Jette

Jeg tænker at det også afhænger af hvad det er for et sommerhus og hvilke kundegruppe der kunne tænkes at købe det - og i sammenhæng med dette hvor omfattende din "upgrade" af sommerhuset skal være.

Hvis det er et luksus sommerhus i den dyre ende, skal man nok gøre mere ved det end hvis det er et hus som giver mulighed for at få et billigt refugium.

Den "billige" måde er at rydde op - at få løsningen med pladerne til at se så pæn ud som muligt og se ud som om I tillægger poolen en værdi: Få trapezpladerne skåret til (eller lavet nogle nye) så de passer med ovalen, sæt nogle krukker med planter og en strandstol langs kanten, sørg for at der ikke er ukrudt m.v. ved poolen osv.

Samtidig kan I gøre det så overskuelig som mulig for køber - få et tilbud op hvad en renovering og alternativet en opfyldning vil koste. Hvis I samtidig kan få lavet en illustration af hvor flot poolmiljøet kan blive (nye belægninger omkring den, en overdækning som en terrasse der kan foldes væk - eks inspireret af http://www.walter-piscine.com/en/our-products/walu-deck/) vil en køber bedre kunne forestille sig mulighederne.

Hvis huset er i den dyrere ende, vil det nok være en ide at være endnu mere omhyggelig med (bruge lidt penge på) at det også ser god ud nu - og måske vil det være en ide at tage beslutningen og enten renovere poolen eller sløjfe den.

Med venlig hilsen

Rune Dybkjær

www.mntarkitekter.dk

Bedste svar
  • Trine Nyborg
    3 år siden

Kan godt forstå dit dilemma! har du evt. et billede jeg må se?

• Jette Paaske Nielsen
    Forfatter
    3 år siden

Det fixer jeg i løbet af weekenden :-)

• Morten B.
    3 år siden

Hej Jette.

Jeg kan godt forstå dit problem. Er det indendørs eller udendørspool (gætter på udendørs da du taler om at fylde jord i...)

Må være ærlig at sige, at jeg tror det har en effekt på salget, hvis den står og ser kedelig ud. Det er jo en byrde for en evt. køber at de så selv skal i gang med at reparere, indhente tilbud etc. Omvendt kan en pool, der fremstår flot være med til at øge værdien og lokke en køber, der står og overvejer sommerhuslivet - det giver jo lidt luksus til tilværelsen og kan sagtens være noget de andre sommerhuse som køberne kigger på ikke har. Med andre ord kan poolen være en kæmpe fordel, men også en kæmpe ulempe hvis den står og virker som et uoverskueligt projekt.

Du kan selvfølgelig også vende den om og sige at du vil give et nedslag i pris, hvis køber selv ordner poolen?

• PRO
  • Jette Paaske Nielsen
    Forfatter
    3 år siden

Så kom der lidt billeder.....

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.