webuser_961869

Ny entre, nyt alrum, nye stue - fjerner toilet og vægge

Lone H
7 år siden

Vi har forelsket os i et hus, som vi kraftigt overvejer at købe.
Der skal dog laves ændringer, hvor jeg overvejer

1) er de realistiske (vi skal heldigvis have en håndværker med ud i næste uge, der kan anslå priser.

2) får vi et resultat der er fornuftigt.

Jeg vedhæfter her tegning af området, vi vil ændre

Vi har følgende plan:
Vi fjerne "WC" helt (der er bad andre steder :)).

Vi fjerner vægge fra køkken til stue og fra stue til værelse. Alt dette for at opnå luftighed og det så fint kaldte "leverum", som vi har erfaring med at vi trives godt i.

Skorstenen bliver (og vi sætter brændeovn på).

Men, mit dilemma er: hvad gør jeg med entreen? Jeg kunne have lyst til at lave en "kasse", men synes samtidig at det er ærgerligt at lukke af for det fine rum man kommer til. Der skal være plads i entreen til tøj og sko - ikke i store mængder, - men til pynt er entreen bestemt ikke kun.

Mon der er nogen der har input til mig?

Mvh Lone H

(7) kommentarer

  • Sofie Hansen
    7 år siden

    Hej Lone.


    Spændende projekt - jeg kan helt bestemt se muligheder og synes jeres plan med at åbne op mellem stue og værelse og værelse og stue giver god mening. Mit forslag til gangen ville være således:

    - Fjern toilettet, men behold den lille væg til at afskærme ind til køkkenet, så det stadig føles som om i har en gang. I kan udnytte det lille rum til at hænge Bøjlestang op og på den måde få et indbygget udtryk. I kan også lave hylder eller stille et lille karlekammer,skab, hvis der er plads.

    Med denne løsning synes jeg rummet kommer til at virke stort og luftigt samtidigt med at det ikke ryger helt med til køkken :)

  • Sofie Hansen
    7 år siden

    Det blev lidt småt, men hvis du trykker på det kan du bedre se hvad jeg har skrevet. Skal måske lige nævnes at de røde streger er vægge!

    Lone H thanked Sofie Hansen
  • Lone H
    Forfatter
    7 år siden

    Kære Begge

    Tak for jeres tilbagemeldinger, som jeg absolut tager til efterretning. Huset er fra start 60 og har knopskudt.

    Jeg er helt afklaret med, at jeg vil afkorte min entre (og gøre den bredere). Trappen vil jeg ikke integrere, da jeg gerne vil have sammenhæng mellem over- og underetage.

    Rent faktisk er planen nu blevet til at vi ønsker at vende trappen og sætte en større trappe ind (til meget høj kælder), så vi får denne integreret på en bedre måde (her er soveværelse, værelse, badeværelse og kontor mm). Trappen skal være af samme træsort som gulvet vi lægger.

    Vores entreprenør siger, at det heldigvis er uproblematisk at fjerne væggene (ikke bærende).

    Vi fornyer både gulve og lofter, for ja, du har ganske ret Rune, det kan blive lettere ejendommeligt, med de nu 3 forskellige typer gulve i området. Vi regner med en lakeret egeparket i hele området - også entreen.

    Vi har også planlagt brændeovn, der vender mod stuen, - men som du også nævner med glas til flere sider, så vi får glæde af dette.

    Og vi ændrer køkkenet så vi får 2 "længer" - en ved væggen og en længere ø. D.v.s. at køkkenvinklen bliver fjernet (regner jeg med).

    Hele baduljen løber op i en del og i næste uge skal vi have entreprenøren med derud for at han kan lave tilbud på de forskellige tiltag (voldsomt spændende!).

    Derudover kommer der 2 køkkenfirmaer der skal give deres besyv med.

    Mvh Lone

  • ptrisja
    7 år siden

    En alternativ løsning kunne være at droppe en egentlig entré, og i stedet indbygge entré-opbevaringen i trappen, som det er gjort her:


    Det gør selvfølgelig at trappen ikke er så 'luftig' at se på - til gengæld kan der åbnes op for resten af rummet, og man kan udnytte ellers spildplads til noget nyttigt.

  • Lone H
    Forfatter
    7 år siden
    Sikke en smart løsning med opbevaring i trappen!
    Men, min trappe går ned i underetagen, så det holder ikke helt.
    Overvejer dog om jeg skulle lave opbevaring dernede....
    Så mange muligheder der er ...
  • PRO
    Møller Nielsens Tegnestue
    7 år siden

    Hej Lone

    Det lyder som om I er på vej mod en spændende løsning.

    Har du mulighed for at lægge en skitse af den planløsning I regner med bliver den endelige løsning op i tråden? - evt. når I har skitser fra køkkenfirmaerne.

    Det vil være interessant at se - og måske er der nogen på Houzz som kan komme med yderligere ideer og tanker I kan bruge. Som du skriver "sikke mange muligheder der er" - og når det "løber op i en del" er det en rigtig god ide at overveje mange løsninger for at finde den optimale udformning og få mest muligt for pengene.

    (Her kunne jeg komme med en længere reklame for fordelene ved at brug en arkitekt, men det vil jeg spare jer for i denne omgang)

    En lille inspiration - jeg er selv vild med denne brændeovn:

    Hergom GLANCE WALL HUNG Woodburning Stove 7kW · Mere information
    (Glance fra Hergom - findes i flere varianter)

    Hvis jeg havde mulighed for at etablere en pejs i mit hus, tror jeg at det var den jeg ville vælge...

    Held og lykke med projektet og god jul!

    / Rune Dybkjær

    www.mntarkitekter.dk

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.