trine_lundager

Belysning i køkken med skråvæg

Trine Lundager
8. januar 2017
sidst ændret:8. januar 2017

Jeg søger gode forslag til belysning - både placering og type - i vores køkken, der har skråvæg over det primære 'arbejdsbord'... problemet er, at lyset typisk vil være bagved én, når man står og arbejder i køkkenet. Ikke så smart. (Vi står foran en renovering af køkkenet, så se bort fra farver og design ;)

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Trine

(8) kommentarer

• ptrisja

Hej Trine,
    Jeg kan desværre ikke se dit billede - kan du evt. prøve at uploade det igen?
    Jeg har altid godt kunne lide de her lamper, og tænker de ville kunne fungere godt med en skråvæg også:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din skråvæg ser ud, men måske løsninger som disse også kunne være et bud:

Ellers kan man også få spots til skråvægge, hvis du ønsker en mere "usynlig" belysning.

• Trine Lundager

Tak for fine bud! Nej, der var da sket et eller andet med billedet Men her er det...

• ptrisja

Vil i beholde layoutet i køkkenet? For så kunne man evt. installere spot i hylden (hvis man bytter den ud med en lidt tykkere). Det bliver lidt sværere at få godt lys over vasken (når det altså ikke er sol udenfor). Det kunne se fint ud med en lyskæde i vinduesrammen - men det kommer selvfølgelig an på den stil man har.

Trine Lundager thanked ptrisja
  • Trine Lundager

Tak for rigtig fine bud - ja, vi vil bevare en hylde, hvor den er i dag, og vi har tænkt på det med spotsene. Derudover overvejer vi, om man kan montere spots i vinduesrammen... Det største problem, som jeg ser det, er den del af bordet, der er til venstre for vask/vindue... Udfordringen er, at man vil ha' lys i ryggen, hvis der hænger en lampe i loftet... men måske kan man finde en løsning med en lampe på en 'arm'... Det kigger vi på! Tak for hjælpen! :)

• maiselv
    Kan godt forstå dit problem med det kommer bag dig. Også ved spot oppe i det vandrette i lysningen i Velux? Kunne man sætte en væglampe der kan hives ud på venstre side af lysningen? Måske det vil se mærkeligt ud... Ellers afhængig af bordpladsen kunne en bordlampe da hjælpe bare lidt... En wire med lys i mellem lysningerne?
    Trine Lundager thanked maiselv
  • smillesen
    Vi har også køkken med skråvægge. Og for at få godt lys, uden at det kommer skygger....
    Så har vi hængt en lille skinne med to små spot på, der lyser hver sin vej, lige over vores skråvindue. På den måde har vi godt lys til madlavning og lysene er sat højt nok oppe, til at det ikke er nogen der kommer til at stå foran lyset og skygge for det.
    Ledningen har vi gemt i hvide plastik rør, som går langs kanten og nærmest går i et med væggen. På den måde ser det mer roligt ud, og hvis det er, så kan man også vælge at bruge spots i samme farve som væggen. Det kommer jo helt an på smag og behag, om det skal være sorte, og evt med svingarm , som er meget populært pt, men kan også fylde for meget i et lille køkken....
  • smillesen
    Og ville nok have fjernet den ene loftslampe...
    Faktisk kunde vi også have sat vores spot, på indersiden, uden at det havde ødelagt ift vinduets funktion og lysets retning osv. Så det er måske også en mulighed for jer ....
    Men mon ikke i har fundet en løsning, og sæt endelig et billede op, med resultatet
Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.