nannapedersen90

Skjule vægfliser

Jeg har lige købt et rækkehus og på badeværelset er der fliser hele vejen op fra gulv til loft. Jeg har ikke penge til at fjerne vægfliserne, men ønsker at evt vandskure eller skjule fliserne. Hvad muligheder er der?
Kan man evt sætte perlestaff eller lignende op ovenpå fliserne?

(7) kommentarer

  • Nanna Frida Pedersen
    Forfatter
    7 år siden
    Hej :-)
    Mange tak for dit svar. Jeg kan desværre ikke fjerne fliserne selv, da jeg er kørestolsbruger.
    At male fugerne og fliserne kunne være en mulighed. Jeg vil dog gerne fortsat have perlestaff 1/2 op af væggen og så glat væg resterende op af væggen. Gulvet er lige blevet udskiftet til det her (se vedhæftet billede).
  • Nanna Frida Pedersen
    Forfatter
    7 år siden
    Og lige et mere :)
  • ptrisja
    7 år siden

    Hmm. Umiddelbart tænker jeg at man nemt kunne sætte perlestaffen op med en metode som denne: http://goerdetselv.dk/vaegge/paneler/vaeg-lav-flotte-hoeje-paneler, dvs. direkte udenpå fliserne med noget montagelim (hvis fliserne er nogenlunde plane). Så undgår man også skruehuller. Jeg tror det vil blive for meget tekstur hvis man kan se de firkantede fliser over perlestaffen - det ville helt sikkert være pænest med et glat look. Problemet er at jeg ikke helt ved hvordan man får den øverste halvdel
    til at blive glat på en pæn måde uden at lave hele væggen - altså om det
    ville være noget juks kun at spartle den øverste del. Alternativt kunne man føre perlestaffen helt til tops.

    Problem nr. 2 er at jeg ikke går ud fra at perlestaffen vil virke i brusekabinen (det gør maling i øvrigt heller ikke). Så der skal også laves en pæn overgang fra perlestaf til flise-beklædt brusekabine. Måske det ville være nok med en fin afslutningsliste? Men det vil naturligvis give et materialeskift der er ret tydeligt (måske mindre tydeligt med et bruseforhæng/brusedør):

  • Nanna Frida Pedersen
    Forfatter
    7 år siden
    Wow! Tak for dine svar og billederne. Nu er der lidt at undersøge og kigge nærmere på. Der er flere store problemer og udfordringer med det og især hvordan man får en glat væg synes jeg er svært.. Perlestaff ønsker jeg dog ikke skal være mere end max 2/3 af væggen.
  • rikkestener69
    7 år siden
    Hej Nanna.
    Husk at checke regler og krav om vådrum inden du går i gang.
    Evt her: https://www.bolius.dk/love-og-regler-om-badevaerelser-17976/
  • Nanna Frida Pedersen
    Forfatter
    7 år siden

    Hej Rikke. Mange tak.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.