bjorg2

Bålplads eller Havepejs

Bjorg
7 år siden

Jeg skal i gang med et større haveprojekt og er ved at få det tegnet. Tidligere har jeg haft en lille bålplads, hvor børnene har lavet snobrød. Jeg kunne nu godt tænke mig, at få en mere hyggelig indretning, hvor vi voksne også kan "hygge med mad" uden at få bålrøg i hovedet samtidig. Jeg er faldet over denne Nexø havepejs og jeg tænker, at den vil passe meget godt ind nede på den ene terrasse. Er der nogle som har erfaringer med Nexø pejse og pizzaovne? Vi har i forvejen de samme natursten som belægning inde i gården. De er flotte og selvom jeg gerne vil have et mere moderne look, så er det et stort arbejde også at udskifte disse.



https://www.hedestoker.dk/havepejse-nexoe_pejse_originale_nexoe.html

(3) kommentarer

  • Bjorg
    Forfatter
    7 år siden

    Eller skal jeg bare bygge en ny bålplads og leve med røgen når vi laver snobrød. Det er jo også hyggeligt at sidder omkring bålet alle samme.

  • PRO
    Møller Nielsens Tegnestue
    7 år siden

    Hej Bjorg

    Hvis du gerne vil have et lidt mere moderne look, kan du vælge en pizzaovn med et mere stilrent look - så kan naturstensbelægningen få et mod-(med)spil som trækker oplevelsen i en anden retning. Man kan forbavsende meget ved at tilføje nogle få elementer rundt omkring. Jeg har selv en Morsø Forno Pizzaovn på ønskeseddelen - og alt efter hvordan jeres have er/bliver indrettet kan man styrke oplevelsen med elementer som en (moderne) pergola stålkanter om bede osv.

    Men det afhænger meget af hvordan haven ser ud og hvilke ændringer I ønsker - men hvis I er ved at få en ny have tegnet, så prøv at sige til havearkitekten at I gerne vil trække oplevelsen i en mere moderne retning.

    Med venlig hilsen

    Rune Dybkjær

    Arkitekt MAA

  • linemb
    6 år siden

    Jeg tror at du først skal beslutte om den nye indretning med skift fra bålplads til pizzaovn/havepejs er for de voksne eller børnene .... tror det bliver svært med 5 snobrødspinde i pizzaovnen ;-)

    Jeg syntes ikke der er noget bedre end ild i bålfadet, snobrød på en mørk frostklar aften, så kan man sidde i det varme vintertøj, kigge i flammerne og mærke varme :-)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.