elke_hermans_bredgaard

Meget kedelig pejse området trænges til en opdatering....

Efter jeg har boet i huset i 5 år, trænge TV-stuen til en opdatering og især pejse området skal opfriskes, men hvordan? Er der nogen der har nogle smarte ideen, løsninger,... ??? Jeg ved næste hvordan resten af stuen skal sættes i stand, men er løbet tør for ideerne når det kommer til pejse området. (Jeg vil så gerne sætte pejse i focus, som en del af stuen/interiøret) Der ikke særlig højt til lofte (180 cm, huset er fra 1923) og døren til højre er den eneste naturlig lys der kommer ind i den del af stuen (højtaleren skal vi desværre også beholdes

(3) kommentarer

  • PRO
    Stucco Atelier
    6 år siden

    En felt med farve kunne pift op. Her med rød marmorpuds, Stucco Lustro



  • PRO
    Hedestoker.dk
    6 år siden

    Jeg synes, at en smuk stenvæg bagved og ud til venstre side kunne være super flot. Det koster selvfølgelig mere end at male, men resultatet er også flot. Nu ved jeg ikke hvordan resten af huset er indrettet og om i er til lyse eller grå farver. Jeg har selv denne grå stenvæg ved vores pejs. Jeg har selv bygget den op, men man kan også købe færdige sektioner lige til at lime på.

    "Dette er den ene side af min stenvæg. Jeg har desværre ikke taget af den anden side hvor brændeovnen er med"


    Hvis du så sætter spots i loftet som peger ind på stenvæggen får du et meget federe udseende. jeg ville nok også vælge, at få en glasplade ind som den jeg har vedhæftet nedenunder for at fjerne det "tunge" fra gulvet og op på væggen for at få en anden rumfornemmelse. Glasplader koster ikke ret meget og den vil gøre hjørnet mere enkelt.

    Glasplade dråbeformet

    Jeg ville nok også skrotte den store kurv og få en væghængt træholder eller en mere let som en af disse 2 modeller. Kurven er for tung og kompakt.

    Brændeholder i glas

    Brændeholder Woodhouse Design

    Og væk med pejsesættet og den sorte spand. Køb en billig askesuger og lad den blive i garagen når du ikke bruger den :-)

    Du kan lave hjørnet super flot.


    Dette er ikke min stenvæg, men jeg skal nok lige huske at lægge et billede op af brændeovn med spots til eventuel inspiration.

  • linemb
    6 år siden

    Hvis du i renovationen overvejer ny brændeovn . Så vælg en væghængt ... det vil give luft omkring

    enig i spots og skift til glasplade under

    øvrig indretning må afgøre om der skal være fliser, stenvæg eller malet felt bag brændeovn


Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.