Funktionelt og hyggeligt soveværelse!
8 år siden
sidst ændret:8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(40) kommentarer
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
Relaterede diskussioner
Hjælp med min umulige stue
Kommentarer (17)Jeg har selv tænkt hjørnesofa, men hvis den skal stå som Boligtjek foreslår, så kan den ikke være ret stor. Og som Katrine Risbjerg foreslår har vi tidligere haft det, men det giver et problem med placeringen af tv'et. Jeg er lost :-/. Måske skal jeg inddrage vores kontor/hobbyrum/gæsteværelse/legerum (på den anden side af de franske døre) og omtænke placeringen helt ... Den er heller ikke nem, for der er et vinduesparti fra gulv til loft på den ene væg, med terassedør og en virkelig træls lav bred radiator på gulvet foran. Så heller ikke meget vægplads der. Lige nu er det fyldt med bogreoler, sybord, skrivebord og et stort spisebord midt i rummet, som bliver brugt til hobby-gejl og ungernes legokreationer. Døren ud af kontoret går til musikværelset, som er bedre halvdels arbejdsværelse. Giver det nye ideer? Jeg har nogle gange overvejet at flytte tv og sofaer derind, men på den anden side er det jo hyggeligt at være ved brændeovnen. Faktisk fungerer det ok, som det står nu, og det er den opstilling der har virket længst tid for os. Jeg trænger bare til forandring ;-)...Se flereAFSTEMNING: Hvad er dit drømmehjem?
Kommentarer (26)Et hus i forstæderne!...Se flereFarvevalg i stue/køkken alrum og soveværelse
Kommentarer (5)Farver er min helt store akilleshæl, så der vil jeg ikke komme med alt for mange råd. Jeg har selv en enkel væg i stuen i en grålig blå à la din nr. 5 - bare lysere. Jeg er ikke selv helt tilfreds med den i min stue af den simple grund at min gulvfarve er neutral (grå), så den blå farve får lov at dominere alt for meget, og får rummet til at virke en smule koldt og deprimerende. Du har dog så varme gulve at jeg tænker at alle farverne vil tage sig rigtig godt ud hjemme hos dig (se f.eks. det øverste eksempel i H Sørensen’s post). - Man kan i øvrigt ikke få for meget grønt ;) Mht. til selve udførelsen synes jeg klart at en enkel accentvæg er vejen at gå. For mig bliver det hurtigt lidt 80’er-agtigt med de helfarvede rum. En accentvæg kan laves på mange forskellige måder, så jeg tænker det er nemmest bare at poste lidt inspiration nedenfor: Geometriske former: Halvmalede vægge: "Nye grænser": Til soveværelset kan jeg i øvrigt anbefale at få senge"bordet" inkorporeret som en del af væggen i samme farve. Det har jeg selv, og det giver en enorm ro i rummet at der ikke længere står 2 obligatoriske sengeborde og akkumulerer rod, og så er gavlen samtidig med til at samle rummet. Se f.eks. her: (^ jeg har en løsning som denne med opbevaring i siden. Virkelig praktisk)...Se flereBogorm med skråvægge
Kommentarer (5)Hvis det var mig ville jeg klart smide Bilka-reolerne i kælderen, og så bygge en reol der passer perfekt ind i det indhak der er nu, med plads til TV'et indeni, som jeg har prøvet (lidt halvhjertet) at demonstrere her: Man kan gøre det på lidt forskellige måder: Man kan købe elementer (som du har nu), stable dem og skrue dem sammen, og så skære til hvor der er behov, eller lade dem slutte mod skråvæggen som en trappe: Man kan bygge med hylder. Sørg for at hylderne hviler på nogle gedigne hyldeknægte, så det hele ikke braser sammen. Man kan få nogle hylder der hænger på metalskinner (se nedenfor). De er smarte, da de er super nemme at tilpasse og hænge op:Sådanne hyldesystemer fås steder som f.eks. Bauhaus eller Harald Nyborg. "Kasseløsningen". Kasser af forskellige størrelser skrues sammen til en reol. Det er lidt det samme koncept som løsning 1, men lidt mere unik. Man kan vælge forskellige kasser for at få lidt farvespil, eller man kan male dem alle én farve for at gøre det mere simpelt. TV'et kan selvfølgelig inkorporeres i alle disse løsninger... Hvis du vil spare nogle penge kan du evt. bygge hylder over/rundt om det arrangement du har nu: Mht. sengen synes jeg også at den står hyggeligt der. Jeg er ret vild med de der boheme-inspirerede soveværelser, og skråvægge får mig altid til at tænke i den retning. Det er jo lidt smag og behag, men jeg tænker at det hjørne sagtens kan tåle nogle lyskæder/tekstiler/planter - og en palleseng ville jo passe ret fint ind i det tema også: (jeg er i øvrigt imponeret over din viljestyrke til ikke at flå den der pakke chokolade op og fortære hele indholdet - den var ikke gået hjemme hos mig ;))...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden