dortewang

Skjoldet/plettet væg efter maling

Dorte Wang
6 år siden

Hej

Jeg har malet en endevæg i min stue koksgrå. Maling fra Flügger. Det er en alm. filtvæg med hvid maling før. Men den grå maling er nu efter tre omgange stadig skjoldet/plettet. Hvad gør jeg galt? Det er min teknik, vil jeg tro. Ikke væggens beskaffenhed.

Mvh.

Dorte

(3) kommentarer

  • ptrisja
    6 år siden

    Når du siger skjoldet/plettet, mener du så skjoldet/plettet, eller at der er helligdage/den ikke er dækkende?

    Hvis skjoldet/plettet:
    Har du tjekket datoen? - Det kan være malingen er for gammel. Ellers ved jeg ikke hvad der kan være gået galt, rent teknisk, så længe du har rørt godt rundt i malingen inden du malede. Det man kan gøre er at male med en spærregrunder først. Det er ikke helt billigt, men det blokerer for at skjolder/pletter går igennem malingen til det nye lag, og giver et jævnt resultat til sidst.

    Hvis ikke dækkende:
    (Nogle) grå har jeg tidligere hørt kan være et problem at dække hvid med - ved ikke hvorfor. Fik et maler-tip engang om at male væggen gul først, og så grå ovenpå (igen, ved ikke hvorfor), men det er nok lidt for meget omarbejde for dig :).

    Det er lidt surt arbejde, men jeg ville bare fortsætte indtil den dækker. Vær ikke bange for at komme et tykt lag på, når du maler - dvs. sørg for at rullen er godt svøbet ind, og dyp mange gange, sådan at du ikke står og ruller malingen af igen med en halv-tør rulle. Derudover vil jeg lade det tørre godt mellem lagene (som minimum et par timer - alt efter hvad der står på bøtten).

    Det kan også være at rullen ikke er så god, og suger mere end den afsætter - så kan det måske være værd at kigge efter en ny.

  • Karen Herløv Horte
    6 år siden

    Et trick til om du har nok maling på rullen er at lytte til den lyd den laver. Den lyd rullen laver i første rul er den rigtige, jo mere du ruller jo mere skrattende bliver lyden. Når du begynder at lytte efter, så lærer du hurtigt hvornår du skal dyppe rullen. Det er som regel meget oftere end de fleste gør. Du sparrer ikke det store på maling, da du bare skal male flere gang = mere arbejde.

  • Dorte Wang
    Forfatter
    6 år siden

    Tak for gode svar. Jeg kan godt høre, hvor det bærer hen, så jeg har investeret i en ny dyr rulle og må i gang igen - denne gang med et tykt jævnt lag med den rette lyd.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.