Tror det var forkert at vælge det grå som det første. Hvad tænker jeg kan gøre for at gøre rummet hyggeligt, men også fremhæve dramatikken ved gulv-til-loft skabene?
Hvad farve bliver skabslågerne? Og bordpladen? Lyse låger/bordplade vil naturligvis lysne rummet lidt mere op.
Jeg synes ikke den grå er helt gal. Den står ret flot til gulvet. Hvis det var mig ville jeg male listerne/døren samme farve som væggen (jeg ville nok også pille top- og vindues-listerne af igen, hvis jeg skal være ærlig, men det er selvfølgelig en smagssag). Som det er nu, bliver den grå farve brudt mange steder af de hvide lister, og så virker den mørkere, netop fordi kontrasten gør dig bevidst om farven. Se f.eks. hvor rolig denne her væg fremstår:
I forhold til denne her, hvor de hvide karme "springer ud":
Alternativt kan du, hvis du stadig har en sjat af det grå maling tilbage, blande det med hvid maling, og gå efter en lysere grå i stedet, som her:
Løsning 3, kan være at du nøjes med 1-2 mørkegrå vægge, og du så maler resten hvidt igen.
Mht. hyggen, så kommer det som regel automatisk når man begynder at bruge køkkenet, og får hevet olivenolien, krydderurterne og den sjove elkedel/radio frem. Hvad er planen for væggen over bordpladen egentlig? Åbne hylder/lukkede skabe/andet/ingenting?
I øvrigt fedt med sådan en skabsvæg - det anbefaler jeg altid, hvis man har pladsen. Håber du poster flere billeder undervejs - synes altid det er spændende at følge med i folks projekter :)
Bordpladen tænker jeg skal være et lyst kompositsten. Kan absolut se hvad du mener mht listerne! Men tror jeg lader det være i fred indtil videre.
Lågerne har jeg heller ikke besluttet mig for. Knækket hvid af en art. Eller noget endnu mørkere end væggen. Greb/beslag skal i hvert fald være messing.
Får installeret lys på torsdag så håber det kan afgøres der.
Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.
Thomas GressForfatter
Thomas GressForfatter
Relaterede diskussioner
Har du et dilemma, vi kan hjælpe dig med?
Q
Køkken: Mørkt Wengé eller massivt lyst egetræ?
Q
forslag til ny plantegning med plads til 3 børn- ønske om åben køkken
Q
Hjælp til køkken søges
Q
ptrisja
Thomas GressForfatter
Thomas GressForfatter