bo_pedersen4

modernisering af væg i stue (evt. New Yorker væg)

Bo Pedersen
6 år siden

hej

Vi planlægger at modernisere væggen i stuen, 8 x 4,5 (kip) meter og som fortsætter ned i stueetagen som er køkken/alrum. Vi overvejer at mure en ''new yorker væg'' op i gamle mursten fra gamlemursten.dk

Er det so last season eller stadig ok? Huset er fra 1987

mvh

Bo


(10) kommentarer

  • maiselv
    6 år siden
    Spændende. Læste lige den anden dag at det var so last year med murstensvæg men jeg synes nu stadig det er rigtig flot!!! Det er dit hjem og du skal have noget du elsker at kigge på. Det giver en hyggelig og varm stemning. Står i samme overvejelser som dig om en gavlvæg. Overvejer selv en kabe/färg i måske lyng/violet eller blåmusling men for mig er det afgørende at det ikke bliver for mørkt. Har selv den ultrafine troldtekt i hvid og synes en gavlvæg i hvid vil være kedeligtSynes i skal male lofterne hvide og så enten mursten eller en farve i elsker.
  • Bo Pedersen
    Forfatter
    6 år siden

    tusind tak for jeres kommentarer og photo shop arbejde. Det hjælper os meget. Vi kommer tætter og tætter på New Yorker væggen i overvejende gule sten (med ca. 10% røde sten). Det bliver nok skaller sat på plader fra gamlemursten.dk

    TAk!

    mvh

    Bo


  • Lena Kring
    6 år siden

    Pudset faldt ned af væggene i vores nyindkøbte(gamle) hus, så vi har 2 vægge med New Yorker væg med grå tyndpuds og 2 vægge med filtning der males hvide. Karme og døre bliver hvide - den rå træbjælke der dukkede op over vinduerne bliver malet sort, samt en rød murstensbue der deler stuerne. Glæder mig til det færdige resultat!

  • PRO
    Stucco Italiano Marmorpuds
    6 år siden

    prøv at se www.stuccoitaliano.dk . Forskellige rustikke vægge med marmorpuds i en flot farve.

  • Karen Herløv Horte
    6 år siden

    STOP! Ikke mursten. Det ligner at rummet ligger på første sal og derfor skal man regne på om etagen kan bære mervægten, da sådan en stak mursten vejer en betydelig slat og du i værste fald kan risikere at gøre alvorlig skade på huset.

    Du kan dog stadig få looket af en murstensvæg ved at bruge forskalling. Det er tynde mursten, der sættes op som ligesom fliser og fuges. De er 1-1,5 cm tykke, hvilket reducerer vægten betydeligt. Prøv at kigge her: https://abelona.dk/mathios-stone/murstensvaeg/. Der er en god beskrivelse af hvad og hvordan. I dag kan man også få virkelig gode fototapeter, hvilket vil være et noget mindre omfattende projekt. Det kan endda fås med struktur, så illusionen er komplet.

  • Bo Pedersen
    Forfatter
    6 år siden

    hej

    planen er at bruge skaller fra gamlemursten.dk

    tak for input

    Bo

  • Karen Herløv Horte
    6 år siden

    Har I regnet på hvad sådan en væg kommer til at koste?

  • ptrisja
    6 år siden

    @Karen Herløv Horte. Det kan hurtigt regnes ud...
    Der er 8*4,5*0,5=18m2 der skal dækkes.
    Der skal bruges 64-80 sten/m2 (lad os sige 72), dvs. 72*18=1296 stk i alt
    90% gule til 12,50 kr/stk = 1296*0,9*12,5= 14.580 kr.
    10% røde til 13,75 kr/stk = 1296*0,1*13,75= 1.782 kr.
    I alt = 16.362 kr. (eller en kvdm/pris på 909 kr)
    Dertil fliseklæb, mørtel og evt. forankringsgrunder

    Det kan sikkert gøres til halv pris hvis man køber skallerne et andet sted.

    Hvis det gøres på en væg der allerede er mursten under kan det naturligvis gøres for 0 kr (+ fliseklæb, mørtel og forankringsgrunder) på en (virkelig!) hård weekend.

  • Bo Pedersen
    Forfatter
    6 år siden
    35.000,- frit leveret om med alle materialer. Bo
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.