anna_toft

Planløsning, lille Københavnerlejlighed

Anna Toft
4 år siden

Vi er et par, der skal renovere vores 2-vær lejlighed på Vesterbro, ca. 53 kvm. Lejligheden har ikke bad, hvilket skal etableres. Placeringen af WC sætter nogle begrænsninger.


Lejligheden har ingen altan.


Med til historien hører, at vi på sigt ønsker at bo i lejligheden med et lille barn, indtil vi 3 vokser ud af lejligheden. Dette må også gerne tages med i betragtningerne.


(der er et par skorstene, ventilation o.l. som jeg er med på skal overvejes i det store hele, men det er blot planløsningen, som jeg er interesseret i input på).


Vi har nedenstående tre forslag på papiret, men erfaringer og input er også meget velkomne.


Oprindelig plantegning:

- Årsagen til at vi vil bygge om er, at vi ikke længere ønsker at have en brusekabine i køkkenet, det er vi blevet for gamle til ;)

Hermed følger 3 forslag til ombygning.


Forslag 1:

Her er badeværelset den store prioritet, og køkkenet bliver mindre.

Køkken forbliver i højre side, da gas og vand er etableret i denne side.

- spisestue og sofaområde skal være i det tidligere soveværelse.


Entréen skal inddrages i køkkenet.


Køkkenets vindue forsvinder med badeværelset, men her kunne man sætte et langt vinduesparti fra loft og 30-40 cm ned langs væggen ml. køkken og badeværelse.

Forslag 2:

- WC udvides og bad etableres. Der tages kvm fra det tidligere soveværelse.

- Væggen mellem køkken og soveværelse rives ned, og vi har et større køkken/alrum end forslag 1.

- Stort soveværelse

- Køkkenet kan stort set bevares som det er i højre side.


Forslag 3:

Nogenlunde samme plan som ovenstående, men væggen mellem soveværelse og køkken rives ikke ned, således bevares de oprindelige rumfunktioner.

- Entréen kan evt. inddrages til køkkenet.

- Soveværelset bliver mindre.

Jeg håber, det hele giver mening :)



(1) kommentar

  • Vibeke Pedersen
    4 år siden

    Spændende tanker. Har I gjort op med jer selv, om I vil kunne sove mod gaden? Og om I helst vil have køkken-alrum eller den nuværende rumfordeling?

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.