annette196892

Gode råd til indretning af stue med mange vinduer

Annette Pedersen
6 år siden
sidst ændret:6 år siden


Herover en gammel (tilrettet) plantegning der viser vores temmeligt store stue, hvor vi er gået helt kold på indretningen. Jeg tror det er pga de mange vinduer og døre - og har foreslået at nedlægge dem i gavlen samt lave nogle nye/flere mod syd. Altså samle lysindfaldet. Manden er ikke helt enig og hænger lidt fast i den gamle indretning samt møblernes placering. Jeg har ikke tegnet møblerne med her, men lige nu har vi spiseområde ved dobbeltdøren tæt ved køkkenet og sofa/tv-område i modsatte ende ved siden af trappen til førstesalen. Især tv-afdelingen fungerer slet ikke pga det store lysindfald fra de to vinduer samt dobbeltdøren i gavlen mod øst. Huset er et nybygget Skagenhus med bondehusvinduer/sprossevinduer. Vi står overfor at skulle renovere stuen. Vi har talt om at male væggene helt hvide (nu er de lys sand) samt at mørkbejdse egetræsgulvet. Vi skal have nyt spisebord (plankebord) og rydder ud i nogle tunge stole, der bare står og fylder midt i stuen. Vi har også talt om en åben pejs, men er bundet af at skorstenen er midt i huset, grundet oliefyret i bryggerset. Vi er som skrevet, gået helt i stå - og vil høre om der nogle friske øjne/gode bud på indretning? Evt. sløjfning af vinduer :)

(4) kommentarer

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.