martin_jensen83

Græsarmering i haven - god eller dårlig idé?

Martin Jensen
5 år siden

Hejsa.


Jeg har knoklet r**en ud af bukserne i løbet af foråret for at blive færdig med køkkenhaven rundt om drivhuset. Det er blevet super godt, men jeg er alligevel ikke 100% tilfreds.


Det er ikke udseendet af køkkenhaven, men mere udfordringer med regnvandet.


Det meste er lavet i beton. Betonfliser som underlag og højbede opbygget i store kantafgrænsningssten (Der er ikke fliser under højbedene)


Jeg overvejer lidt at skifte noget af flisebelægningen med græsarmering for bedre at kunne undgå at der står vandpytter rundt omkring.


Som det måske kan fornemmes på billedet, hælder grunden en del, hvilket betyder at der mellem nogen af højbedene er områder hvor vandet vil samle sig. Her vil græsarmeringsstenene måske kunne bruges, men jeg er ikke sikker, og derfor spørger jeg nu her hvad I siger.


Jeg har kig på lidt forskellige typer, alle fra FC Beton https://www.fc-beton.dk/graesarmering_120.html - Den der hedder Costa 75% er attraktiv da der kun er 25% betonoverflade, og resten vil kunne lede regnvandet væk, men den ser lidt takket ud, hvilket jeg kunne forestille mig vil betyde at man nemt kommer til at snuble og det er nok heller ikke så rart at gå på med bare fødder. Alternativ tænker jeg den der hedder Kaluk.


Det eneste jeg kommer til at tænke på når jeg hører græsarmering er store kedelige parkeringspladser, så jeg er noget i tvilvl om det vil være dumt at bruge græsarmeringsstenene i haven.

(1) kommentar

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.