trine_pro

Houzz julekalender: 14. december - vind julepynt fra Lars Rank Keramik

Duften fra køkkenet, når kalkunen steges færdig juleaften, den syrlige duft fra mandarinerne og kanelduften fra de friskbagte julesmåkager - der er mange dufte, som vi forbinder med julen. Hvilken juleduft er din favorit og hvorfor?

Stem og skriv en kommentar for at deltage i konkurrencen om 5 fine stykker håndlavet julepynt fra Lars Rank Keramik til en værdi af 260 DKK. Vinderen findes efter d. 24. december, hvor konkurrencen afsluttes.

Se vilkår og betingelser her.

Duften fra julestegen
Duften fra mandarinerne
Duften fra julesmåkagerne
Duften fra brændeovnen
Andet

(33) kommentarer

• lailadupontholdt

Jeg ved ikke hvorfor, men duften fra brændeovnen, måske fordi vi havde brændeovn da jeg var helt lille og vi sad i den stue og holdte jul og jeg på en eller anden måde forbinder det med jul? :)

• Mille Andersen

Duften af anden og flæskestegen juleaften er bare det bedste og byder at nu starter juleaften snart.

• Inge Hougaard

Duften af appelsiner/nelliker det er jul!!

• fleurkt

Duften af gløgg krydderier, kanel, appelsin, kardemomme og nelliker.

• nej_ja

Elsker mandarin duften. Men også duften var anden og de brunede kartofler er skøn.

• Lene Vestergaard

Duften fra anden i ovnen sætter altså gang i mundvandet hos en madgris :o)

• Susanne Østerbye Lousdal

Duften af kanelsmåkager (Jødekager) minder mig om risengrød, Jul og Ris a la mande og så smager de fantastisk. Kanel hører julen til.

• camilla_risholt

Duften fra julestegen er en forventningsfuld duft, om at om lidt skal vi samles om middagen og vi har god tid til at spise sammen :-)

• Linda L

Duften fra brunede kartofler, vanilje og kanel - så er det den søde juletid :-)

• Evelin Toom

Mandarinerne = julenostalgi.

• Birgitte Petersen

andestegen :)

• Susanne Petersen

Julestegen - eller rettere sagt bare duften af julemaden, så er det JUL (får jo næsten tårer i øjnene, fordi jeg bliver helt rørt ved tanken)

• Lisbeth Glud

Julesmåkagerne - især brunkagerne - forbinder jeg meget stærkt med julen, for i min barndom boede vi i samme opgang som en bager, og når hele opgangen duftede af brunkager vidste vi, at nu var det snart jul.

• Pia Hansen

for mig er Juletiden magisk,
    glitrende og en kærkommen lejlighed tid der hvor vi bager til jul. Det
    er alt lige fra klejner, fedtkager, pebbernødder, brunkager, konfekt og meget
    andet. dette er en del af julehyggen at bage sammen der smager af ren julestemning

• ac1301

Gløgg og æbleskiverne dufter så maget af jul for mig :)

• jessie holmslykke

jeg elsker duften af gran og appelsin :-) så er det jul

• Vicki Boysen

Duften af and i ovnen forbinder barndomsminder og voksenliv på bedste vis

• Mick Bergenhammer

Andesteg. Duften af dette er simpelthen en nydelse.

• Marek Poulsen

For mig er særligt duften af gran, jeg forbinder med julen.

• schultztascha

Duften der breder sig når anden er i ovnen, og rødkålen der simrer på konfuret. Så er det i den grad jul <3

• cwjcwj1

Mandarinerne ... ja, jeg ved ikke hvorfor, nok fordi den er sæsonpræget :O

• Charlotte Marcell

Juledufte er for mig kanel, nelliker, appelsiner, gran, vanille, myrra og varm krydret æblekage:-)

• Jette Yde

citrus duften, for når man finder mandariner i butikkerne så ved man julen er om hjørnet:)

• Birgitte Lund

´Duften af gran, og appelsiner med nelliker i. Så er det jul.

• PRO
    Køkken-forum

Duften af julesmåkager - eller rettere krydderierne der kommes i dem - for det kan jo også være en god formkage.

• frkbuur

Duften af småkagerne er skøn, fordi vi kun får dem den ene periode om året. Ellers så appelsiner med nelliker i!

• Mathilde

Duften af en god julesteg er altså ikke til at overgå :)

• mirsbach

Hele julemåneden er fyldt med dufter der alle minder en om jul - men det hele kulminerer den 24. når hele huset dufter af andestegen.......

• Konstancja Ford

Vi holder jul i sommerhuset, hvor brændeovnens duft er en del af oplevelsen.

• cigena

Duften fra mandariner er så evig frisk og lækker - en fryd i en tid hvor de mange andre dufte godt kan være meget tunge eller søde.

• Kathrine

Duften af mandariner. Det er den første duft man møder der minder om jul

• charliekapow

Duften af julekager

• Houzz Danmark Afstemninger

Tusind tak til alle jer, som har deltaget i vores julekalender - vi håber I synes det har været sjovt! Vinderen er nu fundet og har fået besked direkte via email. Husk derfor at tjekke den email, som du bruger på Houzz! Følg med her i forummet, hvor vi hele tiden har nye spændende tiltag og konkurrencer!

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.