nicole_m_ller81

Materialevalg til tag på kolonihave

Nicole Møller
5 år siden
HJÆLP! Jeg skal igang som 'mini-nybygger' og bygge et kolonihavehus henover sommeren. Hvad har i af erfaringer med billige, dog solide materialer til et tag? Jeg har overvejet Decra-tagplader, men er i tvivl om, om det vil larme i regnvejr og om der er andre bedre løsninger, jeg ikke kender til? Sandsynligheden er stor, da jeg er HELT grøn til det her.

Idéen er ca 51 kvm med loft til kip og hems i den ene ende. Her er mit udkast til en plantegning, hvis det er relevant :)

TAK for hjælpen!

(2) kommentarer

  • Nicole Møller
    Forfatter
    5 år siden
    OBS. Huset skal være anvendeligt til helårsbrug, hvis det har relevans ift materialevalg.
  • PRO
    Design By Funch
    4 år siden

    Hej Nicole :)


    Personligt kender jeg ikke Decra særlig godt, men jeg ved at man kan få det i flere forskellige udgaver så der kan komme et "ekstra lag" på der gør at det larmer lidt mindre. Du kunne måske også vælge alm. stålplader til dit tag, dog larmer det også lidt.

    Personligt har jeg på mit eget kolonihavehus fundet nogle som skulle af med deres gamle eternittag på DBA og brugt. Det fungere rigtig godt og det larmer ikke!


    Håber du kan bruge det til noget :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.