mcecilie_m_ller

Nye vinduer i 1920'er længehus

Cecilie Møller
7 år siden
sidst ændret:6 år siden

Hej, vi er igang med en større renovering af vores "nye" 1920'er hus. I den forbindelse har vi nogle spm. vedr. vinduer. Huset ligger i Aarhus, men i et kvarter hvor den gamle stil skal bevares. Derfor påregner vi at købe dannebrosvinduer i alu/træ. Er der nogle der har erfaringer med gode firma'er som samtidig ikke er alt for dyre? Huset skal også have isat nye skrå-vinduer i taget som ligger direkte syd / nord vendt - ⅓-del af huset er loft-til-kip 6m men den sidste ⅔-del er alm. tagetage hvor der skal være værelser. Vi vil gerne have nogle store skråvinduer. Er det "kun" velux man skal gå efter? Og er der nogle der har nogle input til placering ifht. nord versus syd… ? Mvh Cecilie

(6) kommentarer

  • Malthe Winther Kühn
    7 år siden

    Hej Cecilie.

    Tjek evt. Rationel eller Bøjsø, mht dit første spørgsmål. De har nogle gode bud og er også begge tilstede her på Houzz.

  • PRO
    Leth Tømrer & Isolering ApS
    7 år siden

    Hej Cecilie

    jeg vil gerne kikke forbi og gerne give dig råd og vejledning, samt give dig et godt tilbud på udskiftning

    Du er velkommen til at kontakte mig

    vh Tømrermester Mikael Leth

    Leth isolering ApS

    30320994

  • PRO
    Leth Tømrer & Isolering ApS
    7 år siden

    Til orintering har Velfac prisgaranti, de matcher prisen på et hvert tilsvarende kvalitetsprodukt, STM er også et udemærket vindue, men altså ikke billigere end Velfac

  • Anna Rosario
    6 år siden

    Tillykke med det nye hus:-)

    Til et hus fra 1920 ville jeg vælge koblede vinduer (Bøjsø, Frovin, Linolie Vinduer etc.) helt i træ. Vælger man trævinduer i høj kvalitet (af kernetræ) har du vinduer de næste mange, mange år, og bevarer det oprindelige i bygningen. Mht. vinduestype, vil jeg råde jer til at vælge de samme som huset er født med, hvis muligt. Jeg kunne forestille mig, at det er vinduer med 2 fag og 6 ruder, med smalle fine sprosser.

  • Houzz-bruger-ID-980817937
    3 år siden

    Fik I nye vinduer? Ellers faldt jeg over nogle som er danske produceret med fin garanti - https://jvk.dk/tilbud/vinduer/dannebrogsvinduer/

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.