anna_5

Vad kostar det att anlita en inredare?

Stina5
8 år siden

När jag ser alla fina inredningsbilder här på Houzz blir jag så sugen på att fixa till hemma. Tänk om en inredningsdesigner kom hem och fixade till rummen - hur fint skulle det kunna bli då? Men vad kostar det egentligen att anlita en inredare? Någon som vet? Tar de betalt per rum eller i tid och hur mycket tid är det då rimligt att de ägnar ett rum? Jag är också nyfiken på hur processen ser ut. Någon som vet?


Interior Styling projects · Mere information

(7) kommentarer

  • PRO
    Caroline Ek Design
    8 år siden

    Hej Stina5,

    jag jobbar som inredare och tar gärna en diskussion med dig.

    Man kan lägga nivån så olika så det är svårt att säga :"Detta är priset" Vi kan tillsammans skapa dig en stilbibel där du själv landar i din egna smak och fortsättningsvis kan göra mycket själv. Eller ta jag fram ett förslag, efter samtal med dina önskningar och genomför det. Då du slipper lägga ned den tid du kanske inte har för att skapa det hem som du önskar.

    Men som sagt. Om du vill veta mer hur jag jobbar så kan du gå in på www.carolineek.se eller slå mig en signal så tar vi ett förutsättningslöst möte. Trevlig helg, Caroline

  • PRO
    FEEM Interior Design
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Hej Stina

    Jag jobbar som inredare och du får gärna gå in på min hemsida www.feeminteriordesign.se och kolla. Jag kan både komma hem till dig för att hjälpa dig med din inredning, men även så utför jag uppdrag online. Om du väljer online tjänsten så får du hjälp med att inreda dit hem online. Då pratar vi med varandra och du får berätta lite om din nuvarande och ny inredning, m,m Jag sätter ihop två moodboard och sen får du välja ett som du tycker bäst om och så utgår jag ifrån det när jag kommer att inreda ditt hem. Det som ingår i tjänsten är egen budget, moodboards, inköpslista, inredningsbeskrivning, bilder på hur du ska inreda och färgsättnings förslag. Den tjänsten kostar 2000 kr per rum. Om jag skulle komma hem till dig så diskuterar vi och går igen om vad du skulle vilja ha hjälp med och sen komma fram till hur mycket du vill ha hjälp med. Men gå gärna in och kolla på hemsidan så får du ännu mer information. Du får även maila mig så kan vi diskutera mer.

    Ha en fortsatt trevlig helg

    Med vänlig hälsning, Emelie

  • PRO
    Studio In
    8 år siden

    Hej Stina,

    Härligt att höra att du hittat inspiration här på Houzz, det är alltid ett första steg till att köra igång i sitt egna hem.

    Likt tidigare svar beror slutpriset på omfattningen av den hjälp du vill ha. Vi har online baserade tjänster fr ca 1500.- då du får en stilguide med färgsättningsförslag och inköpslista baserad på bilder och frågeformulär som du skickar till oss.

    Vill du ha hjälp med att rita upp möblering och få färdiga visualiseringar av dina rum utgår vi från kvadratmeter. Givetvis har vi alltid en öppen dialog om vilket innehåll som passar dina behov bäst samt skickar offert på olika paketlösningar.

    Än har vi inte haft någon kund vars behov är den andres lik, just därför vill vi ha möjligheten att skräddarsy våra lösningar efter dina behov och din budget.

    Maila dina tankar på perfectionmakesmeyawn@gmail.com så hittar vi en lösning som passar dig.

    Bifogar en bild på hur en del ur kundens stilguide kan se ut.

    Må väl!

    MVH

    //Atta Ring


  • PRO
    JOSEFINT Inredning & Homestaging
    8 år siden

    Hej!

    Det finns många olika alternativ att erbjuda (precis som andra redan har nämnt), men ett sätt som jag tycker ger mycket är när jag anlitas för ett par timmars konsultation på plats i hemmet. Då går vi igenom rum för rum och hinner även med att testa lite olika idéer. Vill man sedan fortsätta att förändra hemmet kan jag erbjuda moodboards m.m. som kunden sedan kan arbeta vidare med själv, eller så kan jag komma tillbaka, det beror helt på vad kunden har för önskemål (och budget så klart). Kika gärna in på min hemsida för mer info: www.josefint.se


    Mvh

    Josefin Claesson

  • PRO
    User
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Hej,

    Jag inreder och kan allt om färg, tapet och textil. Verksamhet i Stockholm Uppsala, eller digitalt.

    Här kommer ytterligare svar och möjlighet till personlig inredningshjälp. Vi matas av mycket inspiration dagligen och mycket läckra styling bilder. Jag förstår kunder som kan ha många idéer, ha stort intresse, men kanske inte hinner eller vet hur man genomför allt i praktiken.

    Jag som inredare hjälper dig oavsett trend eller favoritsmak att skapa ett personligt hem. Alla varierade möjligheter till hjälp gör prissättningen riskabel att paketera. Här är inledande dialog viktig för att veta dina önskemål.

    En igångsättare kan vara 'bollplanksmöte' hemma hos dig eller online. Beräkna 2000kr

    Välkommen besöka www.hoglundform.se

    Lycka till!

    Hälsningar Ulrika Höglund

  • PRO
    Gabriella Interiors
    6 år siden

    Hej, jag arbetar som inredare och inredningsarkitekt och får ofta förfrågningar som dina. Som kund är man rädd att man får betala för mycket och vågar därför inte ta kontakt med en inredningsbyrå. Jag brukar komma hem och titta på vad som behövs i det stora; färgsättning, belysningsplan och möblering etc. Då kan man diskutera budgeten eller helt enkelt så betalar du för de timmar vi lägger ner för att ge dig de verktyg som behövs för att få ordning på ditt hem. Oftast behövs väldigt små medel för att få en stor förändring. En ny färgsättning som fungerar som en röd tråd i hemmet eller en belysningsplan kan ofta göra mirakel! Vill man däremot få ett helt lyft och ändra på det mesta i hemmet då får man en offert på detta. Mitt tips är att kontakta en inredare vars stil du känner att du gillar och ta ett första samtal med dessa. Jag är verksam i hela Sverige men bor i Skåne...gå in och kika på min stil; sidan är under uppbyggnad just nu, men du kan nog ändå känna om det är något för dig. www.gabriellainteriors.com. Lycka till! Med vänlig hälsning, Gabriella

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.