Sådan kan Houzz være en hjælp, når du arbejder på afstand
Benyt dig af 5 smarte værktøjer, som kan hjælpe dig holde kontakten og promovere din forretning – uanset hvor du er.
Amanda Pollard
3. april 2020
Er du bekymret over, hvordan du skal holde kontakten med kolleger, samarbejdspartnere og dine kunder, når du er nødt til at arbejde på afstand af dem? Houzz står klar til at hjælpe! Prøv kræfter med disse smarte værktøjer – de er som skabt til at sikre, at din forretning forbliver synlig og forbundet, uanset hvor du befinder dig.
1. Brug idébøger til digitalt samarbejde
Samarbejde er alfa og omega, når det handler om at forstå dine kunders stil, smag og ønsker. Og når et møde ansigt til ansigt ikke er en mulighed, er det godt, at man kan ty til digitale alternativer.
Houzz Idébøger er som skabt til visuelt samarbejde med dine kunder. Det er så let som ingenting at oprette idébøger og gemme billeder fra diverse sider og projekter i den – og lige så let er det at dele idébøger med kunder. Brug knappen “tilføj eller rediger samarbejdspartnere” øverst i din idébog, og indsæt kundens Houzz-brugernavn eller e-mailadresse.
Læs også: 4 smarte måder – Brug idébøger til at kommunikere med dine kunder
Samarbejde er alfa og omega, når det handler om at forstå dine kunders stil, smag og ønsker. Og når et møde ansigt til ansigt ikke er en mulighed, er det godt, at man kan ty til digitale alternativer.
Houzz Idébøger er som skabt til visuelt samarbejde med dine kunder. Det er så let som ingenting at oprette idébøger og gemme billeder fra diverse sider og projekter i den – og lige så let er det at dele idébøger med kunder. Brug knappen “tilføj eller rediger samarbejdspartnere” øverst i din idébog, og indsæt kundens Houzz-brugernavn eller e-mailadresse.
Læs også: 4 smarte måder – Brug idébøger til at kommunikere med dine kunder
2. Sørg for, at din profil er opdateret og indbydende
Du kan kvit og frit markedsføre dine projekter på Houzz ved at uploade billeder af det, du har arbejdet på, til din profil. Det er en genial metode til at opbygge en portfolio og øge chancerne for, at potentielle kunder kan få øjnene op for dig som ekspert til deres næste projekt.
Daniel Rees fra Rees Architectsfortæller, at nye kunder for det meste har fundet hans firmas projekter online. “Når de kontakter til mig, har de allerede siddet og researchet i timevis, og det sker tit, at vi og kunden er et perfekt match fra starten – netop fordi vedkommende allerede har set, hvad jeg laver, og hvilke områder, jeg arbejder med.”
Du kan kvit og frit markedsføre dine projekter på Houzz ved at uploade billeder af det, du har arbejdet på, til din profil. Det er en genial metode til at opbygge en portfolio og øge chancerne for, at potentielle kunder kan få øjnene op for dig som ekspert til deres næste projekt.
Daniel Rees fra Rees Architectsfortæller, at nye kunder for det meste har fundet hans firmas projekter online. “Når de kontakter til mig, har de allerede siddet og researchet i timevis, og det sker tit, at vi og kunden er et perfekt match fra starten – netop fordi vedkommende allerede har set, hvad jeg laver, og hvilke områder, jeg arbejder med.”
Når du uploader dine billeder til Houzz, gør du det nemmere for brugere at få øje på dem, hvis du tilføjer flest muligt relevante nøgleord i billedebeskrivelsen. Det er også en god idé at skrive en lille opsummering af projektet, arbejdsprocessen og din tilgang til at imødekomme kundens ønsker.
Guide: Sådan uploader du billeder og projekter til din profil
Guide: Sådan uploader du billeder og projekter til din profil
3. Giv gode råd og ideer
Når du vil opbygge tillid hos potentielle kunder, er det rigtig smart at positionere dig selv som en hjælpsom ekspert på dit felt. Der flere måder, du kan bruge Houzz på i den forbindelse – særligt ved at dele ud af dine guldkorn til andre brugere.
Brug et par minutter på at skimme igennem vores Forum(som du finder under “Forum” på din computer eller “Seneste” i appen) og se, om der er nogle spørgsmål, du kan hjælpe med at besvare. Et godt tip er at holde dig til at give råd frem for at promovere dig selv direkte – man kan komme rigtig lang ved at være behjælpelig og dermed opbygge et omdømme som en betænksom og hjælpsom ekspert.
Når du vil opbygge tillid hos potentielle kunder, er det rigtig smart at positionere dig selv som en hjælpsom ekspert på dit felt. Der flere måder, du kan bruge Houzz på i den forbindelse – særligt ved at dele ud af dine guldkorn til andre brugere.
Brug et par minutter på at skimme igennem vores Forum(som du finder under “Forum” på din computer eller “Seneste” i appen) og se, om der er nogle spørgsmål, du kan hjælpe med at besvare. Et godt tip er at holde dig til at give råd frem for at promovere dig selv direkte – man kan komme rigtig lang ved at være behjælpelig og dermed opbygge et omdømme som en betænksom og hjælpsom ekspert.
Teamet bag Sustainable Kitchenssiger, at “sommetider tænker man som ekspert eller professionel, at svaret er indlysende, fordi det drejer sig om noget, man beskæftiger dig med hver dag – men for andre mennesker er det lige præcis din indsigt, de står og mangler. Træk på din erfaring, og del dine forslag til løsniner på lignende problemer, du har mødt – eller tilbyd et alternativt perspektiv på situationen.”
4. Kommentér på artikler
Gør brug af Houzz’ Magasin, hvor du finder tusindvis af artikler – og grib muligheden for at tilføje kommentarer i bunden af de enkelte artikler. Læs nogle artikler, du finder interessante, og tilføj en positiv kommentar, eller besvar eventuelt et spørgsmål, som artiklen andre brugere har stillet.
“Gå til artiklerne med intentionen om at lære noget – aldrig udelukkende med henblik på at promovere din forretning,” råder teamet fra Sustainable Kitchens. “Udvælg et par ting, der fangede din opmærksomhed, og start en samtale om dem.”
Gør brug af Houzz’ Magasin, hvor du finder tusindvis af artikler – og grib muligheden for at tilføje kommentarer i bunden af de enkelte artikler. Læs nogle artikler, du finder interessante, og tilføj en positiv kommentar, eller besvar eventuelt et spørgsmål, som artiklen andre brugere har stillet.
“Gå til artiklerne med intentionen om at lære noget – aldrig udelukkende med henblik på at promovere din forretning,” råder teamet fra Sustainable Kitchens. “Udvælg et par ting, der fangede din opmærksomhed, og start en samtale om dem.”
5. Skriv anmeldelser af samarbejdspartnere
Udvid dit professionelle netværk ved at nå ud til andre virksomheder i din branche. På Houzz er det nemt at komme i kontakt med andre fagfolk og eksperter – du skal bare udfylde kontaktformularen på deres profil.
James Davies fra Paper House Project foreslår desuden, at man skriver anmeldelser til andre eksperter på Houzz: “Jeg kan godt lide at skrive anmeldelser af folk, jeg selv har samarbejdet med – og eventuelt indsætte links til deres profiler på de af mine projekter, som vi har samarbejdet om,” siger han.
Udvid dit professionelle netværk ved at nå ud til andre virksomheder i din branche. På Houzz er det nemt at komme i kontakt med andre fagfolk og eksperter – du skal bare udfylde kontaktformularen på deres profil.
James Davies fra Paper House Project foreslår desuden, at man skriver anmeldelser til andre eksperter på Houzz: “Jeg kan godt lide at skrive anmeldelser af folk, jeg selv har samarbejdet med – og eventuelt indsætte links til deres profiler på de af mine projekter, som vi har samarbejdet om,” siger han.
En lille gestus som denne kan have en stor positiv virkning og kan inspirere andre fagfolk, som du har samarbejdet med, til at kontakte dig i forbindelse med fremtidige projekter eller til at anbefale dig til potentielle klienter.
Sådan! Skriv anmeldelser af andre professionelle på Houzz
Sådan! Skriv anmeldelser af andre professionelle på Houzz
Relaterede artikler
For eksperter
Sådan opfordrer du dine kunder til at give dig gode anmeldelser
Er dine kunder glade og tilfredse? Her får du 5 gode råd til, hvordan de kan hjælpe din forretning med at vokse.
Hele artiklen
Bliv hjemme
Tag dig godt ud på skærmen! 7 gode råd til stilede videomøder
3 eksperter giver tips til at fremstå tjekket, stilfuld og professionel, når du mødes online med venner og kolleger.
Hele artiklen
For eksperter
4 smarte måder: Brug idébøger til at kommunikere med dine kunder
Af Kate Burt
Her er en række konkrete tips til at bruge Houzz-idébøger til at få dit projekt på skinner – både fysisk og digitalt.
Hele artiklen
For eksperter
Sådan håndterer danske bolig-professionelle den svære tid
9 forskellige fagfolk fortæller, hvor hårdt corona har ramt indtil nu – og hvordan de bedst holder gang i forretningen.
Hele artiklen
For eksperter
Gode råd: Hold kontakten med dine kunder under coronakrisen
Indretningsarkitekten giver gode råd til digital kommunikation og til at holde kunder orienteret om status på projekter.
Hele artiklen
For eksperter
Sådan kobler du din hjemmeside sammen med dine sociale medier
Det er et must at linke din hjemmeside til dine konti på sociale medier, hvis du vil øge din trafik – sådan gør du...
Hele artiklen
Hjemmekontor
Praktisk guide: Sådan forbereder du dig på at arbejde hjemmefra
Coronavirus vender op og ned på vores dagligdag – Her er 6 gode råd til dig, der pludselig skal arbejde hjemmefra.
Hele artiklen
Arkitektur
For første gang: To kvinder vinder Pritzker Architecture Prize
Arkitekterne Yvonne Farrell og Shelley McNamara fra Irland tegner rationelle bygninger baseret på placering og funktion.
Hele artiklen
Livsstil
Er der egentlig forskel på 'mandligt' og 'kvindeligt' design?
Af Sara Norrman
En række kvindelige designere står bag en udstilling, der byder på alternativer til den "mandsdominerede" designverden.
Hele artiklen
thanks for sharing this article, I have just launched my company and I will implement your advice!
Thank you so much it’s so much helpful
Great article! It provided me with valuable insights on how to effectively work remotely for my https://mississaugaseo.net company)