'Det store billede'/den røde tråd..
Østrisk hus, ekstra billede. Fra køkkenet fører et par trin ned til et område, der fungerer som spisestue og stue i ét. Nichen under trappen kan fungere som ekstra seng efter behov. Betrækket er af Loden - det traditionelle, grønne stof fra den Østrigske uldfabrik. Den klare nuance trækker en tråd videre fra bordpladen i køkkenet.
Østrisk hus. Billede 3-5 Indenfor er næsten alle overflader dækket af olieret fyrretræ. “Kunderne ønskede sig et ensartet interiør,” forklarer Gappmaier. Birkestammerne ved siden af hoveddøren fungerer som kroge til overtøjet. Modsat er der et skostativ, og så ligger køkkenet lige fremme. “Vi holdt gangarealerne på et minimum,” pointerer Gappmaier.
Her bor: Et ægtepar i fyrrerne med deres datter. Beliggenhed: Kanagawa Prefecture, Kawasaki City, Japan. Bygning: 3-etagers hus af træ. Grund: Omkring 66,5 kvm. Boligareal: Omkring 105 kvm. Design: Hiroshi Mukoyama, Mukoyama Architectural Design Studio. Bygget: April 2015. Konstruktion: Ando Corporation.
Der er en lysbrønd i loftet over spiseområdet, og herfra strømmer dagslys fra de vidtrækkende vindue på anden sal. Det betyder, at området forbliver oplyst, selv om der bliver bygget andre bygninger omkring huset. Lysbrønden er optimeringstrick nr. 4. Det L-formede køkken fortsætter i forlængelse af stuen og spisestuen. Halvvæggen, der adskiller køkkenet fra spisebordet, er belagt med glaserede fliser, der slår en smuk ring om looket. Alle skabe og hylder er placeret bagerst i huset.
På facaden Også når det gælder facaden, kan du med fordel lade dig inspirere af de benhvide, cremefarvede materialer. Et arkitekttegnet hus i moderne snit smelter sømløst ind i sine omgivelser, hvis det er udstyret med en mat, ren og cremefarvet facade.
Rum i rummet, i en 1-værelses lejlighed :)
Her den gennemsigtige væg i stuen, som er badeværelset på denne side..
Gennemsigtig væg, industristil.
Åben og industriel stil, PLADS til at LEVE :-)
Her ses standardtegningen for modellen på 65 kvadratmeter med to soveværelser og et badeværelse. Hjemmets øvrige områder er åbne. Bygningen har desuden terrasse og baldakin samt opbevaringsrum.
Ydervæggene bag lærketræsfacaden er ventilerede og diffusionsåbne, hvilket vil sige, at de tillader vanddampe at passere igennem, hvorved ophobning af fugt forebygges. Arkitekterne tilføjer, at lærketræet kun bliver smukkere med alderen, idet det får en sølvfarvet patina og i øvrigt er vejrbestandigt og let at vedligeholde.
Trods navnet er det faktisk muligt at bo i Sommerhaus Piu (Sommerhaus er tysk for “sommerhus”, mens piu kommer fra det italienske più, som betyder “mere") hele året rundt takket være den gode isolering, gulvvarmen og den hyggelige brændeovn af støbejern.
'Min stil' - gennemført RO of RENE linier :-)
'Min stil' :-)
Unik tilbygning i 'glas', falder virkelig godt ind!
Stemningen!!
Enkel arkitektur, som shiner pga træernes blade..
Tilbygning med 6 meter højt vindue.. super smukt designet!
Skabene i soveværelset er fra Ikea, og det gamle træstamme er fundet i Sandras farfars have og bruges af katten til krassetræ.. Sofaen er fra Ilva.. Meget hænger på væggen for at skabe lys og luft!
Loppemøbler med farve..
Det ensfarvede look kan opnås ved at bruge den samme nuance på såvel møbler som vægge, så interiøret nærmest smelter sammen visuelt
Beliggenhed: Villa Sundahl, sydlige Stockholm, Sverige. Arkitekt: Eskil Sundahl (1890-1974) som i mange år var chefarkitekt ved Kooperativa Förbundets Arkitekt- och Ingenjörsbyrå, KFAI og senere professor i bygningsteknologi ved Tekniska högskolan, KTH. Har blandt andet tegnet Luma-fabrikken, Katarinahissen og KF-huset ved Slussen. Sundahl var samtidig en af de seks forfattere på det radikale tidsskrift acceptera fra Stockholmsudstillingen i 1930. Byggeår: 1955. Størrelse: 180 kvm boligareal og 1.700 kvm have.
Q