hekiv

Jag behöver hjälp med min hall

Helene Kiviharju
8 år siden

Jag bor i en 1a, och jag vill göra det lite mer ... Hemtrevligt. Det finns bara 2 fönster i hela lägenheten, som göra att hallen är nästan konstant i mörkret. Den är ganska liten, men jag vill fortfarande att det ska se bättre ut än det gör nu. Några idéer?

(7) kommentarer

  • Sara Norrman
    8 år siden

    Hej! Belysning blir ju superviktigt då, allt från myslys till lampor att arbeta och läsa vid. Jag gillar upplampor i hörn t ex, den här från Ikea har två funktioner.

  • helenewennerstrom
    8 år siden

    Håller med Sara, belysning är så viktigt! Jag tycker det kan vara mysigt att ha en ljusslinga som man kan tända när man vill ha det lite mörkt men inte för mörkt! Ger dessutom en lite julig känsla så här års - tjuvstart! ;)

  • PRO
    Stage4u - inredning & homestaging
    8 år siden

    Har man dåligt med fönster kan det vara fint att göra sken av ett fönster mot en vägg. Häng ett draperi eller en gardin på skena från taket i hallen som en väggdekoration. sätt led-slingor bakom med ganska kallt sken. Då får man in mer av dagsljuskänsla även i hallen.

    Sen kan du alltid komplettera med mysbeslysning som ljuslyktor och smålampor på ex. byrå.


    lycka till.

    MVH Sara

    Stage4u

  • PRO
    MAZE INTERIOR
    8 år siden

    Hej Helene!


    Ett tips kan vara att bygga på höjden och få upp saker på väggarna. Vi på Maze har justa lösningar för din hall så kika in på vår profil för fler inspirerande bilder för hur du förvarar dina prylar på liten yta!

    Hall - Maze interior · Mere information


    Kärlek från Maze,

    Lycka till med hallen!

  • PRO
    Växjö Elektriska
    8 år siden

    Hej Helene!

    Om du har möjlighet att skicka en bild till oss så kan vi säkert ge dig tips och förslag på armatur som kommer att göra susen för din mörka hall. Maila till oss på info@vaxjoelektriska.se.

    Med ljusa hälsnigar

    Växjö Elektriska

  • PRO
    Kreativa Katarina
    5 år siden

    Hej! du har fått många bra tips om belysning och ljusa färger. Glöm inte färgerna på golv och i tak också gör skillnad. En rolig grej som man glömmer ibland är vad som är i synfältet när du eller dina gäster kommer in i hallen. Att se ljus falla in, lite längre in i lägenheten eller ha något snyggt på en vägg som lockar kan göra susen. Såklart ska det vara snyggt och trevligt i hallen, men den är trots allt bara början!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.