Hjælp til indretning af to stuer en suite
8 år siden
sidst ændret:8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(7) kommentarer
Relaterede diskussioner
Indretning af lille badeværelse i lejlighed
Kommentarer (12)Hehe, sådan er jeg også - jeg frygter for den dag jeg er "færdig". Bliver man så nødt til at flytte? Går ud fra at det er dette du refererer til: [https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13[(https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13) Det kommer an på hvor rørene er placeret. Hvis de sidder et sted uden vandpåvirkning, tænker jeg at MDF ville være fint at bygge det i. Hvis det skal kunne tåle vandpåvirkning er jeg lidt mere på dybt... vand... Jeg ved at mange bruger gasbeton (også kaldet multiplader) ude på badeværelset, da det kan tåle vand, men jeg har ikke selv den store erfaring med det. Men det ville i hvert fald være mit bud - en udhulet multiplade op langs væggen. Jeg ved ikke hvor nemt det er at fjerne sådan noget gasbeton igen, så tjek lige at du ikke lukker nogle rør inde der skal kunne kommes til. Med MDF er det nok lidt nemmere at bygge noget der kan skilles hurtigt ad. Hvis i ender ud i gasbeton kan man bruge det på uendeligt mange måder... Her tænker jeg særligt på at en hylde i brusekabinen måske kunne være brugbar (i kan nøjes med at male, så det blender ind i væggen): Og måske noget opbevaring som du snakkede om at i manglede:...Se flereFØR/EFTER billede af klassisk badeværelse indretning med Metro fliser
Kommentarer (0)Totalrenovering af en klassisk Østerbrolejlighed på 200 m2 i Kristianiagade. Den store lejlighed i et af byens bedste beliggenheder har fået en velfortjent ansigtsløftning, hvor alt er nyt fra fra loft til gulv, bort set fra nænsom renovering af eksisterende loftstuk dekorationer, i 3 stuer en suite, der bestemt var værd at bevare. Alt fremstår nu igen i genneført klassiske stil, som bygherren har ønsket sig, og som passer sig til sådan en herskabslejlighed. Her er FØR/EFTER billeder af det ene badeværelse, som går direkte ind fra det store walk-in/garderobe rum. Badeværelse Før: Se flere fotos fra denne lejlighedsrenovering her: https://www.houzz.dk/projects/2712276/totalrenovering-og-indretning-entre-gang-badevaerelse-og-garderobe-sept-2017...Se flereStue dilemma! Hjælp til indretning
Kommentarer (4)Hej Mischa Ved ikke om du har fundet en løsning i mellemtiden, men her er i hvert fald mit bud :) Det bliver i øvrigt lidt “løse” bud, da jeg ikke ved hvordan stuen ser ud/de mål vi arbejder med, but here goes: Din ønskeseddel til stuen er som følgende: • U-sofa + sofabord • Bogreol • Skænk • Skrivebord • Akvarie Mit nr. 1 tip til at “få plads til det hele” er at kombinere forskellige funktioner i ét møbel, og bygge møbler til mål. Med lidt god vilje ville man faktisk kunne kombinere de 4 nederste ting på listen i ét stort reolmøbel. Dog tænker jeg at vi kan starte lidt i det små, så her er nogle kombinationer jeg tænker måske ville virke for jer: Bogreol+skrivebord: Jeg vil anbefale en reol-væg. Kan laves som reol eller hylder (nemmere). Lad dem gerne (hvis pladsen er der) gå over døren som her: Skrivebordet kan nemt indbygges i reolen, se f.eks. hvordan de har gjort det her: “Skænk”+skrivebord: Nu ved jeg naturligvis ikke hvad det er for en skænk i har i tankerne, men en “moderne” version af en skænk (i form af f.eks. køkkenmoduler) kan også nemt sammensættes med et skrivebord. Se bl.a. her: Indbygget akvarie: Akvariet kan evt. indbygges i en reol. Jeg ville overveje at skippe den "regulære" træskænk (igen, det er et møbel med én funktion), og i stedet bruge akvariet som et form for TV-bord: Eller evt. indbygge den i reolvæggen Sofa + “sofabord”: Det her er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes personligt at en u-sofa ser federe ud når den står selv, uden et sofabord presset ind mellem chaiselong’erne. På den anden side er det meget rart med et sted at stille popkornene ;). Hvad man kan gøre er at installere en lav hylde bag sofaen til at fungere som usynligt sofabord: Males hylden i samme farve som væggen, blender den super fint ind. Er der stikkontakt i nærheden er det oplagt at lave en ladestation til mobiler mm. Derudover kan man også sætte flere hylder i, så der er plads i siden til bøger/magasiner/tablet/bærbar. Her er i øvrigt en plantegning af hvordan en opstilling kunne se ud: Her er TV'et sat ovenpå skænken, men i stedet kunne man evt. bruge akvariet som TV-møbel, eller indbygge det i bogreolen (her tegnet som kombineret bogreol/skrivebord). Håber det kunne bruges til noget :)...Se flereHjælp til indretning af badeværelser
Kommentarer (5)Det lyseblå gæstetoilet: --------------------------------------- Jeg ville male gulvet! Evt. hvidt eller lysegråt. Se f.eks. en forskel det gør her: Det er egentlig ikke fordi jeg synes gulvet er grimt, men det er mere kombinationen med de blå fliser jeg ikke forstår. Alternativt kunne man male de blå fliser og lade gulvet stå. (Vær obs på at maling nok ikke vil holde i et bruseområde, så derfor vil det være særligt velegnet til gæstetoilettet, men måske ikke til badeværelset. Alternativt findes der noget der hedder mikrocement man kan smøre ovenpå der kan bruges både i våd og tørzoner.) De der træpaneler der sidder ovenfor fliserne - er det noget der sidder udenpå væggen eller er det selve væggen der er sådan? For hvis det kan pilles af, ville det helt sikkert være det første jeg ville pille ned. Det samme med trælofterne. Delvist fordi jeg måske lidt hader træpaneler (undskyld 80'erne), men endnu mere fordi linjerne i træpanelerne ikke matcher op med fliserne, og det gør ondt i min ordenssans. Hvis det ikke kan fjernes ville jeg nok spartle det og smide tapet på. Opsætning af tapet: Igen, hvis du kan finde noget fint tapet hvor den samme blå går igen, ville det være super sødt: Mht. opbevaring ville jeg igen lade vasken være. Der er ikke det store behov for opbevaring i et gæstetoilet, og hvis det endelig mangler, så er det langt billigere/nemmere at sætte nogle hylder på bagvæggen der 1) benytter ubrugt plads 2) bringer lidt personlighed ind i og 3) kan fungere lidt som en radiatorskjuler. Gør hylderne personlige med lidt kunst, nips, planter og kurve (hvor du kan gemme de mindre kønne ting væk). Så er der også lidt at kigge på mens man.... Faktisk er toilettet et perfekt sted for kunst! Hvis gæstetoilettet rent faktisk skal bruges til gæster, så kan du være den ultimative vært og lave en lille kurv med alt det en gæst måske kunne have brug for (ekstra tandbørster + tandpasta, vatpinde, førstehjælpsting, håndcreme, smertestillende, tamponer etc.), men måske er lidt flov over at spørge om. I øvrigt fedt at du prøver at arbejde med farverne, fremfor at arbejde imod dem! Håber du deler dine resultater!...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
Sponsoreret
Reload the page to not see this specific ad anymore
Rie Munthe-Rasmussen